Gjest Jatakkbeggedeler Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Vet at mange er leie av 'hvor i syden' tråder, men prøver meg allikevel. Grunnet dårlig vær osv skal jeg altså bestille en liten solferie til meg og dama. Det vi har lyst på er: - sjø - god mat - fin natur - koselig / romantisk Skal reise på en lengre tur i vinter, så har ikke lyst å bruke for masse penger på dette heller. Har ikke lyst til å ende opp på en solseng med masete folk og promenadekafeer der all maten smaker likt og man kan kjøpe VG. Er villig til å leie bil og reise vekk fra de verste turistfellene, men det kjekkeste hadde jo vært hvis en slapp det. Er absolutt ikke interessert i partyplasser eller der hvor man finner 'viking pub' o.l. Har tenkt på Madeira, Korsika, Kypros, eller Hellas. Er ikke interessert i tyrkia og spania. Frankrike har jeg vært mye i. Det perfekte hadde vært strender og fin sjø å bade i, gjerne der det er fint å snorkle. Mulighet for utflukter til koselige småbyer med hyggelige folk, laguner med fine strender, der det kan finnes god mat (gjerne fisk og ordentlig lokal mat), trange gater og stearinlysmiddager. Håper dette minner noen av dere om en plass dere har vært.
marsy Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Helt klart Korsika eller et sted i Italia (Sperlonga, Capri, Sicilia osv)
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Er god mat viktig er det bare Italia som gjelder i denne sammenhengen.
Nabodama Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 Enig med flere, Italia må jo være midt i blinken!
Gjest Tanita Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Det du beskriver minner om marokko, men det er jo ikke i europa da.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Det du beskriver minner om marokko, men det er jo ikke i europa da. Såfremt en liker 1million selgere som selger både sin egen lever og nyre er Marokko stedet. I tillegg er jo selvfølgelig maten fortreffelig der...
Mixelite Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 (endret) Det perfekte hadde vært strender og fin sjø å bade i, gjerne der det er fint å snorkle. Mulighet for utflukter til koselige småbyer med hyggelige folk, laguner med fine strender, der det kan finnes god mat (gjerne fisk og ordentlig lokal mat), trange gater og stearinlysmiddager. Håper dette minner noen av dere om en plass dere har vært. Chios! Masse strender, meste rullesten men også sand, noen med solstoler og parasoller mange man kan få helt for seg selv. Snorkling skal være spesielt fint sør på øya, feks på den sorte lavastensstranden Mavra volia og på Den hvite rullestensstranden Vroulidia, men over hele øya er vannet krystallklart og fint å se i. Øya er stor og fortjener at man leier bil og ser seg rundt, men det er ikke nødvendig for å komme seg unna den store turiststrømmen. Den finnes nemlig ikke på Chios! Koselige småbyer med hyggelige folk finner du over hele øya, fine strender likeså. God mat, både fisk og skikkelig gresk mat uten turistpreg. Trange gater er det plenty av ;-) Stearinlys på bordet kan du sikkert også få. Til Chios kommer du med direktefly fra Gardermoen med Hellaswings og Lilleput reiser Ta en titt på hjemmesiden min. Der finner du litt informasjon om øya og mye mer finner du hvis du kikker på sidene som ligger listet på linksiden min. Endret 8. juli 2008 av Mixelite
Gjest Tanita Skrevet 9. juli 2008 #10 Skrevet 9. juli 2008 Såfremt en liker 1million selgere som selger både sin egen lever og nyre er Marokko stedet. I tillegg er jo selvfølgelig maten fortreffelig der... "selger sin egen lever og nyre".....! Snakker du om Marrkech nå. Marrakech er nydelig, men hvert sted og by i landet er som forskjellige verdener...
mowgli Skrevet 10. juli 2008 #11 Skrevet 10. juli 2008 PARGA!!! Romantisk, god mat, passe stort! Ligger på fastlands-Hellas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå