Gå til innhold

Hva får dere komplimenter for?

Anbefalte innlegg

Gjest Marijke
Skrevet

Inspirert av "kompliment-tråden" inne på Samliv, begynte jeg å tenke over dette med å få komplimenter, og på hvilke jeg selv pleier å få. Mange av dem er veldig koselige, og nå lurer jeg rett og slett på hva som er det beste komplimentet dere har fått? Og hva pleier dere vanligvis å få komplimenter for?

Selv har jeg ofte fått høre at jeg kler meg bra og har et pent smil, noen sier jeg er pen. Ellers får jeg mye ros for mine språkkunnskaper.

Når det gjelder "beste kompliment", foretrekker jeg igrunnen de som går på personlighet, derfor ble jeg veldig glad en gang noen beskrev meg som "en morsom jente med masse selvironi".

Det rareste komplimentet jeg har fått, må være da jeg var på besøk hos en bekjent og hadde katten hennes på fanget. "Vet du, du kler katter", sa hun til meg. Litt merksnodig ting å si kanskje, men veldig søtt! :D

Så hva med dere? Ikke vær beskjeden...

Videoannonse
Annonse
Gjest Milah
Skrevet

Hmm.. hva pleier jeg å få komplimeneter for..?? Får høre at jeg er blid og sjarmerende.. Og at jeg har pene øyne.

Er enig i at de som går på personlighet er viktigere og koseligere å høre enn de som omhandler utseendet..

Mitt rareste komplement var: Du ser sliten ut, skal jeg holde puppene dine? :hoho:

Da svarte jeg bare at puppene mine er så små at jeg klarer fint å bære dem selv..

Gjest Tristessa
Skrevet

At jeg har pene øyne, tjukt hår og at jeg skriver godt.

Skrevet

Jeg har visst pene øyne.. :sminkedokke:

Ellers går det på at jeg er ei blid og sprudlende jente.. :oops:

Barbie

Skrevet

Kan få ein del komliment når eg går i skjørt.

Elles - for teikningar og skriveri.

Skrevet

At jeg er så snill... :sjarmor:

At jeg er sprø(tar det som et kompliment jeg!)

At jeg har fint hår

At jeg er søt

At jeg er den kuleste læreren...

Det rareste jeg har fått:

" Er det silikon eller?!"

Kan vel knapt kalles et kompliment.. :ler:

Skrevet

At jeg er flink - generelt - det jeg gjør, gjør jeg bra.

Gir av meg selv.

Trivelig å være sammen med.

Skriver bra.

Fikser og ordner.

Skrevet

Dette pleier å være gjengangere:

* "Du er flink med interiør og design"

* "Du er fantasifull og kunnskapsrik"

* "Du er morsom"

* "Du er så flink på sauser, du"

* "Du er så flink til å kombinere ting*

* "Du er en flott dame", sier noen da. (men vet ikke om jeg liker det helt- smisker de?)

En mann ga meg følgende "korny" kompliment en gang:

* " Du er veldig flott, men jeg skal gjøre deg enda bedre"..........HÆ??

(men så var han en dust,da- ) :kissfan:

Skrevet

Jeg får så få komplimenter, så jeg husker de få jeg har fått:

- Beslutningsterk

- Real

- Morsom

- Fin nakke(?!)

- Haka :roll:

- Stemmen

...og noen kalte meg en gang modig, det er kanskje det komplimentet jeg setter aller mest pris på :P

Jeg må vel innrømme at listen over negative "komplimenter" jeg har fått, kanskje er vel så lang... :ler: , men det var ikke det som ble spurt om...?

Gjest Étoile
Skrevet

Får ofte komplimenter for at jeg er flink, gjerne i skolesammenheng. Og så er det mange som merker seg at jeg ler mye... og gjerne høyt. :oops: Ellers så får jeg høre at jeg har pene øyne og er kul på håret.

Et av de rareste jeg har fått er etter at jeg tok av tannreguleringen, (ikke så lenge siden, kjipt å ha i voksen alder...) Å så fine tenner du har! Men jeg synes faktisk du kledde reguleringen! :o

Jaja...

Men som min kjære pappa alltid sier: "Alt kler den skjønne"! :sjarmor:

Skrevet

En venn kalte meg en gang for sjarmerende psykotisk, og han mente det som et kompliment :o :ler:

Folk sier også at jeg er snill og ærlig.

Ellers får jeg høre at jeg lukter godt og at jeg har fint hår.

Skrevet

Det beste kompliment var en som sa jeg var den sterkeste (psykisk) han kjente.

Det merkeligste var en som sa at jeg var en sånn som man hadde en het week end med, men ikke var kjærester med. :oops: Kanskje ikke det største komplimentet?!?

Piglet

Skrevet

Oftest får jeg høre dette: trang, god og myk :oops: :ler:

Ellers:

* alltid blid (har ikke fått høre det av samob enda :ler: )

* sexy (her kommer sambo inn i bildet :blunke: )

* god mor

* rettferdig

Skrevet

Har ofte fått høre at jeg er sjarmerende,morsom og utadvendt. Samt såkalte "smelte-øyne" (hva nå enn det er).

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Det går vel stort sett i at jeg for så vidt har teken på å sette ting sammen og reparere/montere etc. Mange lar seg sjokkere over klisterhjerne også.

Min evne til å kjøre fort på bane får mye lovord, og det blir gjerne snakket en del i enkelte miljøer om hva jeg kan få ut av en bil.

Sånn rent personlig, så nevnes det her og der om min viljestyrke. Snarrådighet og evne til å bedømme situasjoner har blitt nevnt, spesielt i forsvaret.

Jeg få mange komplimenter om at jeg er en førsteklasses rotpeis, men det handler vel egentlig ikke om positive komplimenter - så de hopper vi over.

Og så liker damerne baken min, visstnok. Skjønner ikke hva andre kan se i en helt alminnelig ræv.

Skrevet

Får definitivt flest komplimenter for øynene mine. De er ganske spesielle - liker dem godt selv og :D

Fineste? Antagelig en ekskjæreste som kalte meg "engelen" - og det gikk på både utseende og innside/personlighet. Det var et ufattelig kompliment for en såpass ugudelig person som meg :ler:

Rareste? Herregud.... mange...

Suz :wink:

Skrevet

Øynene og håret + at jeg er en god venninne. På jobb har jeg fått komplimenter for min estetiske sans.....

Rareste?? Hmm, husekr ikke :lol:

Gjest Nabodama
Skrevet

Utseendet

Samboer når han en sjelden gang, stort sett det første året vi var sammen, gir komplimenter:

-Vet du at du er et blikkfang?

-Du minner meg om en hulder.....eh?

Andre menn gir meg komplimenter for både hår, øyne og kropp.

Personlighet

Får faktisk stadig høre av min samboer at jeg er en engel, og snill og god bestandig. Dessuten synes han at jeg er "fornøyelig"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...