Gå til innhold

Effektiv trening

Lyra

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned ganske mange kilo (og skal ned ganske mange til). Kroppen minker, men er ikke fornøyd med spesielt overarmene og lårene, og også magen. Noen som har noen gode treningstips til med for å få disse mindre og i tillegg stramme dem opp så jeg ikke får hengehud? Det må være øvelser jeg kan gjøre hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Øvelser du kan gjøre hjemme for å trene armer, lår og mage er tradisjonelle armhevinger, sit-ups og knebøy med en tung sekk på ryggen :jepp: det er ogs flere andre du kan trene s klart, bare spør, se i bøker osv;)

Ellers så kan du ikke bestemme hvor du vil at fettet skal fjerne seg. Kroppen bestemmer desverre selv hvor den vil ta fettet fra, og dette er for det meste genetisk bestemt.

Magefettet sies det at derimot forsvinner litt raskere om man kutter ut raske karbohydrater. For å miste fett må man uansett spise mindre enn man forbruker, og da er jop raske karbohydrater som lyst brød og godterier ikke s dumt å sløyfe :lur:

Mat med fullkorn har også vist en positiv effekt for fjerning av fett, og da spesielt på magen. Spiser man mye fullkornsbrød, havregryn og andre varer som inneholder mye fullkorn mister man mer fett på magen enn en som spiser samme kalorimengde men som ikke har fullkorn som en del av kosten. Noe av grunen til dette er at fullkorn inneholder mye fiber som "drar" noe av maten ufordøyd gjennom tarmen:) Fiber finnes også i frukt og grønnsaker så spis dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier vel seg selv at jeg spiser mindre enn jeg forbruker, har jo gått mye ned i vekt :) Tåler ikke raske karbohydrater noe særlig heller, så det er trening som må til for å krympe mer på utvalgte steder... Må dessverre også være litt forsiktig med fiber i større mengder, blir det for mye blir jeg kvalm. Noen som forresten har noen tips til å kvitte seg med underhaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...