Gå til innhold

Ser dere ironien i dette

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Om et menneske torturerer og dreper en hund . Så får han\hun kanskje en bot og litt fengsel

om en hund en gang biter et menneske så blir den avlivet på stede ( ikke alltid men ofte )

er ikke handlingen til menneske være en til hunden som bare bet 1 gang ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Nei, dette ser jeg ikke noe ironi i. Menneskers og dyrs handlinger kan ikke sammenlignes på denne måten.

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, dette ser jeg ikke noe ironi i. Menneskers og dyrs handlinger kan ikke sammenlignes på denne måten.

Ikke en hund eller andre dyr biter bare om de føler seg truet. Eller skal beskytte sine unger eller eier.

Mennesker torturerer dyr ofte bare fordi de vel liker det.

Mennekset handler utfra ondskap. Dyr handler utfra frykt fordi de er redde.

mennekset gjør det fordi de synes det er gøy

du har rett man kan ikke sammenlignes. Siden det mennesket gjør er så mye være en hva dyrene gjør

Gjest _Hufsa_
Skrevet
Ikke en hund eller andre dyr biter bare om de føler seg truet. Eller skal beskytte sine unger eller eier.

Mennesker torturerer dyr ofte bare fordi de vel liker det.

Mennekset handler utfra ondskap. Dyr handler utfra frykt fordi de er redde.

mennekset gjør det fordi de synes det er gøy

du har rett man kan ikke sammenlignes. Siden det mennesket gjør er så mye være en hva dyrene gjør

Signerer denne jeg.

Skrevet

Ja, dette ser jeg absolutt ironien i - selv om jeg nok ville brukt et sterkere ord enn ironi. Jeg synes så absolutt at menneskenes handlinger mot dyr kan sammenlignes med dyrenes handlinger mot menneskene. Dyr handler ikke av ondskap, men det gjør mennesket. Handlinger som bunner i ondskap burde straffes mye strengere enn handlinger som bunner i redsel, sult eller forsvar. Uansett om "gjerningsmannen" er dyr eller menneske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...