Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min tenkte vi skulle ta oss en tur til Bali neste sommer. Jeg vet egentlig ikke veldig mye om det stedet, er det trygt for turister å reise dit?(med tanke på ran) hva er det å oppleve der?(utnom lekre strender)

Noen hotelltips?

Kan med glede tipse meg om andre ting som jeg ikke har spurt om:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg og kjæresten min tenkte vi skulle ta oss en tur til Bali neste sommer. Jeg vet egentlig ikke veldig mye om det stedet, er det trygt for turister å reise dit?(med tanke på ran) hva er det å oppleve der?(utnom lekre strender)

Noen hotelltips?

Kan med glede tipse meg om andre ting som jeg ikke har spurt om:)

Vart veldig skuffet på Bali men så var jeg i ene enden av kuta beach med hotell som lå 5 minutt fra stranden. På kuta beach er det fint å sole seg men sjøen er så voldsom at det er vanskelig å bade der. Du kan vasse uti men kjenner at beina forsvinner under deg så fort det kommer en bølge.

de fortalte meg at nordsiden var et bedre alternativ, mye roligere sted.

var ikke utsatt for noe ran på Bali men de lurer deg veldig med prisene særlig på sightseeing... hotellbestilling..

Skrevet

Hei!

Har vært på Bali 4 ganger og reiser ned for 5 gang nå i august! Elsker stedet og alt med Bali!

Anbefaller dere å bo litt utenfor Kuta, kan på det varmeste anbefalle Ananda Resort som ligger i Semnyak, et lite stykke utforbi selve sentrum. Her kryr det var gode og flotte restauranter, det er kort vei til stranda og shopping muligheter.

Av ting dere burde prøve på Bali så kan jeg anbefalle surfing, et must når man først er der nede siden det kryr av surfeskoler. Ellers så er det mulig å prøve vanlige vannaktiviteter slik som bananbåt, wakeboard og sånn dings oppi lufta etter båt.

Ellers så er det verdt turen opp Batur mountain, en aktiv vulkan! Nydelig utsikt over Bali!

En tur til Ubud er og et must, se litt av det virkelige Bali. Får dere i tillegg noen Balinesiske venner så er sjansen stor for at dere blir invitert hjem, noe dere må takke ja til da det er en opplevelse for livet!

Snorkling er og utrolig gøy! Reis gjerne til Nusa Lembongan, der er det nydelig! :) Delfinsafari i Lovina er og gøy!

Kunne sikkert skrevet et langt brev til deg, men er det mer du vil vite så send med en PM så svarer jeg deg der!

Og jeg har ALDRI blitt ranet på Bali! Balineserne tror på karma og de fleste er ærlige og herlige mennesker. Problemet er alle de som flytter til Bali fra feks Java, de er det en del problemer med. Men som sagt, jeg har aldri hatt problemer med tyverier! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det ansees ikke for være høy sannsynlighet for ran på Bali. Det foreligger imidlertid en terrorfare. Blant annet fraråder Australske myndigheter reiser til Bali. Enkelte lokale balinesere prøver også å unngå å tilbringe for mye tid i Kuta.

Batur som blir nevnt her er en liten knaus som det ikke er verdt å bruke timene på, ønsker dere utsikt, ønsker dere en fjelltur bør dere gå på Agung.

Slik at dere ikke skal bli skuffet, strendene på Bali er ikke særlig pene og etter min mening er det ikke særlig romatisk på Bali med mindre dere leier dere rom på et fint hotell eller leier en fin villa med privat svømmebasseng etc. Byene er heller ikke direkte pene, men personlig synes jeg det er rimelig koselig i ubud og ville nok vært der et par dager i løpet av et opphold.

Bali er stedet for dem som ønsker å ha en surfeferie, tusle rundt i surfeshorts dagen lang, spise rimelig mat og kjempe mot fantastiske bølger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...