Vilje Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Jeg vet ikke om malingsforretninger vil blande for meg siden jeg ikke har kjøpt malingen der, er det noen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Er den helt hvit, så vill de sikkert ikke blande i den noe. Blir det for mye fargepigmenter så tørker kanskje ikke malinga. Er det en hvit base så kan de blande den for deg. Vil tippe de fleste fargehandlere vil hjelpe deg, mot at du betaler for fargepigmentene. De blir nok enda mer serviceinnstilt hvis du handler andre ting også. Alternativet er å kjøpt en liter med en brunfarge (samme type maling som de 20 ltr) og blande sammen hjemme. Lykke til=)
she devil Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Jeg vet ikke om malingsforretninger vil blande for meg siden jeg ikke har kjøpt malingen der, er det noen som vet? jeg og ville prøvd med litt brunt.har blandet en hel del maling selv etter at vi pusset opp hele huset,men man må vær helt sikker på at man har nok maling,siden man ikke får den samme fargen om man blander en gang til
Pasha Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 de fleste malebutikker blander nok for deg. har du hvit-hvit blander de den nok som hvit-base.. og da kan den bli bittelitt lysere enn hvit-base
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Bland med litt brunt og rør rundt. Så justerer du litt med gult så fargen blir beige og ikke lysrosa.
Gjest malejenta Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Hei! Jeg jobber i en maleforretning, og jeg hadde blandet gratis for deg. Å blande koster ingenting, malingen gjør. Dersom du har hvit-base går det nok bra å blande, men dersom du har ferdig hvit er spannet fullt. Hvit-base har plass til ekstra maling til å blande.
Pasha Skrevet 3. juli 2008 #7 Skrevet 3. juli 2008 å blande koster penger det og.. er jo ikke akkurat gratis brekkfargene heller Klart er jo begrenset hva litt brekkfarge koster, men dersom man har 10 kunder innom hver dag, som bare skal blande egen maling, så blir det for penger ut av det.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #8 Skrevet 3. juli 2008 Hei! Jeg jobber i en maleforretning, og jeg hadde blandet gratis for deg. Å blande koster ingenting, malingen gjør. Dersom du har hvit-base går det nok bra å blande, men dersom du har ferdig hvit er spannet fullt. Hvit-base har plass til ekstra maling til å blande. Der tar du nok feil, sjekk innkjøpsprisene dine, du. Jeg hadde også korrigert fargen gratis, hvis det var en fast kunde. Hadde ikke kunden handlet malinga av meg hadde jeg tatt betalt for brekket.
Leeloo Skrevet 3. juli 2008 #9 Skrevet 3. juli 2008 Jeg betalte typ 15 kr per 3 liter for å brekke et sted jeg ikke hadde kjøpt basen (kjøpte masse på salg da jeg visste jeg skulle pusse opp). De brakk også om en farge som jeg ikke var helt fornøyd med, med godt resultat.
Gjest malejenta Skrevet 4. juli 2008 #10 Skrevet 4. juli 2008 Vet selvsat at brekkefargene koster penger, men i Jernia-kjeden fungerer det slik at man selger malingen, ikke brekkfargen. Selvfølgelig blander man ikke 20 10-litersspann, men hos oss kommer det ca én kunde i mnd-en og spør om vi kan blande eller korrigere, da syns jeg det er litt smålig å ta betalt for det når vi ikke tar betalt for det til våre vanlige kunder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå