Gå til innhold

Nå er jeg hoppende glad ;-)


miabrud-03

Anbefalte innlegg

Var og bestilte ringene våre i stad. Vi gifter oss 7. juni, så det var på tide... Skulle få de om 7 til 10 dager, og nå klarer jeg nesten ikke å vente. Hvis det er noen som ikke har bestemt seg for ringer enda, så er dere nødt til å sjekke Meister sine. http://www.meisterschmuck.com

Vi valgte noen kjempelekre ringer i rødt og hvitt gull. Og Meister ringene er visstnok de eneste man får håndskrift inni. Vi skrev "navn" tegnet et hjerte, og så skrev vi "mi vida" + dato. Alt med håndskrift. Blir SÅÅÅÅ bra. Kan nesten ikke vente med å få den kraftige ringen på fingeren (5,5 mm).

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snart er jeg hoppende glad også - bare min kjæres utdrikningslag er i orden. Han skal lures ut i morgen og hittils har alt gått (om ikke på skinner). Min kjæres forlover skal ordne det slik at jeg får fixet hans arvering til morgengaven hans.

Det har vært et pes uten like å glemme og gjemme bort min forlovelsesring de siste dagene. Plutselig har han fått sååå god tid og vil til gullsmeden og levere dem (og sin arvering) til oppussing... I morgen er det over :-)

PS: Min kjære sliter visst litt med å finne morgengave til meg (ja, jeg er vanvittig kresen), men han lurer på å åpne egen gullsmedbutikk snart. Han mener han har fått en kjempekunnskap om edelstener i alle fall...

Jeg håper det holder å levere forlovelsesringene til oppussing og diamantisetting på mandag (26.mai) når vi skal gifte oss 14. juni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det holder å levere forlovelsesringene til oppussing og diamantisetting på mandag (26.mai) når vi skal gifte oss 14. juni!

Det holder i massevis! Vi skal pusse dem opp + gravere inn bryllupsdatoen, og hos gullsmeden sa de en uke før - hvis vi leverte et par uker hadde vi goood tid. (Men vi må levere dem snart da, ettersom vi ikke gifter oss her i byen, men reiser etter eksamen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed om 14 dager for oppussing og ny inngraveringe i forlovelsesringene våre, men vi har ikke diamanter. Å fatte inn diamanter tar sikkert lengre tid. Dette ville jeg undersøkt med gullsmeden snarest! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vå måtte levere ringene inn 4 uker før bryllupet vårt. De sa at dette var lurt siden vi giftet oss midt i sesongen og det da kunne ta lenger tid med både gravering og pussing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed om 14 dager for oppussing og ny inngraveringe i forlovelsesringene våre' date=' men vi har ikke diamanter. Å fatte inn diamanter tar sikkert lengre tid. Dette ville jeg undersøkt med gullsmeden snarest! :o[/quote']

Fikk du høre hvor mye det kostet for "oppussing" og ny inngravering i forlovelsesringene?

Vet du om de kan ta bort både teksten og datoen vi har fra før, for så å legge inn tekst, forlovelsesdato og giftedato? Synes det er litt greit å ha med begge datoene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk du høre hvor mye det kostet for "oppussing" og ny inngravering i forlovelsesringene?

Vet du om de kan ta bort både teksten og datoen vi har fra før, for så å legge inn tekst, forlovelsesdato og giftedato? Synes det er litt greit å ha med begge datoene!

Vi betalte 300 kr for pussing + innsetting av bryllupsdatoen.

Ellers er jeg også litt nysgjerrig på dette med helt ny gravering, for vi har lyst til å gjøre det med våre ringer. Datoene er i ulikt format og vi vil gjerne ha de i samme…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å slipe vekk gammel inngravering, og gravere inn på nytt...

Vi lot med vilje det være plass til bryllupsdatoen, da vi graverte inn forlovelsesdatoen og navna, fordi vi visste at vi ville bruke ringene som gifteringer. Vi bruker samme gullsmed, så jeg håper vi får samme skrifttype og størrelse. Jeg veit ikke hvor mye det koster, men antar kr 200 - 300.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed om 14 dager for oppussing og ny inngraveringe i forlovelsesringene våre' date=' men vi har ikke diamanter. Å fatte inn diamanter tar sikkert lengre tid. Dette ville jeg undersøkt med gullsmeden snarest! :o[/quote']

Joda, vi har hatt som mål å levere ringene mye tidligere. De regner en til to uker på det vi skal gjøre. Men dette har ikke blitt gjort, og det er med viten og vilje fra min side. Innviklet historie, men min kjæres forlover må stjele min kjæres arvering for at han ikke skal levere den til oppussing selv. Det skal jeg gjøre og gi ham den i morgengave!

Vi skal imidlertid møtes i Oslo i dag for å (offisielt) gå til gullsmeden med ringene. Før vi rekker så langt, blir han overrasket av sitt eget utdrikningslag.

Endelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fick våra ringar graverade och putsade på en dag, av en norsk guldsmed.

Jag hade fått besked av butiken i Sverige att vi skulle lämna in ringarna två veckor innan vi åkte till Norge så de skulle hinna. När jag kom med ringarna till butiken sa de: "Nej, det här tar minst en månad. Vår guldsmed har semester hela juli!!!" :murvegg:

Ett desperat samtal till Norge och vi fick telefon till en av guldsmederna i där vi skulle gifta oss; inga problem, det ordnar de över dagen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...