Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Barnet mitt skal gjennom utrdeninger, ansvarsgruppemøter og videre oppfølginger krever mye av min tid. ( har derfor ikke søkt nye jobber da det fører til mye fravær) Kan ikke jobbe med det jeg er utdannet som og lurer på om jeg har noen rettigheter til ny utdannelse hos nav f,eks omskolering jeg vil være mest mulig hos barnet mitt, det trenger meg.
Fibi Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 (endret) Først av alt: Hvis du ikke allerede har forsikret barnet ditt, så gjør det nå! Etter utredning kan du risikere å ikke få forsikring. Sørg for at du tegner en forsikring som gir deg rettigheter dersom du blir tildelt hjelpestønad. ( De fleste som har barn med ADHD kan få hjelpestønad feks) Dette vil gi deg dobbel hjelpestønad og kanskje gi deg mulighet til å være hjemme på heltid for å ta deg av barnet ditt. Det er superviktig at du tegner forsikring før du gjør noe annet, når barnet allerede har fått en diagnose kan det være for sent. Støtteordninger kan være hjelpestønad, grunnstønad, overgangsstønad om du er alene(kan i noen tilfeller få overgangsstønad til barnet er 18 år, men det er sjeldent)Du finner mer info på NAV. Du kan også søke kommunen om omsorgslønn. Omskolering er mest aktuelt når det er du selv som er syk. Men hør med NAV. Anbefaler også å registrere deg på forumet til bokstavbarna, der er det mange flinke folk med mye kunnskap. Endret 27. juni 2008 av Fibi
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Først av alt: Hvis du ikke allerede har forsikret barnet ditt, så gjør det nå! Etter utredning kan du risikere å ikke få forsikring. Sørg for at du tegner en forsikring som gir deg rettigheter dersom du blir tildelt hjelpestønad. ( De fleste som har barn med ADHD kan få hjelpestønad feks) Dette vil gi deg dobbel hjelpestønad og kanskje gi deg mulighet til å være hjemme på heltid for å ta deg av barnet ditt. Det er superviktig at du tegner forsikring før du gjør noe annet, når barnet allerede har fått en diagnose kan det være for sent. Støtteordninger kan være hjelpestønad, grunnstønad, overgangsstønad om du er alene(kan i noen tilfeller få overgangsstønad til barnet er 18 år, men det er sjeldent)Du finner mer info på NAV. Du kan også søke kommunen om omsorgslønn. Omskolering er mest aktuelt når det er du selv som er syk. Men hør med NAV. Anbefaler også å registrere deg på forumet til bokstavbarna, der er det mange flinke folk med mye kunnskap. Tusen hjertelig takk for svar! hilsen en litt fortvilet mamma.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå