Gå til innhold

Vil ha skjermet hage, hvilken hekk?

Anbefalte innlegg

Gjest vil plante hekk.
Skrevet

Vi skal sette ca 60 hekker i jorda for å få skjermet hagen vår fra veien. Hvilken hekk vil dere anbefale? Er litt sandete i jorda. Er usikker på om tujahekk er en god ide? Er den robust til litt værhardt vær?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes flere sorter thuja, så det er lurt å forhøre seg på et hagesenter. Jeg har en thujahekk som tåler juling (vet ikke hvilken type det er, den var der da jeg kjøpte huset). Jeg er i hvert veldig fornøyd med den. Den vokser ganske raskt, og er tett og fin om vinteren også. Null innsyn der. Viktig å trimme den hvert år så den ikke vokser over alle støvelskaft, for det blir ikke pent hvis den må halveres i høyden. Men sånn er det kanskje med alle hekker?

Skrevet
Vi skal sette ca 60 hekker i jorda for å få skjermet hagen vår fra veien. Hvilken hekk vil dere anbefale? Er litt sandete i jorda. Er usikker på om tujahekk er en god ide? Er den robust til litt værhardt vær?

Heia ja jeg hadde også valgt tuja vet ikke om annet som går så fort.i byggefeltet her var det kun ei som valgte det og ho hadde hekken oppe på no time mens andre rundt her sliter med hekker som er oppe om 10 år.lykke til.

Gjest vil ha hekk
Skrevet

Hei og tusen takk for svar. Skal dra på plantasjen å høre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...