Gå til innhold

Transport for gjestene


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei..

Trenger litt råd jeg..

Vi hadde ikke tenkt å holde transport for gjestene mellom kirke og selskapslokale, da det ligger 10 min unna hverandre. Har på følelsen at det blir litt negativt mottatt fra noen av gjestene. Vi gifter oss i byen vi bor i og de aller fleste er herfra.

Mitt spørsmål er: holder alle dere transport til og fra lokalet for gjestene?? Vi har 100 gjester og det kan bli veldig dyrt... HOlder det ikke at alle får spise og drikke gratis hele kvelden og feire den med oss???

Lurer veldig på hva elle dere andre gjør her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvor mye det koster å leie en buss, jeg.....?

Sjekk ut www.nettbuss.no f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjeste kikker

Du må regne med at de fleste ordner med det selv. Gjestene regner ikke med transport. Aldri hørt det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hos oss" er det absolutt ikke vanlig at verdskapet ordner transport til gjestene. Har aldri hørt om noen som har gjort det jeg heller...

Vi har selskapet på landsbygda, og selv om det bare er fem minutter å kjøre fra kirken til selskapslokalene har alle lang vei hjem. Derfor må de jo ha bil for å komme seg hjem uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt å ordne transport for våre gjester. Ikke mellom kirken og festlokalet (3 min å gå...), men fra Oslo, innom hjemstedet og til Svartskog - til vielsen. Og så fra feststedet innom hjemstedet og til Oslo kl 2 på natta. Festlokalet ligger såpass øde til og vi ønsker våre gjester mest mulig kos og for mange innebærer dette noen glass alkohol. Alkohol og bilkjøring har ingenting med hverandre å gjøre (selv om flere i slekta ikke skjønner dette)!

Avstanden det er snakk om er 2 mil hver vei og tar ca 45 min å kjøre totalt en vei. For tur og retur skal vi betale 4000kr. Det blir da brukt en buss med 45 sitteplasser.

Gjestene må selv stå for transport til og fra bussens "stoppesteder". Vi gir dem telefonnummerne til hverandre, så spleiser de drosje de som bor nært hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru Meta

Vi organiserte transport for våre gjester fordi festlokalet lå litt utenfor byen og vi regnet med at det ikke var så mange som visste hvor det lå og fordi vi hadde mange tilreisende. Det tok ca 15 minutter å kjøre fra kirken til lokalet. Det betalte vi 1150 kr for. Transporten hjem fikset gjestene selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 10 min kjøring mellom kirken og lokalet vi også, men vi vurderte ikke engang å skaffe transport for gjestene. De aller fleste synes det er greit å kjøre sin egen vil og de aller fleste bodde også i nærheten. Ingen reagerte negativt på at vi ikke hadde buss for gjestene, og jeg synes også dette er en kostnad som ikke brudeparet må dekke…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha buss fra sentrum til kirken og fra kirken til lokalet. (det er 20 minutter fra kirken til lokalet). Dette koster 1000,- inkl sjåfør. Vi tok kontakt med Sporveien og spurte om det var noen som var interessert i en ekstrajobb... På bussen blir det servert øl og mineralvann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk ikke jeg hadde likt å sitte på en buss sånn i finstasen jeg…da liker jeg bedre å kjøre egen bil. Mange synes også det er greit å dra hjemom og skifte fra bunad til annen kjole, og da er det praktisk å ha bil selv.

Men man kan jo eventuelt høre med gjestene om det er noen som er interessert i dette før man eventuelt bestiller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk ikke jeg hadde likt å sitte på en buss sånn i finstasen jeg…da liker jeg bedre å kjøre egen bil.

Nå skal vi ha en av Sporveiens egne turbusser, dette er ikke de som går i kollektivtrafikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi ha en av Sporveiens egne turbusser, dette er ikke de som går i kollektivtrafikken...

Nei, jeg regner jo med at det er en ganske fin buss dere skal ha, men allikevel er det ofte trangt på slike busser og det er kanskje ikke alltid like enkelt å skulle sitte trangt når man har flotte kjoler eller store bunader på seg…

Men dette er altså bare noe jeg har en forestilling om at jeg ikke ville likt, ville kanskje få en helt annen oppfatning om jeg hadde opplevd det…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har planlagt å leie buss, til og fra kirka. Da vi skal holde festen 2 1/2time unna kirka. Vi skal gifte oss i Trondheim og holde festen på Hitra, så da syntes vi at det er best å ordne med transport for gjestene. Vi har også mange gjester med fra Danmark, så vi er litt redde for at de kjører seg ville :wink: Og de er ikke glad for alle bommene, på den veien.

Vi har ikke sjekket pris enno, men vi har da også over 1 år igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi leide buss fra kirken. Den fikk beskjed om å kjøre så mange ganger det var nødvendig - en ti minutters tur. Bussen ble full og kjørte en gang - de andre kjørte i egne biler.

Det var mange som ikke kjørte egen bil, de ville feste og drikke litt, og vi syntes ikke noe om å pålegge de med egen bil å ta dem med seg heller.

Vi betalte 1100,- hos nettbuss for halvannen times leie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke ordne transport for gjestene våre. De må jo komme seg til og fra kirka likevel, og det tar ca 45 min å kjøre fra kirka til lokalet! Vi skal ikke ha alkoholservering, så derfor er det ingen grunn til at gjestene ikke kjører selv.

MissS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

var i et bryllup der det var satt opp en buss som kjørte gjestene fra kirken og til festlokalet, og fra festlokalet til det tettstedet der de fleste bodde. dette var en veldig grei løsning, der gjestene betalte en symbolsk sum for turen... :vinke: å sitte i finstasen i bussen var for meg ikke et problem... :D (skulle alle ha kjørt egne biler ville det nok ikke ha vært parkeringsplasser til alle.) :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

men jeg tror at om vi skulle i bryllup der det var satt opp buss, hadde vi likevel tatt egen bil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer også veldig sterkt å sette opp buss. selskapslokalet ligger ca 10 minutter fra Kirka, og det er mange tilreisende gjester. Tror ikke det er SÅÅ dyrt å leie buss.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt spørsmål er: holder alle dere transport til og fra lokalet for gjestene?? Vi har 100 gjester og det kan bli veldig dyrt... HOlder det ikke at alle får spise og drikke gratis hele kvelden og feire den med oss???

Lurer veldig på hva elle dere andre gjør her..

Hei, med 40 gjester har vi ordnet transport. Men det var rimelig! 1500 for å kjøre til kirken, kirken-festlokale og så tilbake til overnattingsted på natten.

Dette er en kollega av min svigerfar som har ordnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke organisere transport for gjesten hverken hit eller dit.

Det er da snakk om voksne mennesker, litt må de jo klare å ordne selv.

Det er ca ti minutter med bil mellom kirken og festlokalet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...