lille katt Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 Vi har ingen ferieplaner i år . Jeg elsker å reise, og pleier å være avhengig av å ha billettene klare. I år har vi ikke klart å finne på noe. Pga. barnehage har vi fri midt i fellesferien, hvor alt selvfølgelig er ekstra dyrt. Er gravid i 8. uke, og orker ikke en uforutsigbar og spennende ferie . Jeg hadde vært fornøyd med en ukes chartertur eller noe, men har lite erfaring med charterturer. Vil gjerne dra et sted som er godt tilrettelagt for barn, og som er et OK sted å henge ut på kveldstid når den lille har lagt seg (vi må altså holde oss hjemme fra kl. 7-8). Tips tas i mot med takk, og gjerne et hint om hvor mye vi må regne med å punge ut for OK standard midt i fellesferien.... Er det f.eks. mulig å finne restplasser på fine, barnevennlige steder i denne perioden? (mulig jeg spør dumt, men jeg har virkelig ikke chartererfaring...)
marsy Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Det blir kanskje litt kort varsel å organisere, men en kjempefin løsning som vi selv kommer til å bruke neste sommer: Se om dere kan reise sammen med et vennepar, noen fra familien, en annen familie. Lei et feriehus/leilighet. Det kan dere enten gjøre selv (f.eks. Sembo.no), eller som en del av en pakke (hos f.eks. Star Tour). Da har kan dere voksne slappe av i stua/veranda/hage etter at de små har lagt seg. Da har dere også barnevakt, slik at bare dere to kan gå ut å spise alene en kveld Feriehus kan dere jo leie i alt fra Danmark til Spania/Italia/Frankrike. Andre barnefamilier har kost seg veldig på middelhavscruise.
Mixelite Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 Skjønner hvordan du har det. Har det slik selv også nå. Sitter og lukter på restplasser. vi pleier å reise til Chios og vil dit i år også. Restplassene dit er ikke av de billigste, men... Jeg har bare ett råd: Gå for små bosteder(Hellas er det opplagte valget da, tror jeg) med litt uteplass/servering. Iallfalll funket det fint for oss i alle år på Sun village på Chios. Etter at ungene var lagt, kunne vi sitte ute og treffe andre folk på fellesområde og fortsatt holde kontakten med rommet, dvs. være nær døren vår/bruke babyovevåker. Og jeg snakker ikke portugaltilstander her altså, men rett utenfor døren!
lille katt Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2008 Det blir kanskje litt kort varsel å organisere, men en kjempefin løsning som vi selv kommer til å bruke neste sommer: Jepp . Neste sommer . I år er vi visst litt venneløse .
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 Jeg ville nok leid et hus i Toscana, slik dere to kan slappe av ute når minsten har lagt seg, bade, slappe av, drikke vin og spise god mat. Priser for ei uke Fly: 6000 Leiebil: 3000 Hus: 15000 Mat: 3000 Totalt: 27 000
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå