Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg leier en leilighet hvor jeg har en tidsubestemt leieavtale.

Nå vil utleier selge leiligheten, men hva med vår avtale?

Kan han bare si meg opp, eller må han selge leiligheten med leietagere ( meg ) i?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

OM dere ikek har en kontrakt eller noe som sier noe om utløp eller oppsigelse kan han i teorien ikke si deg opp, og må selge leiligheten med deg i. Men de nye kjøperene (forutsatt at de skal bo i leilgheten selv) kan si deg opp i hennhold til husleieloven...

men vil du sette deg på bakbeina så.... Hadde jeg vært deg ville jeg bedt om en kompensasjon fra utleier også flyttet..

Gjest Gjest
Skrevet
OM dere ikek har en kontrakt eller noe som sier noe om utløp eller oppsigelse kan han i teorien ikke si deg opp, og må selge leiligheten med deg i. Men de nye kjøperene (forutsatt at de skal bo i leilgheten selv) kan si deg opp i hennhold til husleieloven...

men vil du sette deg på bakbeina så.... Hadde jeg vært deg ville jeg bedt om en kompensasjon fra utleier også flyttet..

Jeg er syk. Huseieren ville plutselig bo i leiligheten selv og ville derfor si meg opp. Husleietvistutvalget har sagt at jeg ikke kan sies opp fordi jeg er syk. Men nå vil han selge.

Så hvis han ikke kan si meg opp siden jeg er syk kan vel ikke den nye eieren heller?

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Kan virkelig ikke huseier si opp leietaker fordi han skal bo der selv? Høres ut som spesielle regler vil jeg si.

Skjønner heller ikke at leietakers helse skal ha noe å si på om han kan sies opp eller ikke.

Skrevet
Jeg er syk. Huseieren ville plutselig bo i leiligheten selv og ville derfor si meg opp. Husleietvistutvalget har sagt at jeg ikke kan sies opp fordi jeg er syk. Men nå vil han selge.

Så hvis han ikke kan si meg opp siden jeg er syk kan vel ikke den nye eieren heller?

Da har husleietvistutvalget fattet et vedtak som er i strid med husleieloven. En tidsubestemt leieavtale kan sies opp dersom eier selv vil bo i boligen - og det skulle virkelig bare mangle at man ikke skal få lov til å bo i en bolig man selv eier..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...