Gå til innhold

betale mindre i bhg når de mangler førskolelærere?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I fjor manglet barnehagen hvor min datter går en førskolelærer på en av de andre avdelingene. Det var en barne og ungdoms arbeider som gikk i ped leder stillingen på disp.

Som foreldre betaler man jo for et pedagogisk tilbud, kan man da kreve avslag i prisen barnets avdeling mangler en pedagog?

Jeg tenker da ikke på meg, for på min datters avdeling var det førskolelærer.. Men hvis hun skulle gått på en avdeling hvor de manglet en førskolelærer ville man kunne kreve å betale mindre??

Var bare en diskusjon jeg hadde med noen andre mødre i dag.. og vi følte vel egentlig at det burde være en grei løsning. Da vi føler kommunen gjør lite for å skaffe nok kvalifisert personale...

Kommunene rundt tilbyr mye mer i lønn, så da forsvinner mange førskolelærere fra kommunen vår..

Endret av Leanne
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er selv både førskolelærer og mor til to. Jobber ikke lengre i bhg. Jeg ser helt klart at det nok kunne vært greit å sagt at en ikke ønsket å betale like mye. Dette for å gjøre kommunen og bhg eier oppmerksom på at foreldrene faktisk følger med. Jeg må si jeg er overassket over hvor lite foreldre engasjerer seg i det som skjer i bhg. F.eks når det er mye fravær blandt personalet, lite utstyr og matriell osv. De fleste bhg er jo bra, men dette gjelder desverre ikke alle.

Gjest Gjest
Skrevet

Ganske så enig, men det løser ikke problemet.

Mitt forslag er å innføre dagbøter per førskolelærer på disp i kommunen, så kan de bruke disse pengene til å markedsføre stillingene bredere og få tak i rett personell.

I dagens jobbmarked er det ingen tvil om at kommunene/bydelene må komme på banen å jobbe med merkevaren sin, og vise allmennheten hva slags arbeidsplasser og lokale tilbud som finnes for potensielle kandidater. De fleste annonserer gratis etter førskolelærere på NAV eller kommunens egne sider uten særlig resultat.

De som lykkes med rekrutteringsarbeidet er de som bruker penger på annonsering i kanaler som utdanningsnytt, skolejobb.no osv. hvor man finner kandidater i eksakt rett målgruppe. Ingen vitså annonsere på finn.no hvor alt fra vaskepersonale til direktører ferdes. Er det pedagoger man trenger er det de pedagogiske kanalene som må benyttes. Her jobber det folk som forstår problematikken og som har det rette publikumet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...