Gå til innhold

hvilken kattedør for oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

driver å ser på kattedører. står at det er magnet på det, men betyr det bare at da må katten ha på seg magnet i halsbåndet?

jeg ønsker en kattedør hvor det er magnet som holder døren mer eller mindre lukket, men at kattene fortsatt kan "presse" seg inn, slik at det ikke blir så mye trekk. hva er det ellers som holder kattdøren lukket?

noen tips til bra kattedør?døren skal bare stå midlertidig i en gammel ytterdør, så trenger ikke være veldig dyr eller ekstremt bra, men må holde litt tett :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Den med magnet tror jeg er best. Den er lukket og åpner seg kun når katten din skal inn for katten har en liten magnet i halsbåndet. Så slipper du å få tilfeldige løskatter inn også hehe

• 4 uker senere...
Gjest Crazy catwoman
Skrevet

Hei :-) Litt sent svar kanskje, men here goes:

Sjekk døra på www.petporte.net (eller .org)

Er selv veldig fornøyd med den, eneste døren på markedet som hindrer andre katter å komme inn uten at egen pus må ha farlig og upraktisk halsbånd.

Den koster ca 1500,-, men de andre dørene koster også litt, og hvis du skal erstatte avramlede halsbånd i eninga går det opp i opp etter en tid.

Det er en magnet på selve flappen i døra, pluss låsemekanisme.

OBS: katten må være id merket med chip, det er den som leses av døra for å slippe inn rett katt. Chip er uansett en fin ting hvos katten blir borte, så finner folk ut hvor den hører hjemme.

mvh

• 10 måneder senere...
Skrevet

Noen som har erfaring med disse dørene?

Skrevet

ingen som vet noe?

Skrevet

Vi har kattedør med magnet, og det fungerer greit - men magneten (ihvertfall de jeg har funnet) er lite holdbare i festet og forsvinner lett. Når en ny koster bortimot 200 kroner, så blir det fort noen lapper. Vi har tapet låsemekanismen i stedet for, så nå kommer og går kattene uten å ha magnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...