Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Hjeelp...vekta har gått opp i sommer...veier 65 kg på 169 cm's høyde. Kan man gå ned 1 kg på 1 uke forresten?
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Hvis du lurer på om du er tykk anbefaller jeg deg å ta en titt i speilet. Svaret du vil komme frem til dersom du er en oppegående, fornuftig person, er NEI. Man er ikke tykk når man veier 65 kg... Å gå ned 1 kg på en uke er fult mulig, men sjansen for at du mister muskler og vann er stor når vektnedgangen går så fort. Man bør derfor ta det litt roligere.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Jeg er også 169 høy, og har gått opp fra 58-59 til 63-64 på et par år.. Selv om jeg ikke er -tykk- så er jeg -tykkere enn jeg alltid har vært-. Og det er kjipt. Jeg har jo helt normal bmi, og jeg har ikke akkurat valker eller bilringer. Men noen klær er blitt for trange, og det disser litt mer her og der enn det jeg liker. Så jeg er tykkere enn jeg liker, selv om ingen andre ville finne på å kvalifisere meg som tykk. Så jeg skjønner hva du mener. Du kan gå ned 1 kg i uken, ja, men det anbefalte er å gå ned ikke mer enn 1/2 kg i uken. Kroppen vil prøve å opprettholde vekten din, siden den vil ha litt på lager til magrere tider. Så om du går for fort ned i vekt vil kroppen din få litt panikk og prøve å tviholde på kiloene, og du kommer til å legge på deg igjen med en gang du begynner å leve "normalt" igjen. Det er dette som er såkalt jojoslanking. Fort ned = fort opp igjen. Om du går sakte ned får kroppen tid til å venne seg til vekten.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Jeg er to cm kortere enn deg, og føler meg ganske så lubben på 65 kilo, og fikk også det bekreftet av andre... Det er heldigvis noen år siden jeg var så tung nå. Nå er jeg ti kilo lettere, og mer sexy og selvsikker enn noen sinne. Unn deg selv å bli litt sunnere, så havner nok snart du også der du vil være! Jeg vil tro at en kilo i uka i alle fall de første 3-4 kiloene vil være realistisk, men dersom du sørger for å gå ned i vekt på en sunn måte, og det må du jo, kommer det til å flate litt ut etterhvert. Lykke til med å få den kroppen du ønsker deg!
Muffin! Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Jeg syns du bør gå mer etter hvordan du føler deg og syns du ser ut enn tallene på vekta. Det er også veldig individuelt med hva som ser pent ut i forhold til vekt. Det kan være at du ser bedre ut om du tar av noen kilo, men det kan også være at du kler det. Jeg er like høy som deg og gikk fra 63 kg til 58 kg på noen måneder (uten at jeg prøvde å ta av noe... det bare skjedde.. ), og jeg trives bedre med denne vekta.
Licota Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Å hoi. Jeg er 169 cm høy og 76 kg tung. Ser ikke på meg selv som tykk, men er klar over at jeg glatt kunne vært 10kg lettere. Men tror ikke det ville gjort meg noe lykkeligere.
Olive Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Jeg veier 65 kilo og er 10 cm lavere enn deg. Og jeg ser jævlig bra ut Så tror ikke du har noe å bekymre deg for.. 1
waco Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 Man er ikke tjukk, men jeg vil si kanskje litt "rund"? Hvis man ikke spiser godteri så vil man nok gå ned en kg i uka. Alle vet at den aller meste av vektøktning i norge skyldes væskeinntak og godteri-inntak, dere liker å drikke brus samtidig som dere liker å klage?
Gjest lucy d-.-b Skrevet 27. juni 2008 #9 Skrevet 27. juni 2008 Hvis man ikke spiser godteri så vil man nok gå ned en kg i uka. Alle vet at den aller meste av vektøktning i norge skyldes væskeinntak og godteri-inntak, dere liker å drikke brus samtidig som dere liker å klage? Det kommer vel strengt tatt an på hvor mye godteri man spiser til vanlig. Den andre kommentaren din ser jeg ikke at har noe med ts' innlegg å gjøre.
Myrthel Skrevet 27. juni 2008 #10 Skrevet 27. juni 2008 Artig å lese de forskjellige svarene her.. Det er så tydelig at vi alle er forskjellige.. (og godt er det ) Jeg selv er 170 cm høy.. og jeg veier ca 52- 54 kg... Jeg er ikke syltynn... Men helt passe. Jeg var ikke mye over 60 kg som høygravid engang... så det er en stor forskjell på hvordan vi er bygd... Etter en graviditet stoppet jeg litt på 58 kg, og da fikk jeg mange kommentarer på at jeg hadde blitt "lubben"... jeg hadde litt mage.. Jeg har selvsagt aldri slanket meg, men kunne ikke tenkt å gått opp fra vekten jeg trives på nå... Så hvordan du bærer dine kilo og hvordan du ser ut, er umulig for meg å kommentere. Men jeg mener det viktigste er : hvordan du selv føler deg, og hva du trives med.. Ikke tenk så mye på vekt TALLET, men på hvordan du trives med fasongen din... Du trenger heller ikke mye "slanking" - hvis du føler du veier for mye nå.. Spis bare litt sunnere, litt mindre gotteri og brus (hvis du spiser/drikke det), så finner du trivselsvekta ganske fort... (men som de andre sier her - er det viktig å ikke gå for fort ned...Bare legg om livsstilen bittelitt...) Lykke til....
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2008 #11 Skrevet 28. juni 2008 Alle vet at den aller meste av vektøktning i norge skyldes væskeinntak og godteri-inntak, dere liker å drikke brus samtidig som dere liker å klage?
Teriyaki Skrevet 28. juni 2008 #12 Skrevet 28. juni 2008 Det er vanskelig for oss å si om du er tjukk eller ikke. Det kommer an på så mye. Muskler, beinbygning osv. Selv er jeg 173. cm og 72 kg. 4 cm høyere enn deg, og hele 7 kg tyngre. Men jeg er ikke lubben eller tjukk, jeg er slank, pen, er fast i fisken osv. Det kommer an på så mye! Men i utgangspunktet så er ikke 65 kg mye for en som er 1.69, men er som sagt vanskelig å si. BMI tar ikke hensyn til muskelmasse i forhold til fett, ei heller tar den hensyn til beinbygningen. Se heller i speilet og vurder deretter, enn å vurdere ut i fra vekt. Selv synes jeg 72 kg er mye. Men jeg har lært meg å trives med vekten, for jeg ser at det er det som ser bra ut på meg, at dette er vekten som er perfekt for min kropp. Dermed kan jeg svare til alle som spør at "jeg veier 72 kg". For jeg driter i vekten min, det er hvordan du faktsik ser ut som teller. Vekt er bare tall.
Possibly Skrevet 29. juni 2008 #13 Skrevet 29. juni 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så opptatt av hvor mye de veier. Hva med å finne fram målebåndet istedet?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. juni 2008 #14 Skrevet 29. juni 2008 Det er vanskelig for oss å si om du er tjukk eller ikke. Det kommer an på så mye. Muskler, beinbygning osv. Selv er jeg 173. cm og 72 kg. 4 cm høyere enn deg, og hele 7 kg tyngre. Men jeg er ikke lubben eller tjukk, jeg er slank, pen, er fast i fisken osv. Det kommer an på så mye! Men i utgangspunktet så er ikke 65 kg mye for en som er 1.69, men er som sagt vanskelig å si. BMI tar ikke hensyn til muskelmasse i forhold til fett, ei heller tar den hensyn til beinbygningen. Se heller i speilet og vurder deretter, enn å vurdere ut i fra vekt. Selv synes jeg 72 kg er mye. Men jeg har lært meg å trives med vekten, for jeg ser at det er det som ser bra ut på meg, at dette er vekten som er perfekt for min kropp. Dermed kan jeg svare til alle som spør at "jeg veier 72 kg". For jeg driter i vekten min, det er hvordan du faktsik ser ut som teller. Vekt er bare tall. Det varierer tydeligvis veldig fra person til person. Jeg er 171, har gått opp fra 65 til 71 kg på kort tid. Har ikke gått så hardt utover ben og armer. Det er verre med magen som henger ut over buksen både foran og bak. Et sett ekstra pupper og tre-fire bilringer er ikke spesielt digg!
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2008 #15 Skrevet 29. juni 2008 Man er ikke tjukk, men jeg vil si kanskje litt "rund"? Hva er normal/ønskelig vekt for en kvinne på 169 cm høy for deg da, Waco? Kom igjen nå!
waco Skrevet 29. juni 2008 #16 Skrevet 29. juni 2008 Så lenge at hun veier såpass at hun ikke klager på vekta si er hun passelig for meg.
lillesky Skrevet 30. juni 2008 #17 Skrevet 30. juni 2008 Det viktigste er hvordan man selv føler seg. Jeg har omtrent samme tallene som deg, og mitt problem er magen. Det er vel mulig å gå ned 1 kg i uka ved kombinasjonen trening og sunn mat.
Rødtoppen86 Skrevet 30. juni 2008 #18 Skrevet 30. juni 2008 Det er så vanskelig å si at en bestemt vekt gjør at du er tykk. Det varierer så mye fra person til person. Alle har forskjellig kroppsbygning, så samme vekt på to personer med samme høyde kan like gjerne føre til at den ene er tykk, mens den andre er tynn. Det beste er som de andre sier å se deg i speilet og på klærne du bruker. Sitter klærne fint osv... Skulle jeg tippet, ville jeg si at du høres absolutt normal ut hvis jeg sammenligner deg med meg selv. Jeg er 160cm og veier ca 59kg og føler meg flott. Har riktignok timeglassfigur (som jeg elsker) og trener styrke, så kroppen er fast og fin den
Gjest Helen Parr Skrevet 30. juni 2008 #19 Skrevet 30. juni 2008 Jeg er 170 cm høy og kan fint veie 65 kg uten å se lubben ut. Idealvekten min er 60 kg, men under det ser jeg virkelig mager ut. Jeg har nok mye mer muskler enn dere som veier 52 kg uten å se tynne ut.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2008 #20 Skrevet 30. juni 2008 Selv er jeg 173. cm og 72 kg. 4 cm høyere enn deg, og hele 7 kg tyngre. Men jeg er ikke lubben eller tjukk, jeg er slank, pen, er fast i fisken osv. Folk definerer "slank" på forskjellige måter, men jeg kan ikke forestille meg noen med din vekt og høyde som er slanke etter min definisjon. Aldri i livet. (Dersom all den vekten hadde vært muskler, hadde du fortsatt ikke vært slank i min bok, da hadde du nemlig hatt såpass kompakte muskler at du hadde vært bred på grunn av dem.) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå