Possibly Skrevet 30. juni 2008 #21 Skrevet 30. juni 2008 Folk definerer "slank" på forskjellige måter, men jeg kan ikke forestille meg noen med din vekt og høyde som er slanke etter min definisjon. Aldri i livet. (Dersom all den vekten hadde vært muskler, hadde du fortsatt ikke vært slank i min bok, da hadde du nemlig hatt såpass kompakte muskler at du hadde vært bred på grunn av dem.) Er ikke denne dama slank i dine øyne? http://www.ninasolheim.no/Websted/Foto_files/mime-4.jpg
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2008 #22 Skrevet 30. juni 2008 Er ikke denne dama slank i dine øyne? http://www.ninasolheim.no/Websted/Foto_files/mime-4.jpg Hun ser ut til å ha for mye/store muskler og derfor også for massiv og ikke-feminin. 1
Gjest Tigress Skrevet 1. juli 2008 #23 Skrevet 1. juli 2008 Er ikke denne dama slank i dine øyne? http://www.ninasolheim.no/Websted/Foto_files/mime-4.jpg Ho såg utruleg flott ut!
Luckyme Skrevet 2. juli 2008 #24 Skrevet 2. juli 2008 Min idealvekt er på 65 kr og jeg er 1.70 høy.. Jeg hadde følt meg utrolig flott og fin med den vekten og ikke lubben eller overvektig.
Possibly Skrevet 2. juli 2008 #25 Skrevet 2. juli 2008 Hun ser ut til å ha for mye/store muskler og derfor også for massiv og ikke-feminin. Eh, ja vel, det er jo din mening. Jeg kunne godt tenkt meg å se sånn ut.
Gjest Gjest_mee_* Skrevet 3. juli 2008 #26 Skrevet 3. juli 2008 65kg og du er 169 høy? Du er ikkje overvektig da =) Men alt i alt så har det og med kroppsbygningen og gjøre. men vekt forhold til høyden din er jo ikkje gale da. Jeg er jo ca 168 og veiger 57kg men.. Jeg har en skikkelig "kvinnekropp" former osv så 57 er greit for meg men legger jeg på meg et par kg så ser man det veldigt godt pga formene. Men er vanlig er ikkje tynn og det er jeg gla for. for og ønske og være tynn er ikkje en bra ting. Kroppen er lagt for og ha fett for og beskytte organer og bein. Og er man for tynn så skader man kroppen. Men det vet jo alle så eller burde vite.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #27 Skrevet 4. juli 2008 Hjeelp...vekta har gått opp i sommer...veier 65 kg på 169 cm's høyde. Kan man gå ned 1 kg på 1 uke forresten? Umulig å si om noen er litt lubben eller slank utfra bare vekt og høyde! Det kommer ann på om man feks er "smal-bygd" eller kraftig. Altså beinstruktur. Ei tai dame er jo smal bygd mens vi nordiske ofte kan være mer kraftig bygget bl.a med bredere skuldre/hofte....Jeg er 173 og 67 kilo, noe jeg selv føler er minst 4 kilo for mye (har fått en datter for få md siden.) Men folk sier jeg er slank.....noe som sikkert ikke er helt sant. Men tykk er jeg ikke!
Wildy Skrevet 4. juli 2008 #28 Skrevet 4. juli 2008 Er ikke denne dama slank i dine øyne? http://www.ninasolheim.no/Websted/Foto_files/mime-4.jpg Hun så knallflott ut! Hva er det med enkelte som mener at det blir lite feminint om kvinner har en god slump muskelmasse? Det er da virkelig ikke slik at kjønnet ligger i muskelfibrene? Jeg har heldigvis en mann som synes det er flott med veltrente kvinner, og som ikke steiler over at jeg i perioder er markert. Men gud bedre så mye rare kommentarer jeg får fra andre. Vekt er forøvrig et merkelig mål alene. Det sier egentlig veldig lite om hvordan en person ser ut. Mennesker med samme vekt og samme høyde ser ikke nødvendigvis like ut.
Gjest Gjest_magica_* Skrevet 4. juli 2008 #29 Skrevet 4. juli 2008 Hvor mye man skal veie kommer utelukkende an på kropssammenseting. Jeg er 174 cm og har matchvekt på 74 kg. Feit? Nope - jeg klarer iallefall ikke å definere en person med vaskebrett på magen som feit Men jeg er mer muskuløs enn de fleste av venninnene mine, noe som spesielt gir utslag på lår og rompe pga idrettene jeg har drevet/driver med. Jeg har blitt mer muskuløs de siste årene, og har i veldig magre perioder veid ned mot 64 kg, men da har jeg heller ikke vært særlig muskuløs, bare litt tynnfeit I mine øyne var ikke det pent. 10 kg mer på meg er selvfølgelig ikke bare muskler, er noe mere fett også, men ikke mye. Alle er ulike, og de fleste har ulike preferanser til hva som er pent. Jeg synes damer med kurver og litt substans i form av muskler er penest, mens andre igjen synes det kan bli maskulint med muskler på jenter. Uansett så er det unektelig praktisk å være sterk, hehe
Wildy Skrevet 4. juli 2008 #30 Skrevet 4. juli 2008 Akkurat det å være sterk er noe jeg virkelig setter pris på! Bare det alene gjør det verdt å trene mye! Og jeg har virkelig nytte av det i jobb; det gjør det enklere for meg å gjøre jobben min ( og å ta vare på ryggen min) og adskillig mer behagelig for de jeg jobber med ( jobber på sykehjem med mange løft). Mannen synes også det er praktisk. Om han mangler arbeidsfolk kan jeg steppe inn, og gjøre en like god jobb som mannfolka; har vært med på å bære både piano og safer uten problemer.En av karene så tvilende på meg når jeg spente på meg selene og festet kroken under pianoet, men etter tre etasjer ned med meg i nerkant av pianoet ble han visst overbevist om at også kvinner kan bære tungt......hehe....
Possibly Skrevet 4. juli 2008 #31 Skrevet 4. juli 2008 Hun så knallflott ut! Hva er det med enkelte som mener at det blir lite feminint om kvinner har en god slump muskelmasse? Det er da virkelig ikke slik at kjønnet ligger i muskelfibrene? Jeg har heldigvis en mann som synes det er flott med veltrente kvinner, og som ikke steiler over at jeg i perioder er markert. Jeg tror det finnes mange menn som liker at kvinner er godt trent.
Possibly Skrevet 4. juli 2008 #32 Skrevet 4. juli 2008 Vekt er forøvrig et merkelig mål alene. Det sier egentlig veldig lite om hvordan en person ser ut. Mennesker med samme vekt og samme høyde ser ikke nødvendigvis like ut. Det har du rett i. Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så opptatt av antall kilo. Hvis jeg først skulle "slanket meg" (jeg liker ikke ordet "slanking"), så ville jeg heller tatt fram målebåndet enn badevekta.
Gjest daniel Skrevet 4. juli 2008 #33 Skrevet 4. juli 2008 Jeg tror det finnes mange menn som liker at kvinner er godt trent. Definitivt! =) Det finnes knapt noe mer attraktivt på en kvinne (fysisk sett that is) enn en stram og fin sprettrumpe! På engelsk er det et uttrykk som heter "skinnyfat". Det vil si at en person er tynn, men at hun/han har så liten muskelmasse at det lille h*n har av fyllmasse på kroppen er fett. Skinnyfats har dårlig holdning og slapp, kvapsete kropp. Utrolig mange tynne jenter (og menn sikkert, men de har jeg ikke studert like nøye ) er skinnyfat. De har slanket bort alle musklene sine, og sitter kun igjen med fett og bein. Heller en normalvektig, muskuløs jente enn en radmager modelltynn skinnyfat. 1
Gjest Ras Skrevet 6. juli 2008 #34 Skrevet 6. juli 2008 Kast vekten. Det som disser opp og ned når man hopper er fett, hehe.. Er det masse av det, bør man vel vurdere å legge om kostholdet, evt trene;D Muskler veier også mere enn fett, derfor vanskelig å stole på vekten iforhold til hva som er hva. Skal man forsøke å gå ned i vekt bør man bruke målbånd i stedet for vekten for å se resultat:)
skanky Skrevet 6. juli 2008 #35 Skrevet 6. juli 2008 Det er jo vanskelig å si om du er tykk eller ei bare basert på vekt/høyde, samtidig som alle har forskjellige oppfatninger av hva som kvalifiserer som "tykk". Selv tipper jeg at du ikke er tykk, men ikke slank heller. Du ligger vel innenfor det de aller fleste vil kalle normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå