Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Mini er i gang med sin tredje ørebetennelse på under to måneder. Det tyter ut tykk, gul væske fra øret. Hun har nettopp gått på to penicilinkurer, den siste avsluttet for under en uke siden, og nå renner det igjen. Hva gjør jeg, evt hva gjør jeg galt siden det blir slik?
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Jeg slet forferdelig med øreverk da jeg var liten. Problemet løste seg nesten umiddelbart etter at foreldrene mine tok meg med til akupuntur. Jeg fikk nåler i føttene - og ble kvitt øreverket.
Branna Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Jeg hadde masse ørebetennelse da jeg var liten, husker at jeg hadde veldig vondt. Nå rant det ikke verk fra øret mitt, da, det var mer en hard klump som presset mot trommehinnen. Mamma pleide å varme opp olje (ikke for varmt, da) og helle litt i øret mitt med en bomullsdott for å hindre at det skulle renne ut igjen, og så lå jeg slik en stund, og det løste opp ørevoksen. Men oftest så fikk jeg penicillin. Vet ikke hvor relevant dette var, jeg...
Helen Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Da min yngste sønn var liten var han veldig mye plaget av ørebetennelse. Men etter at han fikk snittet opp trommehinnene og fikk ut alt pusset samt fjernet polypper ble han bra.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 Jeg hadde mange ørebetennelser hver år som barn til jeg vokste det av meg i tenårene. Jeg fikk innlagt dren flere ganger, det hjelper. Fikk også antibiotika, men det ønsker man jo ikke å gi så mye av. Hadde også oppfølging av spesialist årlig. Jeg ville tatt med barnet ditt til lege og evt fått en henvisning videre. Jeg har som en følge av dette fått nedsatt hørsel, så det er viktig å få riktig hjelp!
Leanne Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 min sønn på 17 mnd hadde en del forskjellige infeksjoner i vinter, ørebetennelse, halsbetennelse, feber osv... Han gikk fra den ene penicillin kuren til den andre.. Da vi tok han med til homøopat fikk han noen små hvite piller han skulle ta i en ukes tid. Han ble frisk i løpet av dagen, og har ikke hatt noe siden. Så jeg har stor tro på alternative medisiner
Ottine Skrevet 28. juni 2008 #7 Skrevet 28. juni 2008 Eldstemann hos oss har også vært svært plaget av dette. Han fikk innlagt dren da han var 3 år - da hørte han allerede veldig dårlig, så vær obs på dette! Han var fin i ca 2 år, men i vinter har det blusset op igjen med både ørebetennelser og fæle halsbetennelser. I dag startet han igjen med ørebetennelse Kommer til å be fastlegen sende ham til øre-nese-hals avd. for ny vurdering - kanskje han feks må fjerne mandlene? Be om vurdering hos fastlegen, ørebetennelse er jo så vondt..Og vær altså særlig obs ang hørselen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå