Gå til innhold

Sørum- og Frogner gamle kirke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brudgommen er fra Sørum og vi vil gjerne gifte oss i Sørum kirke eller Frogner gamle kirke. For tiden bor vi Trondheim og har ikke helt mulighet til å bare reise en svipptur ned for å se på disse...brudgommen har vært heller sløv med kirkegåingen så har heller ikke sett noen av disse innvendig. Finner ingen bilder av disse på nett, så spør derfor dere...

Noen som kan si noe om hvordan disse ser ut innvendig, hvilken er penest, evt har noen bilder?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Moo_*
Skrevet

Frogner gamle kirke er visstnok en liten steinkirke som skal være veldig koselig. Har ikke vært der, så kan ikke si noe personlig.

Men Sørum kirke kjenner jeg godt til, er konfirmert der og har vært der mye med barneskolen en gang i tiden. Det er absolutt en pen kirke, altertavlen og benkene er veldig forseggjorte og den er ikke så veldig stor heller sånn at den virker tom om dere ikke har mange gjester.

Har desverre ingen bilder, men kan gå god for at kirken er pen. Penere enn den jeg giftet meg i her hvor jeg har bosatt meg nå ;)

Skrevet

Takk for svar :blomst:

Har sett et slags bilde av frogner gamle kirke på nett, av prekestolen og noen av benkene...og der var ikke noen malerier eller noe. Mulig at dette bare var under oppussing...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...