Gå til innhold

Lokale og fotograf er allerede i boks

Anbefalte innlegg

Gjest Ombestemta
Skrevet

Vi skal gifte oss i mars 2009. Har booket dato for lokasjon og fotograf, og har også en sånn selskaps-/bryllupsplanlegger fra stedet vi skal ha middagen i sving. Totalt har vi satt av ca. 150.000 på dette bryllupet.

Men nå har det seg sånn at vi ikke har råd til å dra på bryllupsreise etter bryllupet. Og når jeg tenker etter så vil jeg egentlig ikke bruke kjempemasse penger på et klassisk bryllup, for så å bare møte hverdagen igjen på mandag. Jeg vil heller reise på en 3 ukers ferie, og bruke pengene på det istedenfor. Ta med barna våre (2 stk), og familie/venner dersom noen har anledning til å være med.

Så nå har jeg begynt å leke med tanken på å ha en koselig og privat vielse på et sted som betyr mye for oss (skal bruke HEF), og deretter reise, enten senere samme dag eller dagen etter. Sammen med barn og forhåpentligvis nærmeste familie.

Med tanke på at vi aller helst vil at nærmeste familie blir med oss (foreldre og søsken) så må man jo tilpasse destinasjonen sånn mht prisklasse og flytid da, så ser for meg at Maldivene eller Aruba eller noe sånt ikke er helt aktuelt. Og det trenger heller ikke være sånn kjempeeksotisk, bare jeg kan feire bryllupet vårt med de jeg er aller mest glad i, i et par-tre uker...

Er jeg helt fjern som velger bort prinsessebryllupet mitt til fordel for en "chartertur" (tenkte å styre unna de "værste" stedene da) med familien min? Når jeg leser det så virker det jo fjernt, men allikevel føles det skikkelig riktig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, en vanskelig problemstilling det der..

Er det sånn at dere skal betale den eventuelle familie reisen for alle?

Selv skal jeg ha drømmebryllupet, men får også reisen etterpå, da vi har tenkt til å ønske oss bryllupsreise av gjestene istedenfor andre ting.. (èn samler inn penger fra alle til et reisegavekort/bestiller reisen for oss) Hadde det vært en løsning for dere?

Gjest Ombestemta
Skrevet

Vi skal ikke ha mer enn 35 gjester (dvs 35 inkludert oss selv), så det hadde blitt en litt for liten reisepott kan jeg tenke meg, men ellers en veldig smart løsning dere hadde gått for da :)

Jeg får egentlig litt vond smak i munnen av å bruke alle de pengene på et bryllup også jeg. Spesielt når vi ikke får reise noe sted etterpå, og sannsynligvis ikke heller kommer til å ha så mye penger til overs til sommerferie samme år...

Jeg vingler veldig her. Nå skal det sies at jeg egentlig aldri har vært noen prinsessebryllup-jente. Det er nok normer og andres forventninger som styrer mer enn eget ønske her tror jeg.

Vielse på en liten holme i nærheten av hytta vår, og deretter f. eks en grillfest med alle som vil. Deretter reise bort med favorittmenneskene i 3 uker virker veldig riktig altså :)

Gjest LindaKristin
Skrevet
Vi skal ikke ha mer enn 35 gjester (dvs 35 inkludert oss selv), så det hadde blitt en litt for liten reisepott kan jeg tenke meg, men ellers en veldig smart løsning dere hadde gått for da :)

Jeg får egentlig litt vond smak i munnen av å bruke alle de pengene på et bryllup også jeg. Spesielt når vi ikke får reise noe sted etterpå, og sannsynligvis ikke heller kommer til å ha så mye penger til overs til sommerferie samme år...

Jeg vingler veldig her. Nå skal det sies at jeg egentlig aldri har vært noen prinsessebryllup-jente. Det er nok normer og andres forventninger som styrer mer enn eget ønske her tror jeg.

Vielse på en liten holme i nærheten av hytta vår, og deretter f. eks en grillfest med alle som vil. Deretter reise bort med favorittmenneskene i 3 uker virker veldig riktig altså :)

Gjør det som føles riktig for deg!Jeg forstår deg godt jeg...Jeg ELSKER å reise da...Hvis du tar et litt enklere bryllup,kan dere som du sier reise også!Og FOR en opplevelse det er å reise:) Men det finnes jo også en mellomting mellom superdyrt bryllup og super"billig" bryllup.

Dette er deres dag,det er lov å gjøre det meste!Ville snakket med kjæresten min jeg,hørt hva han mente:)

Skrevet

Gjør det som føles riktig for dere, og det dere har mest lyst til. Det er deres dag! :)

Det er hvertfall kjedelig å angre i ettertid, særlig på noe som er så spesielt som bryllup, og når det er såpass kostbart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...