Gå til innhold

Nabobarn som kommer inn i huset vårt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det vanlig at nabobarn bare går rett inn i andres hus og hage? Vi har fått nye naboer som gjør det. Det har ikke vært vanlig her før.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hørtes slitsomt ut... Ville fortalt dem at her ringer vi på døren.

Skrevet
Hørtes slitsomt ut... Ville fortalt dem at her ringer vi på døren.

Enig ..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har sagt at han må ringe på. Men hvis døra ikke er låst går han bare rett inn. Hvis jeg sier at han ikke kan være her sier han at han skal bare...og fortsetter inn i stua eller inn i et annet rom. Jeg må ta han på skuldrene og føre han ut.

Han ødelegger ikke noe. Men jeg klarer ikke å slappe av når han er her. Jeg blir bare stresset.

Gjest *Mim*
Skrevet

Det hadde stresset meg også. Det blir jo ikke riktig at du skal begynne å låse døra di på grunn av gutten, heller. Fortsettå forklare ham at i dette huset må du ringe på, ikke gå rett inn. Hjelper det ikke, må du ta en prat med foreldrene.

Skrevet
Er det vanlig at nabobarn bare går rett inn i andres hus og hage? Vi har fått nye naboer som gjør det. Det har ikke vært vanlig her før.

Der jeg kommer fra er det helt vanlig. Folk låser ikke dørene sine en gang.

Hvordan kan barn vite at de ikke er velkommen om dere ikke har fortalt dem det?

De må jo få beskjed om når de evt er velkommen..

Skrevet
Jeg har sagt at han må ringe på. Men hvis døra ikke er låst går han bare rett inn. Hvis jeg sier at han ikke kan være her sier han at han skal bare...og fortsetter inn i stua eller inn i et annet rom. Jeg må ta han på skuldrene og føre han ut.

Han ødelegger ikke noe. Men jeg klarer ikke å slappe av når han er her. Jeg blir bare stresset.

Kan han leke med barna dine i hagen da?

Skrevet

Det er greit for meg om unger kommer og går hvis vi likevel er hjemme og døra er åpen. Men jeg tar ikke fem øre for å si ifra (på en streit måte såklart) når tiden er inne til å gå hjem eller om det ikke passer. Pleier aldri å være noe problem. Barn har en temmelig underutviklet nese for tabuer, så det nytter ikke med hint.

Skrevet

Barn som kommer hit ringer på.

Jeg har en venninne hvor nabobarna aldri ringte på. De gikk bare rett inn og lette etter folk m de ikke svarte med en gang. Ene gangen satt hun på do, da de braste inn på badet :overrasket:

De fikk høre det da- igjen...

Skrevet

Vi bor i borettslag (rekkehusleilighet bor vi i) og her må vi låse døra. Hvis ikke så åpner og lukker ungene døra 10-20 ganger etterhverandre. Nytter ikke å si ifra.

Skrevet
Kan han leke med barna dine i hagen da?

Det bor ingen barn her som han leker med. Hvis jeg hadde hatt barn på hans alder hadde jeg nok ikke reagert på det.

Jeg er kanskje sær? Jeg fikk barn tidlig og de er nesten voksne nå. Jeg nyter å ha fred og ro rundt meg. Jeg føler meg så ferdig med barn. Også tenker jeg at hvis jeg ikke setter grenser nå så blir det vanskeligere å sette grenser senere.

Jeg har ikke lyst til å si ifra til foreldrene. De er hyggelige folk og jeg er opptatt av å ha et godt naboforhold. Regner med at han slutter med det når han blir større.

Skrevet

Kommer an på hvor gammelt dette barnet hadde vært. Hadde han vært liten så ville jeg nok informert foreldrene på en vennlig måte, sikkert greit for dem å vite at han spaserer inn hos andre.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg syns sånn er merkelig. Mine barn hadde aldri turt å gå rett inn hos naboene da de var små. De spurte også alltid om lov av meg før de gikk til naboer for å leke e.l.

Hadde samme problemet der jeg bodde før, med en nabounge som bare gikk rett inn. Skremte nesten livet av meg da han plutselig sto inne på arbeidsrommet hvor jeg satt og jobbet ved pc`n.

Jeg ga han klar beskjed om at han ikke fikk lov å gå rett inn i huset uten å ringe på, ei heller leke i hagen vår. Skjønte aldri hva han gjorde hos meg heller. Ikke har jeg små barn, og ikke noe spennende å leke med i min hage.

Jeg er såpass gammeldags at jeg syns barn skal lære normal høflighet og lære forskjell på mitt og ditt.

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig andre steder, men her hvor jeg bor er det ikke vanlig. Jeg ville tatt det opp med foreldrene. De eneste jeg går rett inn til er min farmor og min tante sitt hus, noe jeg alltid har fått lov til.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Skrevet
Det bor ingen barn her som han leker med. Hvis jeg hadde hatt barn på hans alder hadde jeg nok ikke reagert på det.

Jeg er kanskje sær? Jeg fikk barn tidlig og de er nesten voksne nå. Jeg nyter å ha fred og ro rundt meg. Jeg føler meg så ferdig med barn. Også tenker jeg at hvis jeg ikke setter grenser nå så blir det vanskeligere å sette grenser senere.

Jeg har ikke lyst til å si ifra til foreldrene. De er hyggelige folk og jeg er opptatt av å ha et godt naboforhold. Regner med at han slutter med det når han blir større.

oooooooj sorry!!! Jeg har ingen problemer med å se situasjonen din da. Jeg trodde gutten kom for å besøke vennene sine.. hehe.. Helt enig. Lås døra! :)

Gjest Geir 41,2 år
Skrevet

Ja det er vanlig! Unger vet ikke hvor grensen går før en voksen setter grensen og sier i fra at dette liker vi ikke. Forklar barna at du ikke liker det.

Gjest Gjest
Skrevet

Foreldrene bør oppdra ungene sine bedre. På den annen side, hvor vanskelig er det for dere å låse døren?

Gjest Lillebøll
Skrevet

Som forelder hadde jeg satt pris på å få høre dette. Jeg ville ikke likt at mine barn spankulerer rett inn til andre. Plutselig en dag tråkker de inn i feil hus..

Skrevet

Gjør unger slikt? Jeg, mine søsken og mine venner gjorde iallefall ikke slikt når vi var små. Kunne faktisk aldri vurdert det engang. Dette er jo ikke normal oppførsel. Man går bare ikke inn i husene til andre, gjerne fremmede folk som om det var en selvfølge. Jeg hadde fortalt det til foreldrene på en hyggelig måte selvsagt. Om naboforholdet blir dårlig av denne grunnen, hadde det nok ikke vært noe å samlet på uansett. Men skjønner jo at det kan være ekkelt å si ifra da.

Hadde IKKE tolerert det nei.

Skrevet

Det må jo ikke ødelegge naboforholdet? Foreldre vil jo gjerne vite også hvis barna gjør noe sånt, det er kanskje greit i nabolaget, men hvis man gjør det i et annet sted og kommer i 'feil' hus?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...