Gjest78 Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 Vi måtte avlive den ene hamsteren vår i går. Den var uønsket, vi fikk den i bryllupsgave (av noen særs umodne venner av mannen), men vi ble faktisk glad i den etterhvert. Den var liten (omtrent halvparten så stor som søsteren sin), men tross alt en liten solstråle i hverdagen. Svært aktiv, både dag og natt, konstant nysgjerrig på hva som foregikk. Søt, myk og morsom. Vi var på bryllupsreise fram til natt til torsdag, fikk hamsterene igjen fra svigermor m/fam på torsdagkveld, og syntes med en gang at det var rart at det var søsteren, Open, som var ute og snuste, ikke Source som vanligvis var mest aktiv. De fortalte oss også at den ene hamsteren hadde bitt dem. Vi gikk ut fra at de var stresset av denne flyttingen, og satte buret inn på arbeidsrommet der det vanligvis står, og lot de være i fred. I går var jeg innom der av og til, og ut på ettermiddagen lå Source fremdeles og gjemte seg i huset sitt. Jeg la frem litt salat i matskålen, og pirket litt på henne inn i huset for å se om hun reagerte. Da fikk jeg sjokk. Hun stavret seg ut av huset, øynene var innsunkne, mye av håret på hodet var borte, og det virket som hun måtte snuse seg frem til matskålen. Jeg løftet henne opp, og hun krøkte seg sammen til en liten ball. Hun kjentes også forferdelig tynn ut. Jeg ringte til mannen, og han ringte videre til et vennepar av oss som kjørte oss til dyrlegen. Der mente de at hun hadde fått kreft og var blitt blind, og at det ikke var noe å gjøre for henne. Jeg gikk ut av rommet, mens mannen holdt henne og dyrlegen ga henne en overdose sovemedisin. Det er bare en hamster, og vi visste at de ikke ville leve lenge. Men å se henne slik var likevel så ille at jeg måtte gråte. Det er også rart å se på reaksjonen til den andre hamsteren, som virket som hun lette etter søsteren sin i timesvis i går. Hvil i fred, lille venn.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 Rart med dyr: selv om dere ikke valgte dem selv: Man blir glad i dem! Har selv fått dyr jeg ikke ønsket noe særlig(mannens ide), men har iløpet av et par uker blitt helt hekta. Er med dem masse. søker stadig ny info på nett og er blitt kjempeglade i dem - mot hva jeg trodde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå