Gå til innhold

Hjelp meg litt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har lyst å prøve å få ryddet og ordnet i leiligheten før samboeren kommer hjem fra fest. Men er så lat, kommer meg liksom ikke opp fra sofaen. Noen som har noen gode tips til hvor jeg skal starte? Og hvordan greie å fortsette? Hvordan gjør dere det når dere skal rydde hele huset/leiligheten?

Skrevet

Jeg skrur paa litt musikk og danser og synger meg gjennom ryddinga. Da gaar det saa fort saa :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg skrur paa litt musikk og danser og synger meg gjennom ryddinga. Da gaar det saa fort saa :)

Kan ikke skru på høy musikk, da jeg bor i blokk. Hadde lyst å overraske samboeren litt, men greier ikke å komme igang. Hva starter du med når du gjør husarbeid?

Skrevet
Kan ikke skru på høy musikk, da jeg bor i blokk. Hadde lyst å overraske samboeren litt, men greier ikke å komme igang. Hva starter du med når du gjør husarbeid?

Det som er enklest :ler:

Altsaa, jeg plukker opp ting paa gulvet foer jeg begynner aa sortere den enorme stabelen med papirer for aa si det saann. Saa kommer jeg litt inn i det og det gaar av seg selv :)

Har du ikke en iPod eller lignende da? Evt kan du jo spille musikk, men ikke saa veldig hoeyt?

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen andre som har noen gode forslag?

Skrevet

Lag en liste med det som må gjøres og stryk ut etterhvert. Da ser du bedre hvor flink du er. ;) Eventuelt kan du love deg selv en belønning etter at du har gjort så og så mange ting.

Gjest hyggelig
Skrevet

jeg begynner med å rydde stuebordet/kjøkkenbordet. da kan jeg sitte mens jeg jobber,så trenger knapt reise meg fra sofaen;)

etterpå rydder jeg vekk klær som er slengt på en stol, og rer senga.

så tørker jeg støv og støvsuger.

vasker bad.

vasker kjøkkenet.

setter ny duk på bordet og tar meg en velfortjent dusj. trenger vel ikke vaske stuegolvet hveer uke! ;)

Skrevet

hei hei..

ler ser du å sliter med husarbeid i dag... ja da e vi to.. skulle ha hatt en skikkelig oppryddning hær i dag.. min sønn flytter hjem til mandag å æ jobber natt så har ikke gidda på et par uker hær, å d ser jo ut hær etter også....ler... min mann e på skyte-stevne så dær va d ikke hjelp heller.. hagen e å forfalt hær, gress opp til ørene... skal vi pusse kværandre i gang hær?? med å skrive kor den andre skal starte?? jaaaa.. vi kan ta ting i lag,( æ på mitt kjøkken å du på ditt) ??? osv.......

har du msn?? så kan vi jo muntre kværandre opp hær??

Gjest Gjest_trollmor77_*
Skrevet

Ta kopper og kar på kjøkkenet først, rydder kjøkkent, når det er ryddig og fint. er det lettere å fare over stua, dvs da får du hanket inn alt av kopper og glass satt det i oppvaskmaskina/kume, kaste alt av aviser som flyter. og vips er det med ett mye ryddigere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...