Yoshi Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 Vi lurer på om vi ikke skulle fått oss vaskehjelp. Vi har dyr som lager mye rot, og tiden strekker ikke til for å få gjort alt selv. Jeg tenkte først og fremst på byråer. Men jeg vil gjerne ha anbefalinger først. Nettsidene til Citymaid var fine, men etter å ha lest litt om de og husker godt innslaget til tv 2 hjelper deg, stusser jeg. Er det noen her som bruker firmaer og som er veldig fornøyd eller ikke fornøyd?
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 Jeg vil ikke anbefale CityMaid. Skulle jobbe der en sommer som student, men sluttet etter to uker fordi jeg var oppriktig sjokkert over det jeg så. Opplæringen deres var en dag, med noen filosofier de hadde om rengjøring, og hvordan man skulle dandere puter i sofaen og brette toalettpapiret når badet var vasket. Svært lite om hvordan man gjør rent. Flere av de jeg var på opplæring med hadde aldri vasket før, mange gutter i 18-19 årsalderen som fremdeles bodde hjemme. Det var også en del innvandrere som knapt snakket norsk, og som hadde en del andre metoder og standarder for arbeidet enn det man forventer når man betaler for hjelp. Vi ble plassert i team på to og to, og sendt ut på oppdrag, ca 3-4 hus for dagen. Han jeg måtte jobbe sammen med hadde ikke peiling på vasking, og brukte gjerne samme klut på dosetet som i kjøkkenvasken. (19 åring med innvandrerbakgrunn som bodde hjemme hos mor) Han stod med sko i sofaen, så på tv og kikket i skuffer og skap, veldig ubehagelig. I tillegg hadde han en tendens til å forsove seg, noe som gjorde at jeg måtte jobbe overtid, fordi vi som team var ansvarlig for å få de tildelte husene pr dag. Dette fikk jeg ikke ekstra betalt for, og det gikk utover andre jobber jeg hadde samme sommer. I tillegg måtte vi vaske i hus der en del lite vennlige hunder møtte oss når vi låste opp, og dette hadde jeg gitt klar beksjed om ved ansettelse at jeg ikke ville oppleve. (Ble spurt på intervju om det var greit å jobbe i hus som hadde hund/katt.) Ga beskjed til daglig leder om det som skjedde, men hun ga rett og slett blaffen! De hadde mange oppdrag og lite folk, og dermed ville hun ikke si opp folk eller kjefte på dem og så risikere at de sluttet. Jeg hadde en ukes oppsigelse som sommervikar, og benyttet meg av det. Kommer ALDRI til å leie inn CityMaid eller anbefale det for andre. Det er bedre å ha det litt rotete/skittent hjemme enn å lure på om dokosten er brukt i kjøkkenvasken, og hvem som egentlig har snoket i dine private saker.
Yoshi Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. juni 2008 Takk for det. Vet du om noen byråer som er mer proffe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå