Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal til sydlige strøk de neste 14 dagene. Har litt underlag, relativt god hud (brunt hår & brune øyne, men ikke veldig mørk), er 36 og fikk noen pigmentflekker for noen år siden, sannsynligvis grunnet hormonprevansjon.

Hva bør jeg bruke når jeg er på stranden? Er faktor 30 ok til ansiktet, eller bør jeg gå for enda høyere faktor? Har jo et ønske om å få litt farge, men er i grunnen aller mest opptatt av å ikke få flere pigmentflekker.

Jeg vet at jeg får farge når jeg bruker faktor 30, brukte den i fjor, men hvordan blir det med faktor 50? Blir man i det hele tatt brun da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror 30 er kjempefint å bruke :)

Gjest Lacuna
Skrevet

Du blir brun med faktor 50 i ansiktet, også, det har jeg en mann som er et levende bevis på. Men for å unngå pigmentflekker, er ikke faktoren i seg selv avgjørende, men hvor høy PPD (=UVA-beskyttelse) kremen gir, og den bør være høyest mulig, helst 25 eller mer. La Roche Posay fra apoteket har de beste kremene i så måte.

Gjest Gjest
Skrevet

Takker. :)

@Lacuna; La Roche Posay - har den ok konsistens? Jeg liker den mest tyntflytende fra Vichy i faktor 30, liker ikke når solkremene blir for "seige" noe jeg syntes endel med høy faktor har en tendens til å bli.

Vil en UVA beskyttelse på 25 eller mer tilsi faktor 50, eller kan man få faktor 30-beskyttelse med høy nok UVA-beskyttelse?

Skrevet

Jeg har også pigmentflekker i ansiktet, og har så langt ikke funnet noen solkrem eller faktor som fungerer bedre enn å ta på seg caps eller hatt og ikke sole seg i ansiktet i det hele tatt. Jeg bruker aldri faktor i ansiktet, bare capser og hatter :D

Gjest Lacuna
Skrevet

La Roche Posay har også en helt flytende solkrem, med navnet Fluide Extreme. Den har akkurat samme konsistens som den fra Vichy, men er uparfymert.

Gjest Gjest
Skrevet
Du blir brun med faktor 50 i ansiktet, også, det har jeg en mann som er et levende bevis på. Men for å unngå pigmentflekker, er ikke faktoren i seg selv avgjørende, men hvor høy PPD (=UVA-beskyttelse) kremen gir, og den bør være høyest mulig, helst 25 eller mer. La Roche Posay fra apoteket har de beste kremene i så måte.

Jeg brukte La Roche Posay med faktor 50,en flytende lotion på sydentur, og fikk en lett, fin farge. Er svært lys i huden. Beste solkremen jeg har prøvd til nå. Har lett for å få kviser av solkrem, men fikk null urenheter av denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...