Gjest Lille Bie Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 Hei! Lurte på om det var noen som hadde peiling på dette.. I dag våknet jeg og hadde helt utrolig vondt i venstre siden av fjeset mitt, næremere sagt, kjeve området. Huden på den siden av fjeset var varm og rød og øm. I selve kjeveleddet er det utrolig vondt, klarer nesten ikke å åpne munnen og tennene på den siden er ømme.. Det føles ut som om noen har dæljet til meg med en murstein i fjeset. Jeg trodde først at det kunne være at jeg får en visdomstann, men siden tannlegen min sa til meg for ei stund siden at jeg ikke kom til å få det, pga ingen røtter som viste seg på bildene av munnen min. Så nå lurer jeg veldig på hvorfor jeg har vondt, og hva jeg kan gjøre.. ? Det hadde virkelig vært supert om noen kunne hjelpe meg!
ingefær Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Du gnisser ikke tenner da? Hadde en periode da det gjorde vondt for meg å prate, og legen kunne fortelle meg at jeg gnisset tenner i søvne. Jeg ante ikke at jeg gjorde det!
Gjest Lille Bie Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 hm... jeg har tenk at jeg kanskje driver å presser kjeven sammen når jeg ligger og sover, men da hadde jeg vel kjent det på andre siden av kjeven også? ikke bare på venstre side?
Gjest Lille Bie Skrevet 28. juni 2008 #5 Skrevet 28. juni 2008 Betennelse i kjevebenet? Iiiiik.... har tenkt tanken, men har ikke peiling på hva symptomene er. Er ikke det helt grusomt smertefult? Ååå.. skulle ønske det bare kunne gi seg..
Heidipia Skrevet 28. juni 2008 #6 Skrevet 28. juni 2008 hm... jeg har tenk at jeg kanskje driver å presser kjeven sammen når jeg ligger og sover, men da hadde jeg vel kjent det på andre siden av kjeven også? ikke bare på venstre side? Du trenger ikke ha vondt i begge kinn, kommer helt ann på hvordan bittet ditt er. Jeg har hatt mye vondt i kjeven p.g.a gnissing og sammenbiting om natten. Men det har aldr vært rødt på huden. Hvis det ikke gir seg i løpet av dagen hadde jeg nok ringt lege og hørt hva det kan være?
annamaria8 Skrevet 28. juni 2008 #7 Skrevet 28. juni 2008 Betennelse er nok riktig her. En betennelse fører til merkbar temperaturøkning, hevelse og rødflammenhet. Betennelsen kan være i en tannrot du har på den sida betennelse er. Dersom tannkjøttet ditt er hovent og ligger over tannrekka di på en måte, har du trolig bare vanlig tannkjøttbetennesle. Prøv corsodyl iallefall. Gjesper du i søvne forresten? Kanskje du fikk kjeven ut av ledd. Spist mye gulrøtter slik at leddet ble trett?
Vienn Skrevet 28. juni 2008 #8 Skrevet 28. juni 2008 Det er noe som heter kjevedysfunksjon. Brusk som gjør at bittet blir annerledes. Trenger bare være på en side. Bittskinne kan gi kjeven hvile og utarbeides av tannlege. Gnissing om natten av tenner og stress utløser dette.
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 29. juni 2008 #9 Skrevet 29. juni 2008 Tenker som andre over meg her at det kan være en infeksjon i kjevebein, tann e.l. Ellers syns jeg smertene kan minne litt om trigeminusnavralgi (du kan lese mer om det på denne siden). Men vanskelig å si uten å ha sett deg, eller vite mer om hvordan du har det. Håper det kommer seg, hvis ikke ville jeg tatt en tur til legen over helgen.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2008 #10 Skrevet 29. juni 2008 Hei! Jeg har hatt vondt i kjeven et par ganger, så mulig jeg kan hjelpe. Første gangen jeg hadde vondt var det pga gnissing av tenner om natten. (det løste seg med bruk av gom en periode) Jeg tror kanskje du ville skjønt om det var dette som plaget deg. Selvom jeg også hadde mest vondt i ene siden av kjeven, kjente jeg allikevel at jeg var "sliten" i resten av munnen. Andre gangen jeg hadde vondt trodde jeg seriøst at jeg skulle gå fra vettet. Det var så smertefullt at jeg hadde problemer med å konsentrere meg og å sove. På den tiden gikk jeg til en aromaterapeut for massasje en gang i mnd. Jeg nevnte for henne dette med kjeven. Det skal jeg prøve å fikse sa hun. Hun trykket hardt på undersiden av kjeven, og der og da trodde jeg vondt ble verre, men en halvtime senere var smertene borte, og siden har de ikke kommet tilbake. Du bør vel få noe til å se på det, høres veldig likt ut som det jeg hadde. Ikke vet jeg hva det var, men jeg gikk vel med det et par uker før "wonderwoman" fikset det. Lykke til! Håper du finner ut av det og får hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå