Gå til innhold

Hoppetau

Anbefalte innlegg

Gjest Joggejenta
Skrevet

I sommer vil jeg ikke kunne trene inne i studio slik jeg pleier, så jeg kommer til å jogge/trene styrke istedet. For å ha noe annet enn bare løpeskoene å trene med har jeg kjøpt en trenings-hoppetau. Men så kom jeg på nå at jeg vet egentlig ikke hvordan jeg skal bruke det på en skikkelig måte...

Hvor lenge bør man hoppe for å få noen effekt ut av det? Kommer nok til å løpe 20-30 minutters tur før jeg hopper. Og hvordan skal man hoppe? Fort? Med et steg imellom hoppene? Eller litt forskjellig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
I sommer vil jeg ikke kunne trene inne i studio slik jeg pleier, så jeg kommer til å jogge/trene styrke istedet. For å ha noe annet enn bare løpeskoene å trene med har jeg kjøpt en trenings-hoppetau. Men så kom jeg på nå at jeg vet egentlig ikke hvordan jeg skal bruke det på en skikkelig måte...

Hvor lenge bør man hoppe for å få noen effekt ut av det? Kommer nok til å løpe 20-30 minutters tur før jeg hopper. Og hvordan skal man hoppe? Fort? Med et steg imellom hoppene? Eller litt forskjellig?

Hele poenget med all form for kondisjonstrening er å få pulsen opp. :) Det er pulsen som er viktig ved denne type trening. Hvorvidt du har et steg imellom hoppene eller ikke, spiller absolutt ingen rolle.

Skrevet

Det gjelder vel for hoppetau som annen kondisjonstrening at du holder et passe tempo hvis du klarer å føre en samtale mens du holder på.

Hoppetau er forresten fint å bruke til intervalltrening også. Et par minutter med rolig jogg etterfulgt av noen runder hvor du hopper høyt og slenger tauet to runder per hopp.

Ellers er det jo bare å variere med hopp og sprett og det du synes er moro. Så lenge du svetter og holder pulsen oppe, så er det god trening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...