Gjest Gjest_trist_* Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Må bare få ut litt nå. Jeg har rett og slett mistet gleden over bryllupet. Og det er neste lørdag. Det har vært så utrolig mye å gjøre. jeg raser rundt helt fra jeg står opp, og helt til jeg legger meg. Jeg drømmer om alt jeg skal huske å gjøre, så jeg vokner tidlig for jeg får ikke sove. Jeg føler ikke lenger at jeg gjør dette for vår dag, føler jeg gjør alt for andre. nesten som jeg planlegger en fest for noen annen. Fordi om alt det jeg gjør er ting jeg vil ha i mitt bryllup....Og inger maser om at jeg må gjøre det slik og slik... Men alikevel føler jeg det er masse pes, og at det er mer for andre enn mitt og vårt. Jeg hadde kanskje håpet på å få litt annerkjennelse fra min tilkommene også, siden jeg står på dag og natt.Og har gjort det lenge nå. Han legger seg på sofan og kuler`n når han kommer hjem fra jobb. Og de små tingene han må gjøre som å gå inn de nye skoene sine, må jeg maase om at han må gjøre. Fortalte han i dag at jeg var litt trist over at han ikke engang spør om jeg trenger hjelp til noe, når han ser hvor mye jeg holder på. Han sa at da måtte jeg jo spørre, for han viste ikke hva han kunne gjøre. Jo da, jeg vet jeg kan spørre. Men alt vi skal ha i bryllupet vårt har vi blitt enige om, så hvis han hadde engasjert seg litt, så hadde han jo kunne spurt om det og det er gjort eller om han kunne gjøre det. Jeg er også redd for at jeg ikke kommer til å føle meg fin den dagen, Hjelper jo ikke hvor mange som sier det til meg den dagen at jeg er det, når jeg ikke føler det selv. PHU, ble litt mye dette her men. Er så trist akkurat nå. Er jo helt ute av meg egentli. Tenk og ikke glede seg til sitt eget bryllup.. Noen med noeb gode råd eller meninger eller trøstende ord? kanskje noen har følty det samme?
Surferinnen Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Jeg forstår akkurat hvordan du har det! Det er en veldig stressende situasjon. Bryllupet skal liksom være den perfekte dag som dere skal se tilbake på resten av livet. Jeg hadde masse mareritt i forkant om alt som kunne gå galt... Min erfaring er at det var veldig hyggelig i kirken, under fotograferingen og middagen og resten husker jeg ikke så mye av for da var jeg utslitt! Vær så snill å prøv å fire litt på krava. Sørg for å være litt uthvilt til festen så du har glede av den selv. Ikke tenkt at du må snakke med alle. La folk komme bort til deg også. Kos deg med venner og ta livet litt med ro på den store dagen. Dette kommer til å gå bra! Det er veldig hyggelig å tenke tilbake på at man faktisk giftet seg med litt pomp og prakt, men jeg er glad det blir med den ene gang for å si det sånn...
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Jeg skjønner utrolig godt hvordan du har det, jeg giftet meg tidligere i vår og det var utrolig mye jobb! Dagen før begynte jeg å gråte minst to ganger av ting som aldri ellers ville vippet meg av pinnen, men jeg var helt på tuppa. Så mine råd til deg: -optimalt sett ville forloveden din ta initiativ selv, men jeg innså at det smarteste var bare gi beskjed om hva som er hans ansvar. Derfor, skriv en liste til han! -benytt deg av folk rundt deg. Du kan ikke ha kontroll på hver minste detalj uansett -innse at bryllupet blir fantastisk selv om ikke alt er 100% perfekt -ha papir og penn ved sengen slik at du kan skrive ned ting du kommer på, da slipper du være redd for å glemme det dagen etter. Jeg var utrolig sliten dagen før bryllupet, men tok et glass vin og så en tidlig kveld. Ingen problemer med å sove :-) Dagen deres kommer til å bli fantastisk uansett, så ta vare på deg selv nå. Masse klemmer fra en nygift en
*Emma* Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Senk skuldrene, trekk pusten dypt og slapp av. Godta at noen av "drømmene" ikke blir slik du planla og kos deg. Ja, kanskje noen ikke blir fornøyd med ditt eller datt - men etter en stund er alt folk vil huske at dere så fantastiske ut og at maten var nydelig (most likely) og at dere var lykkelige. Lykke til!
Gjest ts her Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Tusen takk for råd og medfølelse. Får helt klump i halsen jeg. Føler meg ikke så bra akkurat nå, men jeg håper det går seg til i løpet av uka. Håper det blir slik på den store dagen at jeg får slappet avog nyte den. Da er det jo ikke mer som skal gjøres. Men jeg er nok mest frustret over å ikke glede meg til bryllupet. Så kommer alle:ååå nå er det ikke lenge igjen. Gleder du deg? Dagår det på autopilot: selvsagt. Blir sikkert en kjempefin dag. Kunne like godt ha hatt på meg en karnevalmaske, for inni meg hyler jeg,,, huff. Får håpe en god natt søvn hjelper litt på humøret. Men tusen takk for støttende ord iallefall
Gjest Gjest_inga_* Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Hei. Er du født i jomfruens tegn? Har det litt som deg. Setter strenge krav til meg selv, og tror aldri noe blir helt bra. Er jomfu jeg da
Veslejenta Skrevet 28. juni 2008 #7 Skrevet 28. juni 2008 Prøv å få en oversikt over det som skal gjøres, og se om noe kan delegeres til andre som du stoler på. Å tvinge forloveden din til å gjøre oppgaver kan fort bli enda mer stressende for deg hvis du er nødt til å mase på at det blir gjort. Kanskje du kan få noe hjelp fra foreldrene dine eller fra forloveren din? Og ta deg fri fra jobben dagene før bryllupet slik at du er uthvilt til bryllupsdagen. Det er ihvertfall det jeg har planer om å gjøre.
Jade Skrevet 28. juni 2008 #8 Skrevet 28. juni 2008 Fortalte han i dag at jeg var litt trist over at han ikke engang spør om jeg trenger hjelp til noe, når han ser hvor mye jeg holder på. Han sa at da måtte jeg jo spørre, for han viste ikke hva han kunne gjøre. Jo da, jeg vet jeg kan spørre. Men alt vi skal ha i bryllupet vårt har vi blitt enige om, så hvis han hadde engasjert seg litt, så hadde han jo kunne spurt om det og det er gjort eller om han kunne gjøre det. Jeg tror han mener det, når han ikke vet hva han skal gjøre. Så følg rådet over her, og gi han en liste (med tidsfrister). Da er det ihvertfall mye du slipper å gjøre. Og du kan slappe litt mer av. Lykke til med bryllupet! Det går nok kjempebra!
Gjest Gift Skrevet 28. juni 2008 #9 Skrevet 28. juni 2008 Dette hørtes veldig kjent ut. Jeg giftet meg i fjor og hadde det likedan. Alt skulle være perfekt og helst vill jeg gjøre alt selv. Min forlover som giftet seg vinteren før ga meg et godt tips, rett og slett å sette opp en liste med alt som skulle gjøres og prøve å delegere. Det innebærer en del kompromisser men gjorde at dagene gikk mye greiere og jeg klarte å nyte bryllupet. Det var dager i forveien da jeg hadde lyst til å droppe hele greia og gjemme meg bort. Du finner en del tips her om du søker litt, de var iallefall her i fjor, eller start en tråd og spør, men ikke bruk alt for mye tid her, det kryr av bridezillas her.... :smil: Det er alltid mange som vil hjelpe så bare si ja. Noen andre kan pynte kirken og finne ut hvordan det skal være, pynte lokaler og finne ut hvordan hvis du gir dem noen retningslinjer, noen andre baker kaker. Finn en til å ta bilder og sørge for at de bildene du har lyst til å ha blir tatt, f.eks av dere og søsken, besteforeldre etc. Vår "fotograf" fikk "fullmakt" til å hente og stille opp de han trengte til dette. Mitt tips er dermed skrive liste, deleger og prøv å slappe av, om mulig ta noen dager fri og skriv "timeplan" for deg samboer og evt. andre hjelpere. Og husk de aller fleste blir glad om de får lov til å bidra med noe.
Neytiri Skrevet 28. juni 2008 #10 Skrevet 28. juni 2008 Nu har du fått mye gode ord her fra andre, men eg skriver allikevel. eg har ikke gifta meg enda men eg har et lite tryks som eg har brukt før eg skal inn eller er i en stressende situasjon. Lukk øyne og ta en dyp pust, føl pusten helt opp til hode og ut finger spissa. pust ut og følg pusten helt ned til tærne. Gjør dette frem og tilbake til du kjenner pulsen senke. Hvis du prøver det så vet eg det funker. Også, har du foreldre, forlover, søsken? Veldig mange er der hvis du bare spør. Eg er også litt av en perfeksjonist og det er vanskelig å spørre om hjelp fordi det er lettere å gjøre det selv. Men husk du ikke er Superwoman! Lykke til :love: Vi gifter oss 6.Juni, 2009
julibrud08 Skrevet 28. juni 2008 #11 Skrevet 28. juni 2008 Jeg vet akkurat hvordan du har det, og kjenner meg godt igjen... Jeg gifter meg og neste lørdag, og har styra nå i 1 år føler jeg. Min tilkommede er mye på jobb, og jeg ordner det meste selv. Har foreldre og svigers som stiller opp, likevel er jeg nok kontroll freak og ønsker å gjøre mest mulig selv, for da vet jeg det blir slik jeg ønsker. men skjønner og at jeg er nødt til å delegere ting bort ellers klarer jeg det aldri.. skulle bare ønske kjolen min var her.. bestilt for lenge siden og skulle kommet for 1 mnd siden, og enda ikke kommet.. nå kommer den visstnok til mandag, men tror det ikke før jeg får se det for å si det sånn....Anbefaler ingen å dra på Ski Brudesalong.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå