AliceLaLa Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Leste nettopp i Det Nye om singellivet i New York og at de "opererte" etter et sett med regler, blant annet om hvor lenge en skulle vente med å ringe osv. Har dere noen spesielle regler for slikt?
Gjest gutt26 Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Leste nettopp i Det Nye om singellivet i New York og at de "opererte" etter et sett med regler, blant annet om hvor lenge en skulle vente med å ringe osv. Har dere noen spesielle regler for slikt? Det nye? Datingregler? nekter jeg å tro. Iallefall for folk over 14.
aline Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 nope, følger ingen regler, følger magefølelse og lyst. Jeg tar kontakt når jeg har lyst og gidder ikke vente til det har gått så og så lang tid etter siste kontakt, en mann som er opphengt i slike regler, passer ikke for meg uansett, så det er like greit å finne det ut raskest mulig. Er stort sett dørgende ærlig, både ovenfor meg selv og en date, og ønsker helst det samme tilbake, da føler jeg ikke at vi trenger regler.
Gregers Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Min regel er at jeg alltid skal prøve å få meg et ligg på første date. Dette er noe jeg har lyktes bra med så langt, men det blir jo ikke hver gang. Dersom jeg er ute etter et forhold oppstår det erfaringsvis av seg selv gjennom skole, arbeidsplass eller venners venner.
Gjest Hilde K S Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Jeg har samme regel som Gregers og fikk ham i seng på første date. Det ble ikke noen andre date. Det er min regel. Man tar ikke telefonen dersom mannen viser seg å være lett på tåden. Da er jo hele spenningen borte.
Ethereal Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Er ikke så glad i å date jeg. Har ingen regler.
Gregers Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Jeg dater kun modellpene, intelligente kvinner. Jeg beklager, Hilde, men tanken på sex ble bare helt umotståelig i ditt tilfelle.
Gjest Hilde K S Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 Jeg dater kun modellpene, intelligente kvinner. Jeg beklager, Hilde, men tanken på sex ble bare helt umotståelig i ditt tilfelle. Nå må jeg nesten bare ignorere din eksistens. Det hører med til reglene, you know. *blåser på mine nylakkerte negler og rister det platianblonde håret over skulderen*
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #9 Skrevet 27. juni 2008 Er ikke så glad i å date jeg. Har ingen regler. Signerer denne. Og i Skandinavia "dater" vi vel egentlig ikke; i hvert fall ikke på samme måte som i USA. Med mindre man har sett for mye på Sex og singelliv, selvfølgelig.
aline Skrevet 28. juni 2008 #10 Skrevet 28. juni 2008 Signerer denne. Og i Skandinavia "dater" vi vel egentlig ikke; i hvert fall ikke på samme måte som i USA. Med mindre man har sett for mye på Sex og singelliv, selvfølgelig. gjør vi ikke? :klø: hva gjør vi i skandinavia da? og nei, har igrunnen ikke sett så mye sex og singelliv, likevel har jeg datet mange en mann i mitt noenogtredveårige liv. ' Og, jeg liker å date.
Gjest Purple Haze Skrevet 28. juni 2008 #11 Skrevet 28. juni 2008 Jeg dater selv om jeg ikke bor i USA, men jeg har ingen regler knyttet til det. Gjør det som faller naturlig, alt etter som situasjonen. Må bare si at jeg hater sånne spill hvor man ikke skal ringe, sende sms osv før det har gått en viss tid. Syns det er helt idiotisk. Hvis jeg liker en fyr, tar jeg kontakt. Får jeg ikke respons, eller jeg skjønner at han ikke er interessert, så går jeg videre med livet mitt. Da var det nok ikke han jeg skulle ha. Takler ikke mannen at kvinner tar initiativ, er han ikke noe for meg. Regler for dating er bare tull, spør du meg. Gjør det som føles riktig og naturlig.
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2008 #13 Skrevet 28. juni 2008 gjør vi ikke? :klø: hva gjør vi i skandinavia da? Er ikke sikke på hva hun mente, men jeg merket at det var en ganske stor forskjell da jeg bodde i USA. Jeg vil si at det er en del mer "offisielt" der; "nå skal du og jeg på date", liksom. Det blir sett mer på som en måte å vurdere personen på. I Norge har jeg opplevd at det er mer "skal vi dra ut en tur?"-vibber over det hele. Kanskje det utvikler seg videre, kanskje ikke. Det er ikke så planlagt som i USA, og man har ikke et så bevisst og kalkulert forhold til prosessen.
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2008 #14 Skrevet 28. juni 2008 Hvis jeg liker en fyr, tar jeg kontakt. Får jeg ikke respons, eller jeg skjønner at han ikke er interessert, så går jeg videre med livet mitt. Da var det nok ikke han jeg skulle ha. Takler ikke mannen at kvinner tar initiativ, er han ikke noe for meg. Oh, er du såret eller hva! Vel, at du tar initativ ved å spørre 1 gang, så gi opp, ikke rart du er singel; skal liksom mannen gjøre all jobbingen. Du skal liksom bare sarte vaskemaskinen og mannen skal inni der og vaske. Feminist, some?
Gjest Purple Haze Skrevet 28. juni 2008 #15 Skrevet 28. juni 2008 Oh, er du såret eller hva! Vel, at du tar initativ ved å spørre 1 gang, så gi opp, ikke rart du er singel; skal liksom mannen gjøre all jobbingen. Du skal liksom bare sarte vaskemaskinen og mannen skal inni der og vaske. Feminist, some? Er du en stalker, eller hva?
aline Skrevet 28. juni 2008 #16 Skrevet 28. juni 2008 Er ikke sikke på hva hun mente, men jeg merket at det var en ganske stor forskjell da jeg bodde i USA. Jeg vil si at det er en del mer "offisielt" der; "nå skal du og jeg på date", liksom. Det blir sett mer på som en måte å vurdere personen på. I Norge har jeg opplevd at det er mer "skal vi dra ut en tur?"-vibber over det hele. Kanskje det utvikler seg videre, kanskje ikke. Det er ikke så planlagt som i USA, og man har ikke et så bevisst og kalkulert forhold til prosessen. Vet ikke hvordan det er i usa jeg altså, men jeg har f.eks søkt etter partner på nett, og møtt menn andre steder, og derifra avtalt å møtes på date. Det er da akkurat for å vurdere hverandre, se om det kan være interessant eller ikke. Jeg fortsetter også å date en jeg synes er interessant, så for meg blir dating både startfasen der man vurderer hverandre, og også perioden fra man møtes til man blir sammen, der man treffer hverandre, blir kjent og finner ut om man ønsker noe mer eller ikke.
kevlar Skrevet 28. juni 2008 #17 Skrevet 28. juni 2008 All den tid personen ikke blir overivrig og «pushy» syns jeg bare det er hyggelig om man tar kontakt, uansett når. Ikke at jeg er stor på datingsirkuset, men dersom om atte hvis …
AliceLaLa Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #18 Skrevet 30. juni 2008 Selv følger ikke jeg ingen spesielle regeler. Rart hvor forskjellige det egentlig er i forskjellige land. Men jeg vet om de som absolutt har sine "retningslinjer" når det gjelder dating og forhold.
Gjest Ida B Skrevet 30. juni 2008 #19 Skrevet 30. juni 2008 Leste nettopp i Det Nye om singellivet i New York og at de "opererte" etter et sett med regler, blant annet om hvor lenge en skulle vente med å ringe osv. Har dere noen spesielle regler for slikt? Hvis jeg blir betatt av noen klarer jeg ikke følge regler og strategier. Prøver bare å passe på at jeg ikke blir for intens. Late som jeg ikker er interessert klarer jeg ikke. og vil ikke.
VirreVapp Skrevet 30. juni 2008 #20 Skrevet 30. juni 2008 Ingen spesielle regler.. Føler det blir veldig kunstig hvis man hele tiden skal tenke på at sånn og sånn kan man ikke gjøre.. Jeg følger magefølelsen og gjør det jeg jeg føler for..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå