Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mzfire
Skrevet

Jeg har tenkt på noe og her kommer det. Jeg har lurt på om man kan anta kjønnet hvis en sammenligner med hvilke søsken en har. Jeg mener er dere bare jenter,er det kansje stor skjangse for at du får jente selv og omvendt hvis det bare er brødre.. Jeg kan jo nevne at vi er 3 jenter. To av mine søstre har fått unger. Begge har fått ei jente hver. Hva mener dere? De sier jo også at om mannen din er litt femi som Ari Begn, eller ser litt femi ut, spørs hvordan man tolker det så får man jenter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm..

Interessant det der..

Skrevet

Har hørt at kjønn er arvelig, men det er vel gutten som bestemmer kjønnet på babyen så da blir det vel litt værre..

Skrevet

Vet ikke helt jeg, begge mine foreldre har blandede søskenflokker, og jeg er enebarn, så sånn personlig har jeg ikke så mye sammenlikningsgrunnlag, men på morssiden min er det sterk overvekt av jenter i flere slektsledd...

Men jeg har hørt at jo flere barn av samme kjønn et par har, jo større er sjansen for at neste barn også blir av samme kjønn...

Skrevet

Det har en enkel forklaring.

Har man sex ofte, får man gutter. Har man sjelden sex, får man jente.

Guttesædcellene svømmer raskest, men omkommer først. Så når eggløsningen er der, er det jentesædcellene som når fram, dersom samleiet har inntruffet par/tre dager før. Alle guttesædcellene er da døde. Men har man sex ofte (en til to ganger per dag), vil guttesædcellene svømme fort som lynet og forbi alle jentesædcellene til egget - og følgelig blir det en gutt! :D

(Selv har jeg en sønn...)

Skrevet

Vet ikke om det har noe å si jeg.. Vi er tre jenter i søskenflokken, men min eldste søster fikk en gutt (hun er den eneste av oss som har fått barn hittils). :)

Skrevet

Jeg har hørt engang at mannen kan se på sin egen far og se hvilket kjønn hans første barn var, dette vil stort sett stemme for hans egen del også. Men jeg vet om drøssevis av tilfeller hvor det ikke er sånn.. Det stemmer for min mann, men ikke for broren.

Det har en enkel forklaring.

Har man sex ofte, får man gutter. Har man sjelden sex, får man jente.

Den der skal jeg vise til mannen min hvis han begynner å klage :ler:

Skrevet

Jeg har hørt at en skal se tilbake på sin mor og hennes formødre. Følg mødrene bakover og se hva de har fått. Det er ofte en indikasjon på hva en selv får. For selv om det er sædcellene som bestemmer hvilket kjønn det blir, så er det noe med at noen har en kropp som favoriserer guttesædceller, og noen har en som favoriserer jentesædceller. Jeg husker ikke helt hvorfor det var sånn da det er så lenge siden jeg lærte det.

Dette er det samme som Labella snakket om da ho sa at jo flere barn av samme kjønn et par har, jo større er sjangsen for at neste barn også blir av samme kjønn.

Skrevet

Det der er et interressant spørsmål, men det finnes ingen fasitt svar på dette.

Men jeg skal nå kunne motbevise at mange jenter i et ledd betyr mange i neste.

Min manns mor har 2 søstre (faren gråt da yngste jenta kom, fordi han da var blitt så gammel og ønsket seg så sterkt en sønn) :hoho: , disse søstrene har igjen fått henholdsvis 10 barn tilsammen. Min svigermor fikk 3 sønner, hennes eldre søster fikk en av hver og deres yngste søster fikk 4 gutter og 1 jente.

Vi har selv en av hver, min manns eldste bror har ei jente, og nå venter et av disse søskenbarna et barn til høsten og vi venter i januar. Det blir spennende å se om det blir flere jenter. For det kan se ut som om det er annen hver gang at det kommer mange jenter eller gutter i vår familie.

Spennendes, blir det ivertfall. :lol:

Skrevet

Jaja man kan vel trekke mange konklusjoner av forskjellige teorier. Men nå er det jo engang sånn at det er mannen som " bestemmer" kjønnet. Så om dine søstre har bare jenter så er det rett og slett fordi at deres menn har "produsert" jenter... Skjønner?

Litt teit forklart, men sånn er det..

Gjest Mzfire
Skrevet

Vi har to x kromosomer som er for jente og han har xy kromosomer for gutt. Ja det er jo han som bestemmer... Men er ikke sikker, er jo så mange teorier så. Sambo har 2 søstre og faren har en bror og moren 2 brødre. SÅ da skulle det tro at det er stor skjangse for en gutt. Mamma har 4 søstre og 3 brødre. Pappa har en bror og søster.. SÅ det er ikke godt å si :)

Gjest Mzfire
Skrevet

Men når jeg tenker over det så mannen til twinsøs har en bror og de fikk jente. Og andre søstern min har en mann som har en søster og de fikk ei jente..

Skrevet
Sambo har 2 søstre og faren har en bror og moren 2 brødre. SÅ da skulle det tro at det er stor skjangse for en gutt.

:o :o :o DET tenkte jeg ikke på.. trodde det var litt jevnt fordelt.. hmm

og jeg som har lyst på ei jente og en gutt.. :D Vel tiden får vise :ler:

Gjest Mzfire
Skrevet

Ja tiden får vise :) Og mannen din ser ut som han kommer til å produsere jentebabyer :wink: Men det gjenstår å se :) SÅ rart, du og broren din er så like. Jo da, svaret hans var: Jeg vil ha ett av hvert jeg, en gutt og en jente :D Skjønner at dere er i familie ja !

Skrevet

Utfra medisinsk synspunkt stemmer det at hvis du har sex ofte blir det gutt og har du det sjeldent blir det jente (eller har du sex akkuratt når du har eggløsning blir det gutt, har du noen dager før blir det jente.... :D )

Men i min manns familie så er de på tredje gernerasjon bare gutter og de ønsker VELDIG at det skal komme en jente snart!!!! Så jeg tror litt på at det er genetisk også.

Min far derimot har tre jenter med to forskjellige mødre,og han er absolutt ikke feminin som noen over her mente at de som fikk jenter ofte er :D

Skrevet

Tja....

I mine fars søskenflokk var de 3 brødre, i min mors 2 jenter og 1 gutt.

Mine foreldre har 2 jenter og 1 gutt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Uansett hvordan vi snur og vender på det så er det 50% sjangs på å få enten gutt eller jente. En kan jo finne visse mønster (som du nevner i tråden), men JEG tror det er helt tilfeldig :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er mannen som avgjør kjønnet og da må du isåfall se på alle menn som du er i slekt med i din familie og hva de har fått. Feks brødrene av faren din, din egen far, bestefaren din osv... Leste dette i en bok som heter foreldre for første gang. Uansett så tror jeg det er vanskelig å vite for man får seg jo alltids noen overaskelser! :)

Skrevet

Min søster fikk gutt og så jente.'

Min bror har to gutter.

Jeg har to jenter og snart en gutt.Og så hadde jeg en bror som ikke hadde noen barn

Typen min fikk to sønner med eks-konen sin.

Min far fikk først meg,og så en gutt og en jente tilslutt.Så fikk han en sønn med en annen dame igjen noen år senere(halvsøskene mine).

Typen min har en bror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...