Gå til innhold

Har du eller noen du kjenner hatt dreads?

Anbefalte innlegg

Gjest DreadHead-to-be
Skrevet

Trenger en eller flere solskinnshistorier om hvor lekende lett det det var for deg eller dine bekjente å ta ut dreadsene uten å klippe dem tvert av, og også gjerne hvordan du gjorde dette. Og hvordan håret ditt var i like tipptopp stand etterpå! :jepp:

Fortell også gjerne litt om hvordan de første månedene MED dreads var.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, jeg kjenner ingen som ikke måtte klippe av dreadsene sine til slutt.

Gjest StockDama
Skrevet

Kjenner heller ikke til noen som kom seg unna dreads uten å klippe de av...

Skrevet

Jada, hadde en venninne med dreads hvor frisøren gredde dem ut etterpå. Var ikke med og fikk ikke se hvordan de gjorde det, men hør i en frisørsalong :)

Skrevet
Jada, hadde en venninne med dreads hvor frisøren gredde dem ut etterpå. Var ikke med og fikk ikke se hvordan de gjorde det, men hør i en frisørsalong :)

Og disse dreadsene var "skikkelige" dreads som hadde vært i en lang tid?

Jeg har også hørt om flere som har klart å gre ut dreadsene sine skjønner du, men trengte bare å høre flere eksempler. Men i teorien skal visst dette være mulig.

Men for all del; spe på med erfaringer og tips og råd! De tas i mot med glede.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har fått ut dreads uten å klippe de av, lekende lett var det derimot IKKE!

Etter et par år med dereads ble jeg temmelig lei. hadde vel 5-6 cm med hår inners som ikke hadde "dreadet" seg. Jeg startet bak i nakken og lirket og dro ett og ett hår løs fra dreaden, hårstråene var slitte og så grusomme ut når de kom seg løs. Brukte vel en 30 dager på å få pirket ut alt, sambo satt og hjalp meg mens vi så tv ol.

Under prosessen brukte jeg lue når jeg var utenfor huset...

Da jeg tilslutt hadde fått ut alle så det så forferdelig ut at jeg allikevel måtte til frisøren og klippe meg kort.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Jeg hadde "dreads" på Roskilde i 2003, ei venninne som lagde dem, og det var ikke med sterke kjemikalier engang. Det var et lite helvete å få ut, men klarte det etter å ha brukte opp nesten en boks med hårkur.

Jeg kjenner ei som fikk gredd ut (smertehelvete) dreads hun hadde hatt i 6 mnd, hun hadde ikke mye hår igjen, men det så vel ok ut i forhold til hva vi hadde forventet.

Skrevet
Trenger en eller flere solskinnshistorier om hvor lekende lett det det var for deg eller dine bekjente å ta ut dreadsene uten å klippe dem tvert av, og også gjerne hvordan du gjorde dette. Og hvordan håret ditt var i like tipptopp stand etterpå! :jepp:

Fortell også gjerne litt om hvordan de første månedene MED dreads var.

Sorry, jeg har ingen solskinnshistorier å komme med. En venninne av meg ble faktisk nødt til å barbere seg helt som følge av at hun skaffet seg rastafletter. Hun oppdaget i alle fall at hun hadde en ganske pen hodeform da.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Skrevet
Og disse dreadsene var "skikkelige" dreads som hadde vært i en lang tid?

Jeg har også hørt om flere som har klart å gre ut dreadsene sine skjønner du, men trengte bare å høre flere eksempler. Men i teorien skal visst dette være mulig.

Men for all del; spe på med erfaringer og tips og råd! De tas i mot med glede.

Jada, hun hadde de en god stund før hun bestemte seg for å gre dem ut. Håret hennes så helt normalt ut etterpå også. :)

Gjest Gjest
Skrevet

hadde dreads i 2 år, skikkelige dreads som var fiksert med mange omganger med bivoks... jeg greide dem ut helt selv, brukte en kam vi pleide å greie hunden vår med (hadde ståltagger)...det tok meg ca 1 mnd. tipset er å begynne i tuppene og greie litt etter litt, "omvendt tuppering"

Etter å ha greid dem ut gikk jeg til frisøren og hun så ikke en gang at jeg hadde hatt dreads, mao var ikke håret særlig slitt... nå skal det være sagt at jeg har sunt hår som alle frisører kommenterer.... klipte håret mitt skulderlangt, gikk ut fra dreads opplevelsen uten varige men :)

Skrevet

En venninne av meg hadde dreads og måtte klippe av en del av håret etter de var greid ut. Dette fordi håret såg veldig slitt ut. Men hun måtte så absolutt ikke skrelle av seg alt som så mange skrekkhistorier sier ;)

Gjest Gjestepiken
Skrevet

jeg hadde dreads som jeg gredde ut. hadde hatt dem ca et halvt år eller litt mer. brukte haugevis med leave-in balsam og hårbørste. begynte i endene. Men jeg hadde ikke noe bivoks eller kjemikalier i dreadsene, de ble laget av to venner som tuperte og tvinnet dem. de ble ikke så pene, og begynte å 'krype' oppover etterhvert; de ble kortere. så da gadd jeg ikke ha dem mer. etter jeg hadde gredd de ut, var håret mitt tørt og tynt.

forresten, hvis du skal ha dreadlocks, er det viktig å bruke spesialsjampo når du vasker dem. og skylle godt.

Gjest Gjest_b
Skrevet

Gå til afrofrisør for å få gredd dem ut. Kan dog ta mange timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...