Gjest Gjest_jordbæret_* Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 hr hørt at man ikke ska spise jorbær under graviditeten og amming. er det skadelig for fosteret? jeg elsker jordbær og spiser glatt en hel korg om jeg kjøper:) å bli en tøff sommer uten store saftige jordbær kan man forest ikke spise moreller heller?
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Du kan trygt spise både jordbær og moreller. Husk bare å skylle/vaske jordbærene godt, slik at det ikke er rester av jord på dem.
Blåbæret Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 Har trykkt i meg maaaange korger med jordbær siden de begynnte å komme. Moreller har jeg også spist en god del av. Har hørt at det kan føre til alergiske reaksjoner når barnet har blitt født, men fikk avkreftet dette hos jordmor. Kunne spise så mye som jeg bare ville =)
Trampe Skrevet 28. juni 2008 #4 Skrevet 28. juni 2008 Når man ammer er det jo på grunn av at ungen kan få magevondt.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. juni 2008 #5 Skrevet 28. juni 2008 Hvis man er disponert for allergi skal man heller ikke spise jordbær når man ammer. Jeg var allergisk selv da jeg var barn og sønnen min fikk røde prikker over hele kroppen etter bare fire jordbær da jeg ammet.
Monica1968 Skrevet 28. juni 2008 #6 Skrevet 28. juni 2008 Hadde nok vært mange skadete unger rundt i verden hvis fosteret tok skade av jordbær... Så ja, du kan trygt spise jordbær.
LilleMy28 Skrevet 28. juni 2008 #7 Skrevet 28. juni 2008 Jordbær er helt trygt under graviditeten dersom en vasker bærene godt (kan være toxo i jordrester). Under amming er det hipp som happ, noen barn reagerer, mens andre gjør det ikke. Jeg fikk beskjed av jordmor at det var bare å prøve... Men er det allergi mot jordbær i nær familie så er det kanskje greit å unngå det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå