thumbalina Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 Hei bare et kjapt spørsmål... vi har egentlig ikke lyst å ha brudevals... men så kom vi på at vi kan jo tulle litt... altså at vi begynner med en fin rolig sang, og danser i ca 15 sek... også slår over på fugledansen, og rocker det til litt?? Hva hadde dere syns om dette dersom dere var gjester??? Er lite "eldre" folk med her, de fleste gjestene er under 35 år... dette blir jo også etter det er servert en del vin til maten, så humøret er forhåpentligvis på et godt nivå blant gjestene.. grunnen til at vi har lyst å tulle litt er at ingen av oss kan danse ordentlig.. og vi syns det blir voldsomt høytidelig med brudevals, og spesielt når vi uansett ikek kan valse.... men blir det teit??
Saeria Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Jeg hadde ikke hatt noe i mot det. Litt moro må en da kunne ha i sitt eget bryllup! Tror jeg hadde fått meg en god latter av å se brudeparet ta fufgledansen.
Gjest Alvebruden Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 Klart dere kan tulle. Det tror jeg er noe folk vil huske og snakke om i lang tid fremover. Finnes en god del eksempler på youtube. Virker som det er en ting i USA.
Fun Light Skrevet 28. juni 2008 #4 Skrevet 28. juni 2008 Vi har tenkt å gjøre det samme, er kun lillebroren min som er informert siden han må mikse musikken til oss.. Starter med vals, så en rekke sanger med tilhørende dans (tenker Romeo, Lenge leve livet, Ketchup song, Fugledansen og electric boogie) og så tilbake til vals igjen. Ligger masse ute på youtube, søk på wedding dance eller noe! Et godt tips tror jeg er å gjøre det forholdsvis kort.. Noen er så lange at det blir kjedelig.. Sørg for å få alle inn i forkant, så ikke halvparten er ute når dere begynner og går glipp av alt.. Fint å alliere seg med noen som filmer også! Gøy for ettertiden, da dette kan bli et høydepunkt.. Hehe.. Personlig ville jeg anbefalt dere å ta et par timer og lære dere skikkelig vals, så ikke alt bare blir tøys og fjas, men det er min mening. Lykke til!
Gjest Liss Skrevet 29. juni 2008 #5 Skrevet 29. juni 2008 Hei bare et kjapt spørsmål... vi har egentlig ikke lyst å ha brudevals... men så kom vi på at vi kan jo tulle litt... altså at vi begynner med en fin rolig sang, og danser i ca 15 sek... også slår over på fugledansen, og rocker det til litt?? Hva hadde dere syns om dette dersom dere var gjester??? Er lite "eldre" folk med her, de fleste gjestene er under 35 år... dette blir jo også etter det er servert en del vin til maten, så humøret er forhåpentligvis på et godt nivå blant gjestene.. grunnen til at vi har lyst å tulle litt er at ingen av oss kan danse ordentlig.. og vi syns det blir voldsomt høytidelig med brudevals, og spesielt når vi uansett ikek kan valse.... men blir det teit?? Hihi, NEI, det er bare urkomisk å tenke litt sånn istedet! La eventuelt folk få "reagere" om de vil, jeg skulle gjerne ha gjort noe sånt da vi giftet oss, fordi jeg tråkket på bena til mannen min hele dansen, og trodde at ingen så det pga kjolen, men den hadde jeg dratt opp slik at jeg ikke skulle snuble! Haha. Men kos var det. Jeg legger ved en link til en morsom sak. Den utvikler seg underveis, for å si det sånn!
Fun Light Skrevet 29. juni 2008 #7 Skrevet 29. juni 2008 http://www.youtube.com/watch?v=QujA8YYgTWU...feature=related
Gjest Tanita Skrevet 29. juni 2008 #8 Skrevet 29. juni 2008 (endret) Det blir bra å ta en litt morsom/annen spennende variant om dere er GODE til å danse - hvis ikke blir det veldig feil! Da ville jeg heller bare tatt valsen... Personlig ville jeg kun tatt brudevals, siden det er et høytidelig moment... Men helt ærlig, så tror jeg ikk fugledansen imponerer særlig. Å ta en spennende/morsom variant gjør man om man KAN å danse. Er man ikke god i å danse er det ingen vits, og da er det bedre å danse vals i stedet. Syns det er vakkert med vals jeg. Endret 29. juni 2008 av Tanita
Gjest Alvebruden Skrevet 29. juni 2008 #9 Skrevet 29. juni 2008 http://www.youtube.com/watch?v=QujA8YYgTWU...feature=related Den var morsom.
Possibly Skrevet 29. juni 2008 #10 Skrevet 29. juni 2008 Jeg ville nok syntes det var morsomt om jeg var gjest. Men som noen andre sa, så er det nok best hvis man KAN danse.
eximus Skrevet 29. juni 2008 #11 Skrevet 29. juni 2008 Jeg ville også synes det var helt ok som gjest. Men det absolutt viktigste er jo at dere føler dere vell og har det morsomt på DERES store dag. Forøvrig så tror jeg at ingenting er bedre i ett bryllup enn å se et brudepar leke og ha det gøy sammen.
thumbalina Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 29. juni 2008 Jeg ville nok syntes det var morsomt om jeg var gjest. Men som noen andre sa, så er det nok best hvis man KAN danse. Hehe for å si det sånn så hadde vi kunnet danse så hadde vi danset brudevalsen.... for vår del blir det enten å ta en annen vri og tulle, eller så dropper vi den helt.... for vi er begge helt håpløse på dansegulvet. Jeg er den personen som står bakerst på aerobictimen og går motsatt vei av alle andre, og trør over, og ikke klarer å lære mer enn ett sett om gangen, og da kun ben bevegelsene.. hehe... men virker som flere her så det komiske i det, så da satser jeg på at det går bra om vi tuller litt.... skulle gjerne kunne danse og tullet " på¨ordentlig", dte hadde vært imponerende det.. men dessverre.. med 4 venstreføtter så tror jeg vi skal holde oss til å tulle for å ha det gøy, ikke for å imponere.. morsomme linker dere fant frem foressten.. hehe =)
Possibly Skrevet 29. juni 2008 #13 Skrevet 29. juni 2008 Hehe for å si det sånn så hadde vi kunnet danse så hadde vi danset brudevalsen.... for vår del blir det enten å ta en annen vri og tulle, eller så dropper vi den helt.... for vi er begge helt håpløse på dansegulvet. Jeg er den personen som står bakerst på aerobictimen og går motsatt vei av alle andre, og trør over, og ikke klarer å lære mer enn ett sett om gangen, og da kun ben bevegelsene.. hehe... En vals er ikke så vanskelig å lære seg. Man trenger ikke danse skikkelig vals engang, men kan ta en sånn slow-dance til rolig musikk. Vi har ikke tenkt å danse i det hele tatt. Personlig har jeg ikke lyst til å drite meg ut med fugle-dansen ihvertfall, men om noen med litt humor og lite selvironi hadde funnet på noe annet enn en klassisk vals så tror jeg nok jeg ville ha syntes at det bare var morsomt.
Gjest Bond Skrevet 29. juni 2008 #14 Skrevet 29. juni 2008 Tja, jeg synes ikke det er så innmari viktig at man kan danse, viktigst er at man har litt tempo der, at det er ikke for langt og at man bare har litt moro.
Gjest Alvebruden Skrevet 29. juni 2008 #15 Skrevet 29. juni 2008 Stakkar, som ho sliter med kjolen sin.
Ronjadatterdatter Skrevet 29. juni 2008 #16 Skrevet 29. juni 2008 Som gjest hadde je bære syntes de va gøy me fugeldansen, men de e nåkk et poeng å øve sæi litt også på et X-moment som det. Det bir artigere og mere spenstig for DÅKK og gjestene dersom dåkk e trygg på det dåkk ska gjøre. Men de va jo å få tia tell allt da. Har vurdert å finne på nåkka sånnt vi også, men syns de e vanskeli. Både i forhol til koreografi og tid tell å øve, sea vi ikkje akkurat e danse løver nåen av oss, ( og je e også på bakerste red i Areobicen...) e de lett å bortprioritere det.
thumbalina Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #17 Skrevet 29. juni 2008 Som gjest hadde je bære syntes de va gøy me fugeldansen, men de e nåkk et poeng å øve sæi litt også på et X-moment som det. Det bir artigere og mere spenstig for DÅKK og gjestene dersom dåkk e trygg på det dåkk ska gjøre. Men de va jo å få tia tell allt da. Har vurdert å finne på nåkka sånnt vi også, men syns de e vanskeli. Både i forhol til koreografi og tid tell å øve, sea vi ikkje akkurat e danse løver nåen av oss, ( og je e også på bakerste red i Areobicen...) e de lett å bortprioritere det. He he.. nå har vi kikka litt på videoene som ligger ute.. og tror vi skal lage en mix hvor vi danser slow til "when I fall in love" med nat king cole.. også blir vi "avbrutt" av Boomfunk MC hvor han begynner å danse sånn "techno" (han er av typen Attention please hehe - så folk forventer vel nesten at han finner på noe), så tar jeg over med Lets twist again (hvor folk kommer til å få hakeslepp fordi jeg egentlig er ganske sjenert av meg...) også går vi sammen over på litt forskjellige sanger... romeo var en god ide, fugledansen, jump on it, walk like an egyptian, ymca, grease lightning.også avslutter med fugledansen (den delen hvor det går fortere og fortere) så kan gjestene hive seg med her om de vil.. ... så må vi bare øve en del sånn at vi klarer å gjennomføre det....
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2008 #18 Skrevet 29. juni 2008 Jeg synes det høres morsomt ut Selv kunne jeg tenke meg å velge en låt med tvetydig eller annet tema enn typisk sånn evig kjærlighet, kjærlighet ved første blikk etc. Har vært inne på tanken om Neil Youngs Looking for a Love... Men først og fremst må vi vel bestemme oss for å gifte oss
thumbalina Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #19 Skrevet 29. juni 2008 He he.. nå har vi kikka litt på videoene som ligger ute.. og tror vi skal lage en mix hvor vi danser slow til "when I fall in love" med nat king cole.. også blir vi "avbrutt" av Boomfunk MC hvor han begynner å danse sånn "techno" (han er av typen Attention please hehe - så folk forventer vel nesten at han finner på noe), så tar jeg over med Lets twist again (hvor folk kommer til å få hakeslepp fordi jeg egentlig er ganske sjenert av meg...) også går vi sammen over på litt forskjellige sanger... romeo var en god ide, fugledansen, jump on it, walk like an egyptian, ymca, grease lightning.også avslutter med fugledansen (den delen hvor det går fortere og fortere) så kan gjestene hive seg med her om de vil.. ... så må vi bare øve en del sånn at vi klarer å gjennomføre det.... Hi hi.. har funnet ut at jeg skal ta med meg opp svigerfar på de siste rundene med fugledansen..... så tar mannen med opp mamma... hehe.. blir moro!
Fun Light Skrevet 29. juni 2008 #20 Skrevet 29. juni 2008 avslutter med fugledansen (den delen hvor det går fortere og fortere) så kan gjestene hive seg med her om de vil.. ... så må vi bare øve en del sånn at vi klarer å gjennomføre det.... Et lite tips her må være å alliere seg med en eller to, som vet at det er meningen at folk skal henge seg på, og dermed får funksjonen utkastere (Altså ut på dansegulvet) Så vet gjestene at det er det som er planen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå