Gå til innhold

Seng jenterom

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

Hei!

Datteren vår på 5 år skal få nytt rom. Det vi lurer på er om det er best med en enkelseng eller køyeseng på et lite barnerom (7m2).

På forhånd tusen takk for svar

Hilsen Silje

Gjest Gjest
Skrevet

Ei køyeseng er praktisk, særlig på et så lite rom.

- Hun kan ha overnattingsbesøk

- Hun kan ha seng øverst, og en "sofa" nederst (kjøp inn masse puter i fine farger)

Men det avhenger jo av at jenta er moden nok til køyeseng. At hun ikke står i fare for å ramle ned eller noe sånt. (En viss fare vil det jo alltid være med alt som er høyere enn en stol ;) men du skjønner poenget?)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde gått for en enkelseng, kanskje juniorseng, hvis dere ikke ønsker at hun skal ha den samme senga for alltid.

En køyeseng vil ødelegge romfølelsen, og hva skal dere ha i sengen hun ikke bruker? Rot?

Jeg ville også hatt ett litt stort bord å leke på. Ungene mine liker iallefall å leke litt opp fra gulvet.

Og en stor og god bok-/lekehylle.

Har du plass ett annet sted, så hadde jeg ikke hatt barneklærne på soverommet.

Gjest Gjest
Skrevet
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50080315

Denne typen seng er kjempepraktisk. Den kan trekkes ut og bli dobbeltseng etter ønske, og passer fint på et barnerom.

Denne vil kanskje vare litt flere år, køyesenger blir kanskje fort barnslige?

Jeg vet ikke helt... Min stesønn på 10 har køyeseng og er veldig fornøyd med det. Han liker å sove øverst. Og så har han sofa i den nederste køya der han kan sitte/ligge på dagtid med laptop/bok/se på tv. Jeg tror ikke han "vokser" fra den på enda ei god stund. :)

Skrevet

Stedattra mi har et lite smalt rom, og hun har fått loftsseng. Under har hun en sofa. Da slipper hun å leke i senga si, noe som ofte skjedde før.

Skrevet

Vi har Hemnes dagseng fra IKEA, den det vises til over, til dattera vår på fem. Den er genial! Både flott og praktisk. Er masse plass i de tre skuffene, så der oppbevarer vi både gjestedyner, leker og annet. Og så er det enkelt å trekke senga ut når vi har behov for dobbeltseng til overnattingsgjester. Køyeseng vurderte vi aldri. Tror det blir barnslig relativt fort.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi har Hemnes dagseng fra IKEA, den det vises til over, til dattera vår på fem. Den er genial! Både flott og praktisk. Er masse plass i de tre skuffene, så der oppbevarer vi både gjestedyner, leker og annet. Og så er det enkelt å trekke senga ut når vi har behov for dobbeltseng til overnattingsgjester. Køyeseng vurderte vi aldri. Tror det blir barnslig relativt fort.

Jenta vår på 5år har også denne Hemnes senga. Vi er kjempefornøyd. Har hun liggebesøk er det jo kjemt å kunne ligge ved siden av hverandre. Har vi venner/familie (voksne) på overnatting er det jo også greit med en dobbelseng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...