Gå til innhold

Venninne har blitt gravid med gift elsker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Siri_*
Skrevet

En venninne har klart å komme opp i en situasjon som er vanskelig..hun har blitt gravid med en gift elsker av seg. Han sier han planlegger skilsmisse fra kona uansett, og at han gjerne vil være sammen med min venninne, men han vet ikke om at hun er gravid ennå! Venninnen har fast jobb men har bare jobbet der i et år...inntekten er grei nok, og hun har ingen barn fra før. Så spør hun meg og andre hva hun skal gjøre?!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hun kan få ungen, så er det i hvertfall størst sjangse for at kona han har hjemme går fra krypet hun har vært gift med. Og etter en stund skal du se at denne gifte mannen er utro mot venninnen din også, og da sitter hun der. She needs to learn the hard way, og kona hans fortjener å vite om det.

Skrevet
Hun kan få ungen, så er det i hvertfall størst sjangse for at kona han har hjemme går fra krypet hun har vært gift med. Og etter en stund skal du se at denne gifte mannen er utro mot venninnen din også, og da sitter hun der. She needs to learn the hard way, og kona hans fortjener å vite om det.

støttes. Konekvenser er noe en del mennesker ikke evner å se. Patetiske dame

Gjest Gjest
Skrevet

Støttes!

Utroskap er ikke noe det settes pris på. Så, vi får bare håpe at de finner hverandre og at han er utro mot henne. Så blir hun sittende igjen med de samme følelsene som hans nåværende kone har når hun finner ut om de to.

Gjest Gjest
Skrevet
Så blir hun sittende igjen med de samme følelsene som hans nåværende kone har når hun finner ut om de to.

Venninnen min har fortalt at mannen og kona har diskutert skilsmisse flere ganger og at de ikke har sex eller prater bra sammen. Da er det vel ingen bombe for kona at mannen har vært utro?

Skrevet

Tja, hva han gjør eller ikke gjør er ikke noe hun kan påvirke, egentlig.

Det greieste for henne selv er å finne ut av om HUN vil ha barnet, og om hun takler tanken på å bli alene med det dersom så skulle skje. Så får faren gjøre seg opp sin mening om hva han gjør. Kan hende han tar steget og flytter fra kona, kanskje ikke. Lurt for din venninne å være forberedt på begge alternativer, i hvert fall, og kanskje særlig være klar over at hun kan komme til å bli sittende med alt ansvaret selv. Det er en av konsekvensene man kan komme til å risikere dersom man får barn med en gift mann.

Men hva som skjer er jo umulig å spå all den tid man ikke kjenner de involverte eller deres situasjon. Det kan gå sånn, eller det kan gå slik. Jeg vil imidlertid sterkt fraråde noen å få barn med den tanken i bakhodet at pappaen "kanskje" kommer på banen etterhvert. Får hun dette barnet, er det både hennes avgjørelse, og ikke minst: hennes ansvar.

Skrevet
Venninnen min har fortalt at mannen og kona har diskutert skilsmisse flere ganger og at de ikke har sex eller prater bra sammen. Da er det vel ingen bombe for kona at mannen har vært utro?

Dette sier de fleste utroe menn for å komme i buksa på godtroende, småforelska jenter.

At han ikke beskytter seg når han er ute å knuller skremmer meg. Vet han hvor mange elskere den single dama han er utro med har vært på??

Gjest Gjest
Skrevet

Noe naive jenter faller for gang på gang. Hva får deg til å automatisk annta at dette er tilfellet, bare fordi mannen har sagt det til henne? For alt du vet kan han og kona ha det helt okey. Han er sannsynligvis en drittsekk som ikke greier å sette pris på det han har. Og det vil veninnen din garantert finne ut selv, dersom hun er så dum å innlede et ordentlig forhold med han.

Abort er nok det eneste fornuftige her. Stakkars barn som må vokse opp i en slik situasjon. Et stabilt familieliv er det bare å glemme, når faren er av den utro typen.

Gjest Gjest
Skrevet

Venninnen er forelsket...og mener mannen har vurdert å skille seg lenge. Gifte menn burde skjerpe seg, hva om hun hadde hatt HIV?

Skrevet
Noe naive jenter faller for gang på gang. Hva får deg til å automatisk annta at dette er tilfellet, bare fordi mannen har sagt det til henne? For alt du vet kan han og kona ha det helt okey. Han er sannsynligvis en drittsekk som ikke greier å sette pris på det han har. Og det vil veninnen din garantert finne ut selv, dersom hun er så dum å innlede et ordentlig forhold med han.

Abort er nok det eneste fornuftige her. Stakkars barn som må vokse opp i en slik situasjon. Et stabilt familieliv er det bare å glemme, når faren er av den utro typen.

Eh.. jeg er et resultat av en slik affære og har stort sett hatt et veldig bra liv, det er litt skremmende å høre at du synes at jeg burde ha vært abortert.

Mitt råd er at hun må finne ut om hun vil ha barnet, uavhengig av moralistiske vinklinger om "synd og umoral".

Skrevet

Dersom hun ikke synes tanken på å bli alenemor er veldig skremmende, mener jeg hun kan beholde barnet. Barnet kan få et godt liv uten at mor og far er sammen.

Hun må bare ikke stole blindt på at barnefaren kommer til å bli der og støtte henne. Hun må være forbredt på å klare dette alene. Han kan ikke forlange at hun tar abort. Han er voksen og må takle resultatet av sine handlinger.

Hvordan kona til barnefaren kommer til å reagere, synes jeg er hans problem å bekymre seg over.

Skrevet

for en skjebne... huff... hun bør fortelle det til den gifte mannen.. men selv bestemme i forhold til barnet uansett.. det er ikke noen grunn til å tenke "tough enough" her altså.. tenk å være i hennes situasjon.. au.. sier jeg bare.. Håper hun har mange gode venninner.. jeg ville dog anbefalt henne å ta abort.. og heller finne en å få barn med som var helt ledig.. og satte henne først.. ønsk henne all hell og lykke og vær der for henne...

Gjest Elize
Skrevet

Det ville ha vært en bombe for meg at min mann har vært utro uansett hvor dårlig forholdet vårt er. Han burde respektere meg såpass at han søker om skilsmisse før han innleder et forhold til en annen.

Han bør gå fra sin kone og leve med skyldfølelse resten av livet. Og din venninne bør beholde barnet og leve med konsekvensene av det hun har gjort.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Det forundrer meg stort at moderne mennesker i det herrens år 2008 ikke bruker prevensjon når de har sex. Spesielt når man er gift og puler rundt. Vet de ikke at det kan bli barn av det? Og at man kan få stygge sykdommer?

Din venninne må selvfølgelig ta et valg på om hun ønsker dette barnet eller ikke, og handle ut fra det. Utgangspunktet hennes bør være at hun må være forberedt på å bil enslig mamma.

Selvfølgelig kan det skje at denne mannen forlater sin kone og tar ansvar for ny dame og baby, men det kan likevel være mange skjær i sjøen.

Det er ikke bare-bare å gå rett fra et forhold til et nytt, og spesielt ikke når det kommer et barn inn i bildet ganske så kjapt. I mine øyne vil dette forholdet ha veldig dårlige odds, men kan hende tar jeg feil. Det har skjedd et par ganger tidligere....

Skrevet

Det finnes mange grunner til at folk er utro, og ikke alle er kyniske, så det kan kanskje være greit å spare seg de helt store moralistiske ordene når man ikke kjenner hele historien?

Når det gjelder akkurat den gravide venninnen og hennes situasjon tenker jeg som følger: Hun er voksen og i jobb, og har etter hva hovedinnlegger skriver alle forutsetninger for å fikse foreldrerollen - enten det blir som en eller to voksne. Selv om ikke omstendighetene er ideelle tenker jeg at man aldri vil angre på at man får et barn. Men man kan komme til å angre på en abort.

Gjest Realist
Skrevet
Støttes!

Utroskap er ikke noe det settes pris på. Så, vi får bare håpe at de finner hverandre og at han er utro mot henne. Så blir hun sittende igjen med de samme følelsene som hans nåværende kone har når hun finner ut om de to.

Hvorfor er det hun som er den stygge ulven? Det er da han som er gift som har ansvaret her og hvis noen fortjener en lekse så er det vel han!

Når man har sex er det alltid en fare for at det blir barn av det. Det burde de begge vite. Hvis hun vil beholde barnet må hun belage seg på at hun kan bli alenemor og at barnet kanskje ikke får en pappa eller en familie på den siden. Uansett hva han sier han har planer om å gjøre. Og hvis han har tanker om å skille seg fra kona for å bli sammen med henne kan det hende at han forandrer mening når hun pluttselig er gravid. Det er ikke sikkert at han ønsker barn med henne. Hun bør ta utgangspunkt i at hun blir alene og at barnet forblir en hemmelighet hos hans familie og ta andre mulige løsninger som en eventuell bonus.

Gjest Gjest
Skrevet
Venninnen er forelsket...og mener mannen har vurdert å skille seg lenge. Gifte menn burde skjerpe seg, hva om hun hadde hatt HIV?

HMM.. noe sier meg at "venninnen" er deg...?

Gjest Gjest
Skrevet
Hun bør ta utgangspunkt i at hun blir alene og at barnet forblir en hemmelighet hos hans familie og ta andre mulige løsninger som en eventuell bonus.

Hvorfor det? Min gravide venninne sier hun uansett vil være åpen om dette overfor hele familien hans og hennes...

Skrevet
Hvis hun vil beholde barnet må hun belage seg på at hun kan bli alenemor og at barnet kanskje ikke får en pappa eller en familie på den siden. Uansett hva han sier han har planer om å gjøre.

Hvorfor det? Min gravide venninne sier hun uansett vil være åpen om dette overfor hele familien hans og hennes...

Her må man trå varsomt.

Jeg er enig i det Realist skriver. Ikke er den gravide venninnen den store stygge ulven, det må to til for å danse tango og ikke minst få barn, osvosv.

Men når gjest (TS?) sier at den gravide uansett vil være åpen om dette, også ovenfor hans familie, så begynner det (og utifra det lille vi vet her- kan godt være det ikke stemmer) i mine ører å nærme seg en form for utpressing. Hvis ikke familien vet om utroskapen fra før, da. Da blir det noe annet. Men hvis affæren har vært skjult inntil nå, så ligger det litt i gråsonen å skyve magen foran seg for en offentliggjøring. Synes jeg.

Det er ikke noe større svik å få barn utenfor ekteskap enn å ligge med andre damer utenfor ekteskap. Det vil si, utroskap er et svik, men barnet gjør det strengt tatt ikke verre, sånn rent prinsipielt. Jeg synes ikke "abort er den eneste løsningen", som så mange har hevdet. Hvem er det dere tar hensyn til da? Til den bedratte, som er like bedratt om det ikke blir noe barn? Til mannen, som får det ubehagelig? Til barnet, utifra en misforstått forståelse av at dette barnet kommer til å få det fælt og vanskelig og la-di-da?

Jeg er i så fall rykende uenig. Men jeg er også uenig i fremgangsmåten med å være hemmelig elskerinne, og så bli gravid i "full offentlighet". Det er noe litt snikete ved det. I tillegg til at hvis det IKKE er noe snikete ved det, så vil mannen antageligvis rygge mange mil hvis han blir påtvunget et uønsket, offentlig svangerskap med en elskerinne, og man ender opp like alene som om han hadde vært gift.

Jeg synes man skal beholde barnet hvis man har lyst, ork og interesse for det, og vet at man kan takle å være alene med det. I tillegg bør man tenke over de komplikasjoner som oppstår i en sånn situasjon, og hvordan de skal løses ovenfor barnet.

Abort er ikke "det eneste naturlige" her.

Men når man er sammen med en gift mann, er det heller ikke spesielt naturlig å tro at et valg om ikke å ta abort ikke har konsekvenser, det også. Vanskelig terreng, vanskelige beslutninger.

Gjest Gjest
Skrevet
Tja, hva han gjør eller ikke gjør er ikke noe hun kan påvirke, egentlig.

Det greieste for henne selv er å finne ut av om HUN vil ha barnet, og om hun takler tanken på å bli alene med det dersom så skulle skje.

Nigo, er du av den oppfatning av at mannen ikke har rettigheter til det han er med på å produseere, og gjør ikke det deg til en feminist uten sidestykke, som bare ser på menn som produksjonsutstyr. Er ikke det som er feilen med kvinnekampen? Og hvorfor skal ikke mannen ha rettigeter til barnet før det er født. Håper det kommer en lov som kan regulerer dette, fordi dere har alt for mange rettigheter, og klager på at mannen har fler. Det blir feil og patetisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...