Gå til innhold

Hvordan spille inn fra dekoder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en HD-opptager og nå har vi også, dessverre, en dekoder (Canal Digital). Via dekoderen har vi nå noen flere kanaler, og disse kanalene vil jeg gjerne kunne spille inn fra. Hva er vitsen med en spiller og ekstra kanaler om man ikke kan ta opp programmer man av flere grunner ikke kan se på...??

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Bella_*
Skrevet

Hei..

Det er ganske enkelt egentlig :)

Du tar å kobler boxen til opptakeren, feks. via scart-kabel eller de andre som har liknende kobling som opptakeren.

plugg den i kilde inn og sett opptakeren på en av disse AV-kanalene.

vi har en slik dreambox (dekoder) og den er plugget via opptaker, funker fint det.

Skrevet

Vi har koblet opptageren og dekoderen via scart-kabel, men jeg finner fortsatt ikke de ekstra kanalene vi har fått slik at jeg kan ta opp fra dem med opptageren...:forvirret:

• 4 måneder senere...
Skrevet
Vi har koblet opptageren og dekoderen via scart-kabel, men jeg finner fortsatt ikke de ekstra kanalene vi har fått slik at jeg kan ta opp fra dem med opptageren...:forvirret:

Litt gammel tråd, så mulig du har funnet løsningen (evt gitt opp) nå. Men nå har vi også fått dekoder fra Canal Digital. Finner ikke de nye kanalene via dvd-opptakeren, men når vi har koblet dem sammen kan vi ta opp på dvd det som vises på dekoderen. Sånn at det altså er dekoderen man må bytte kanal på, ikke dvd-opptakeren. Det går også an å ta opp på dekoderen, og så kopiere derfra og til dvd-opptakeren :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...