Gjest av og på Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Hva løfter dere andre jentene her inne? Jeg trener kun med gutter, og føler meg ganske svak og liten.. Så jeg lurer på om jeg er normal. Derfor vil jeg sammenligne meg med dere, som sikkert er mer på mitt nivå og ikke mange titalls kilo over.. Hva løfter dere på vanlige manuale-biceps? Brystmuskulaturmaskinen? Benkpress? Beinpress? Hvor lang tid bruker dere på å ro 1 km? Håper at dere tar dere tid til å svare (og at ikke alle er like sterke som kameratene mine )
Gjest Helen Parr Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 (endret) Jeg bruker ikke spesielt tunge manualer når jeg trener biceps, 5 kg pr. arm. 15 repetisjoner x 3. Når jeg tar knebøy har jeg vektstangen (som er ganske tung) pluss 5 kg på hver side. (Jeg trener meg opp etter en kneoperasjon) 15 repetisjoner x 3. Resten kan jeg ikke svare på. Endret 26. juni 2008 av Helen Parr
Mehe Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Dette har jeg også lurt litt på. Biceps løfter jeg 10kg på hver hånd, men da bare 5-6 reps per sett. Benkpress klarer jeg 32kg 3x5 reps Beinpress har jeg ikke trent på en evighet, så det husker jeg ikke. Tar 55kg i knebøy (da går jeg så dypt jeg klarer). Vet ikke hvor mye jeg hadde klart hvis jeg hadde prøvd å makse da, sannsynligvis noen kg over.
absinthia Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 (endret) Tar 210 i beinpress når jeg trener.. og repeterer 15 ganger med 5 kg vekter for biseps, husker ikke det andre.. trener ikke markløft eller knebøy, løfter nok som det er. Endret 26. juni 2008 av absinthia
Gjest Gjest_sanna_* Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 2x80 knebøy 2x40 benkpress bicepscurl med rett stang ca 30 tror jeg triceps (franskpress) ca 30 nakkepress kanskje 35 på en god dag... kjører ingen av øvelsene du nevner, men som du ser trener jeg samme muskelgrupper så det kan kanskje sammenlignes?
Mehe Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 2x80 knebøy 2x40 benkpress bicepscurl med rett stang ca 30 tror jeg triceps (franskpress) ca 30 nakkepress kanskje 35 på en god dag... kjører ingen av øvelsene du nevner, men som du ser trener jeg samme muskelgrupper så det kan kanskje sammenlignes? Oi, bra knebøy! (og resten også) Trente du lenge før du klarte å løfte så mye? Hvor dypt går du i bøyen?
Emile Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 Oi, ser jeg må øke litt på vektene igjen, spesielt i beina. Har holdt meg litt vel lenge på dette stadiet. Knebøy: 22 kg, 10X3 Utfall: 20 kg, 10X3 Markløft: 27 kg, 10X3 Bryst, maskin: 40 kg, 10X3 Bryst, stang: 25 kg, 10X3 Biceps, manualer: 9 kg hver, 10X3 Beinpress, er det sånn i maskin? Er dødslei av knebøy og co, er beinpress effektiv?
Gjest Jazzy Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 Jeg har ganske pinglete fiskebollemuskler og løfter 4 kg`s manualer når jeg trener biceps og triceps. Liker fiskebollene mine uansett. Vet de kunne blitt kjapt sterkere dersom jeg gikk inn for det, men det har jeg ikke tid eller energi til for tiden. Kanskje om noen år.
Gjest Gjest_Sanna_* Skrevet 26. juni 2008 #9 Skrevet 26. juni 2008 Oi, bra knebøy! (og resten også) Trente du lenge før du klarte å løfte så mye? Hvor dypt går du i bøyen? Har trent litt av og på med vekter i ett år ca. men har trent aktivt kickboxing i 4 år, og har nok litt igjen fra det:P knebøy går jeg ned til ca 90 grader vinkel i knærne og/eller at lårene er parallell med gulvet. er litt forsiktig med å ta knebøy helt ned pga at det er forbindet med en del skader i knær, jeg sliter nok med slitasjeskader som det er:P men går så langt ned jeg får til men ikke lenger ned enn at lårene er parallell med gulvet.
Mehe Skrevet 26. juni 2008 #10 Skrevet 26. juni 2008 Har trent litt av og på med vekter i ett år ca. men har trent aktivt kickboxing i 4 år, og har nok litt igjen fra det:P knebøy går jeg ned til ca 90 grader vinkel i knærne og/eller at lårene er parallell med gulvet. er litt forsiktig med å ta knebøy helt ned pga at det er forbindet med en del skader i knær, jeg sliter nok med slitasjeskader som det er:P men går så langt ned jeg får til men ikke lenger ned enn at lårene er parallell med gulvet. Ok, imponerende er det i hvert fall. Jeg prøver å bli sterkere i knebøy, men har nok stagnert litt, klarte 3x5 reps med 57 kg, men der sier det stopp. Har begynt å ta litt mindre igjen nå, og med flere repetisjoner, og så øker jeg som vanlig litt på hver trening, håper på en måte å bare "gli" forbi det punktet jeg stagnerte på.
Gjest Helen Parr Skrevet 26. juni 2008 #11 Skrevet 26. juni 2008 *imponert over alle lårsterke damer* Selv er jeg eklektisk fordi jeg endelig har begynt å trene igjen etter ett og et halvt års fravær.
Gjest Gjest_sanna_* Skrevet 26. juni 2008 #12 Skrevet 26. juni 2008 Da jeg startet å trene styrke starta jeg på 50 kg, det vil si at jeg har hatt en ganske bra økning, siden jeg nå tar 5x5 serier på 70kg. lårene er vel den kroppsdelen det er enklest å øke i... men har du prøvd å variert øvelser når du stangerer? f.eks. beinpress, utfall og andre øvelser på maskiner, det kan hjelpe på både for styrken og motivasjonen:) kan også være lurt å variere antall reps og serier, noen dagen med mange reps og forholdsvis lette vekter, mens noen med tunge vekter og få reps. eksplosiv trening kan også være en ide å legge inn en gang i blant da dette aktiverer de eksplosive musklefibrene. Jeg har trent en del eksplosivt i forhold til kickboxinga og føler at det gir meg veldig bra treningseffekt, spesielt i konkurranseperioder:) lykke til videre med treninga!
Mehe Skrevet 26. juni 2008 #13 Skrevet 26. juni 2008 Da jeg startet å trene styrke starta jeg på 50 kg, det vil si at jeg har hatt en ganske bra økning, siden jeg nå tar 5x5 serier på 70kg. lårene er vel den kroppsdelen det er enklest å øke i... men har du prøvd å variert øvelser når du stangerer? f.eks. beinpress, utfall og andre øvelser på maskiner, det kan hjelpe på både for styrken og motivasjonen:) kan også være lurt å variere antall reps og serier, noen dagen med mange reps og forholdsvis lette vekter, mens noen med tunge vekter og få reps. eksplosiv trening kan også være en ide å legge inn en gang i blant da dette aktiverer de eksplosive musklefibrene. Jeg har trent en del eksplosivt i forhold til kickboxinga og føler at det gir meg veldig bra treningseffekt, spesielt i konkurranseperioder:) lykke til videre med treninga! Ok, takk for tips! Trener også utfall, så da får jeg litt variasjon der. Strake markløft også, men det går vel mest på rygg. Trente benpress før, liker ikke den øvelsen, for der jeg trener har de bare benpressmaskin der man må ligge på skrå nedover, og det er ikke så gunstig å kombinere med å ta i alt man har har jeg funnet ut, svartner fullstendig for meg.
Gjest Gjest_sanna_* Skrevet 26. juni 2008 #14 Skrevet 26. juni 2008 Ok, takk for tips! Trener også utfall, så da får jeg litt variasjon der. Strake markløft også, men det går vel mest på rygg. Trente benpress før, liker ikke den øvelsen, for der jeg trener har de bare benpressmaskin der man må ligge på skrå nedover, og det er ikke så gunstig å kombinere med å ta i alt man har har jeg funnet ut, svartner fullstendig for meg. liker ikke benpress selv jeg:P men finnes også en variant hvor du har vektene på nakken slik at det blir nesten som knebøy i maskin. men er ikke sikkert den finnes på ditt treningssenter. jeg er veldig glad i knebøy da den tar veldig godt på mange muskelgrupper, utfall liker jeg også av samme grunn, pluss at de er bra siden du må passe på holdningen i ryggen hele tiden. Husker du å trene masse mage og rygg, sterk mage og rygg muskulatur er alfa omega i forbindelse med tunge knebøy!
Gjest misa Skrevet 26. juni 2008 #15 Skrevet 26. juni 2008 Har dessverre falt ut i det siste på treningen pga jobben, men når jeg trener fast ligger jeg på ca: Bicepscurl: 10 kg, 5-6 reps Beinpress i maskin: 170-180 kg, 6-8 reps (lå på 200på mitt beste) Liggende flies: ca 10 kg, 5-6 reps (maxet på 14) Innside/utside lår i maskin: 55-65 kg, 10-15 reps (belastningen varierer mellom ulike maskiner har jeg merket...) Benkpress: min største nedtur!! Tror ikke jeg tar mer enn ca 30 kg her, som er skikkelig kjipt siden jeg gjør det greit ellers. Har nok trent litt for mye på det jeg er bra på...! Triceps pushdown: 20-25 kg, 6-8 reps Nedtrekk bak: ca 35 kg, 6-8 reps Enarms hantelroing: 14 kg, 8 reps Sittende kabelroing i maskin: 40-45 kg, 6-8 reps +++++ -misa
Gjest gjest- Skrevet 26. juni 2008 #16 Skrevet 26. juni 2008 Bryst: 10x14 kg (manualer) Triceps: 9 kg (manualer) Biceps: 20 kg stang Rygg nedtrekk:60 kg Kabelroing: 50 kg Arnoldpress (skuldre) 10 kg Som jeg tar 10 rep med.hadde sikkert greid et par rep med tyngre også.
Gjest Wildcat Skrevet 27. juni 2008 #17 Skrevet 27. juni 2008 Varierer fra sett til sett.. starter ofte litt lettere med flere reps på første sett, så her kommer et sånn ca gjennomsnittsoverslagsanslag fra sist gang jeg trente hver av disse øvelsene (ant sett x ant kg x reps): Benkpress: 3 x 50 kg x 6 Brystpress med hantler: 3 x 19kg (per hantel) x 7 Knebøy: 3 x 65kg x 6 Nedtrekk foran, V-håndtak: 4 x 55 kg x 6 Bicepscurl: 3 x 10 kg x 9 Skulderpress med hantler: 3 x 14 kg (per hantel) x 8 Liggende tricepspress med stang (Franskpress): 3 x 17,5 kg x 10 Hvor mye jeg løfter varierer også med om øvelsen er tidlig eller sent i økta. F.eks trente jeg skulderpress som skulderøvelse nr to på bryst&skulder-økta i en periode, og da løftet jeg mindre. Så det er jo ikke helt enkelt å sammenligne dette på et riktig grunnlag
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #18 Skrevet 27. juni 2008 Til siste gjest og misa. Slik jeg leser det trener dere bare et sett, er det riktig?
Gjest misa Skrevet 27. juni 2008 #19 Skrevet 27. juni 2008 Hei hei. Nei jeg tar 3 reps på alt, noen ganger 4. Jeg runder på 4 muskelgrupper; armer/skuldre, rygg, ben og bryst. Innimellom kjører jeg mage, men dessverre for lite! Har et stort antall øvelser som jeg varierer mellom, og tar like mye frivekter som maskiner. Varmer opp på tredemølle. -misa
Mehe Skrevet 27. juni 2008 #20 Skrevet 27. juni 2008 Jeg vil også bli sterk! Trodde nesten jeg var litt sterk, ettersom jeg aldri har sett jenter på treningsstudioet mitt som løfter mer enn meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå