Gå til innhold

Ble samboer og skal hilse på barna hans

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kari_*
Skrevet

Har blitt samboer med en mann jeg tidligere hadde et forhold til mens han var i et eksteskap han ikke trivdes i. Han har fire "voksne" barn (!), så hvordan takle det å møte alle?

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

I min verden er det litt underlig å bli samboer med noen jeg ikke har møtt barna til.

Dere trenger vel ikke fortelle at dere hadde et forhold mens han var gift? Barn trenger faktisk ikke vite alt om sine foreldre.

Ellers så er det vel bare å hilse og oppføre seg normalt.

Skrevet

Dette er mine råd:

Legg til grunn at de har større rett på pappan sin enn du har og at de sannsynligvis ikke ønsker deg velkommen. Prøv ellers å være vennlig og høflig og ikke minst overbærende. Regn med at det vil ta lang tid før de setter pris på deg, men ha likevel det som målsetning. Hvis det var meg ville jeg aldri aldri latt barna få vite at forholdet startet før mannen var skilt. Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet
Har blitt samboer med en mann jeg tidligere hadde et forhold til mens han var i et eksteskap han ikke trivdes i. Han har fire "voksne" barn (!), så hvordan takle det å møte alle?

Hvilken alder er de "voksne" barna i ??? Tenåringer, 20-åringer?

Skrevet
Dette er mine råd:

Legg til grunn at de har større rett på pappan sin enn du har og at de sannsynligvis ikke ønsker deg velkommen.

All den tid trådstarter og mannen allerede er samboere uten engang å ha truffet barna, er det neppe snakk om mindreårige barn. Det ville rett og slett være kronidioti om en ny partner flyttet inn og barna kom utvitende på samvær.

Voksne har ingen spesiell rett på foreldrene sine. Det er et barns privilegium.

Skrevet

Ikke forvent for mye om at de skal like deg. Mye mulig de vil foele seg litt snurt over at faren har blitt sameboer med en dame foer de i rekker aa treffe henne.

Jeg tror ogsaa det er en god ide aa ikke nevne at dere hadde forhold mens faren var gift, og rett og slett bare vaere en hyggelig dame og ikke skape konflikter eller noe.

Gjest Raptuza
Skrevet (endret)

Prøv å vera i møtekommande og høflig/vennleg. Det hjelper og å visa interesse.

Min fars sambuar(etter skilsmisse) høyrer ikkje etter når vi barna hans snakkar eingong, og gjev ikkje beskjed når min far hamnar på sjukehus(2X).

Dette greier nok du betre/bra!

Endret av Raptuza
Gjest Gjest
Skrevet

Selv om barna er såpass gamle synes jeg det virker merkelig at dere blir samboere før du har blitt introdusert for de. Bor de langt unna?

Hvordan de tar i mot deg kan ingen vite, det avhenger jo av mye forskjellig.

-Hvordan tok de bruddet?

-Vet de om utroskapen?

-Er de sint på faren?

Håper for din skyld at de ikke vet om utroskapen. Da har dere virkelig lagt gullegget i forhold til et videre godt forhold, om de da ikke er forbausende storsinnet.

Hadde min far vært utro mot min mor og i tillegg flyttet sammen med vedkommende før jeg hadde møtt henne så tror jeg nok at jeg hadde blitt rimelig stram i maska, og jeg er 33...

Gjest Gjest_Monica_*
Skrevet

En merkelig fyr som flytter sammen med en kvinne uten å underrette sine barn .. det er akkurat like idiotisk enten barna er 10 eller 19 ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...