Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 28. juni 2008 #1 Del Skrevet 28. juni 2008 Hadde du vert skeptisk til å være sammen med en iRANSK mann som tilsynelatende er vel integrert og ikke muslim?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 28. juni 2008 #2 Del Skrevet 28. juni 2008 Hmmm. Spørsmålet mitt er noe diffust ser jeg. Men, legger da til; om du er etnisk norsk og ikke religiøs selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ekeberga Skrevet 28. juni 2008 #3 Del Skrevet 28. juni 2008 Nei, det hadde jeg ikke. Kjenner mange iranere som verken er religiøst praktiserende eller særlig patriarkalske. Iranere av denne typen kunne jeg godt blitt sammen med, de er like forskjellige som alle andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 28. juni 2008 #4 Del Skrevet 28. juni 2008 Nei, ville ikke vært et problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. juni 2008 #5 Del Skrevet 28. juni 2008 Njaaa...Kommer an på mannen, men er dessverre veldig skeptisk til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 28. juni 2008 #6 Del Skrevet 28. juni 2008 Njaaa...Kommer an på mannen, men er dessverre veldig skeptisk til det. Hvorfor ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2008 #7 Del Skrevet 28. juni 2008 Helst ikke. Uansett hvor integrert personen er vil det by på utfordringer å være sammen med noen med en annen kulturell bakgrunn. Jeg foretrekker nordmenn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. juni 2008 #8 Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Hvorfor ?? Vet ikke. Det har bare blitt sånn. Rundt meg både på skolen og ellers ser jeg flere tilfeller av ikke-etnisk norske menn som overhode ikke har noen av de kvalitetene jeg ser etter. Jeg er liveredd for at hvis jeg blir sammen med en muslim eller lignende så vil han etter hvert begynne å kontrollere meg osv. Det finnes nok av tilfeller hvor han ikke var noe kontrollerende eller noe sånt før etter en god stund. Hvor han ble værre litt etter litt. Jeg har ingenting i mot å ha en iraner, kosovo-albaner, kurder osv. som venn, men kommer nok aldri til å bli som kjæreste. Har blitt skremt av alle tilfellene jeg har sett og hørt om. Dessuten stortrives jeg med nåværende kjæreste, så gidder ikke å tenke særlig mye lenger enn som så. Endret 28. juni 2008 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birma Skrevet 28. juni 2008 #9 Del Skrevet 28. juni 2008 Hadde du vert skeptisk til å være sammen med en iRANSK mann som tilsynelatende er vel integrert og ikke muslim?? Nei, jeg hadde ikke vært skeptisk. Jeg hadde ikke vært sammen med han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 29. juni 2008 #10 Del Skrevet 29. juni 2008 Tråden er ryddet reglene Trampe -mod- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 29. juni 2008 #11 Del Skrevet 29. juni 2008 Nei, jeg ville ikke, av erfaring, blitt sammen med en fra Iran selv om han ikke er så praktiserende og alt det så ligger det likevel ofte et snevert kvinnesyn i de - noe som kommer frem etterhvert... Skeptisk til tusen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 29. juni 2008 #12 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 29. juni 2008 #13 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Hei allesammen og takk for svar. Til dere som diskuterer eller svarer på mitt opprinnelige spørsmål; Takk for svar. JA, Jeg er svært skeptisk selv, og det er som en av dere svarer. Greit å være venn, men et intimt forhold kan fort bli annerledes. Saken er at denne personen er fra det mere velstående IRAN. Velutdannet og jobber som proffesor her i landet. (Norge). Ikke det at det gjør han bedre som person, men han er av den grunn oppvokst kontinentalt. Han er ateist og slik jeg kjenner han så langt er han veldig vestlig i væremåte, unntatt det med å være veldig galant, noe som er veldig uvanlig for meg og kan til tider være litt ubehagelig. Det med å være galant er foresten om jeg går tilbake til norske men som henter Asiatisk dame også en del av de mennene. De forventer en "gammeldags" dame, og kjører på med kjønnsforskjeller så det suser men er ikke oppvartende og "gammeldagse" selv. Jeg kan nok ha vert noe direkte og prvoserende nå, men erfaring er erfaring,,,, Endret 29. juni 2008 av Trampe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 29. juni 2008 #14 Del Skrevet 29. juni 2008 Tråden er ryddet igjen. Hold dere til saken! Reglene Trampe -mod- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 29. juni 2008 #15 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Hvis han er ateist så spiser han sikkert gris og drikker alkohol også da? Eller? Uansett, jeg ville ikke datet han. Endret 29. juni 2008 av Tanita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 29. juni 2008 #16 Del Skrevet 29. juni 2008 om dere skal se film på daten så lei den "ikke uten min datter" med sally field... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 29. juni 2008 #17 Del Skrevet 29. juni 2008 Min venninne har vært samboer med sin iranske mann i 18 år nå. De har det veldig godt sammen ettersom jeg forstår. Hun er ganske dominerende som type, han er ikke det i det hele tatt. De har to barn sammen, begge er høyt utdannet og begge jobber full tid. Han kom hit til landet et par år før de ble sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mie_* Skrevet 29. juni 2008 #18 Del Skrevet 29. juni 2008 Heisann Ja, han spiser gris og drikker alkohol. :=) Ikke uten min datter har både jeg og han sett. Vi snakket en gang om den filmen. Vi er faktisk kultiverte mennekser begge to, men det er skepsisen min alikevel som tar lit over, men takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 29. juni 2008 #19 Del Skrevet 29. juni 2008 Ok, men følg magefølelsen din da. Det bruker som regel å stemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 30. juni 2008 #20 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg hadde nok ikke hatt noe problem med å date/bli kjent med ham som kjæresteemne nei, og dersom alt klaffet også etter en stund, hadde jeg ikke hatt noe problem med å ha en Iransk kjæreste. Kjenner ikke så veldig mange Iranere, men kjenner en veldig godt, han har ikke noe snevert kvinnesyn og lurer ingen når han fremstår som vestlig og likestillende. Han har vært gift med ei jeg også kjenner godt, go jeg vet at han aldri kunne krummet ett hår på hennes hode, og ville gjort alt for henne. Stort sett velger jeg å tenke på ALLE de blandingsforholdene som faktisk fungerer, selv om vi aldri hører eller leser om dem, for ting som fungerer selger ikke i media. Jeg ville ikke avvist en mann jeg følte var meget interessant for meg, pga medienes og samfunnets ønske om å kun trekke frem det tragiske og det som ikke fungerer. At det FINNES, skal jeg på ingen måte benekte, og at det lett kan bli enda flere ting å jobbe med en mellom nordmann og nordkvinne, skal jeg også si meg enig i at det mye sannsynelig kan bli, men forhold er faktisk noe man må jobbe for uansett, det er ikke mange som bare sklir av gårde uten vanskeligheter. Jeg vet om så mange forhold mellom folk med forskjellig kulturell bakgrunn, som har det minst like bra som mange av de norske forholdene jeg vet av, selv om det er mellom nordkvinner og menn fra "skumle" land og religioner, så jeg ville nok ikke blitt skremt av hans etnisitet nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå