Gå til innhold

Invitasjoner


MissX

Anbefalte innlegg

Hjelp !

Nå blir jeg skrullete. Skal skrive invitasjoner og ha dem klare til St.hans for utsendelse, men det er så mange flotte muligheter. Skal lage kortene selv, men hvor mye arbeid skal jeg bruke på dette og hvor kostbart skal man gjøre det ???? Noen gode ideer???

:-? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte beige (eller lignende, vanskelig å beskrive!) A4 ark som vi delte på midten slik at de ble til A5. Brettet disse på midten igjen, og skrev invitasjonen inni. Utenpå limte vi ett ca. 7 cm høyt rødt (ikke julerødt!) hjerte som vi hadde klippet ut i papp, og rundt kanten på hjertet (altså på det røde) tegnet jeg "sting" med sølvtusj med litt rødfarge i. Det var en slik duftpenn som de selger i alle bokhandlere, var lillesøstern som gav meg ideen om at den ble stilig på rødt!

Innvitasjonene kostet oss da rundt 150 kr for 50 stykk, og vi har fått masse positiv tilbakemelding på dem. Enkle og greie å lage, og kjempestilige... Dette passet oss utmerket i en travel tid da vi hadde nok av annet å bruke tid på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi designet våre egne invitasjoner i photoshop, kjøpte et lekkert papir i bokhandelen med toilhørende konvolutter. (elfenbensfarget med silketråder i papiret) Falset de og kuttet de i en kul størrelse. En fin forside, info på to sider inni. La ved et dikt og noen bilder av stedet vi skal feire dagen, og på baksiden pasta vi inn et kart og veibeskrivelse. Ble veldig flott, og har fått masse ros for den! Forseglet konvoluttene med et hjerte i "voks" i bryllupsfargen vår som går igjen i innbydelsen, meny etc. etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Vi lagde invitasjonene selv.

Str: 15x15 cm, fem ark.

Det forrerste: kalkérpapir i en lys gultone. Vi skrev ut på laserskriver:

"invitasjon

XX og XXs bryllup

16.08.2003"

(Høyrestilt tekst, med teksten litt nede på siden.)

Neste side var rett og slett et stripete ark i friske farger, uten skrift.

Midten: Naturfarget papir med selve invitasjonsteksten

Side 4: Samme papir, med et bilde av oss i str. 7,5*10 cm

Side 5: Samme papir med praktiske opplysninger

Det mest originale er egentlig måten vi festet arkene sammen på. Jeg sydde dem rett og slett sammen på symaskin med turkis sytråd, en knapp cm fra den øverste kanten. ca 10 cm sytråd hang fra hver kant. De ble kjempekule og vi har fått masse bra respons på dem. Det må sies at de ikke ser særlig romantiske ut, men det kan man naturligvis variere med fontvalg, fargevalg og typen papir på ark nr. 2! (Det vises jo gjennom og blir bakgrunn for side 1.)

De tok ikke så lang tid å lage, heller.

Vi kommer til å lage kombinert bordkort/meny på samme måte, med tre lag (bare i str. 10*15 på høykant eller noe sånt): Ett transparent med navnet på, så det stripete, så menyen på et naturfarget ark - sydd sammen øverst.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...