Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Anser du deg selv som en heldig person? Hvorfor eller hvorfor ikke? Hva slags flaks har du hatt i det siste? Hva slags uflaks har du hatt i det siste?
Gjest Pupsilure Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Ja, jeg syntes jeg er heldig. Jeg er født i norge, et rikt og flott land. Jeg har god familie. Ingen sykdom i familien. Har en flott forlovede, og egen leilighet. Grei økonomi. Mine fremtidsutsikter ser lyse ut. Flaks: Vi fikk en bra leilighet, som var billig. Jeg møtte min kjære via internett, ganske tilfeldig, og flaks! Uflaks: Kommer ikke på noe. Må i såfall være noe ubetydelig, som at jeg mistet den nystekte pizzaen på gulvet
Gjest Frk Åberg Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Jeg anser meg selv som heldig, men vil likevel ikke si at alt er flaks og tilfeldigheter. Jeg har flaks med hvor jeg er født med tanke på generell levestandard, muligheter for utdanning, at vi lever i et land uten krig f.eks. At jeg traff han som nå er samboeren min, er tilfeldig. At vi er sammen etter et nesten-brudd helt i begynnelsen, er ikke det. At jeg kan ta lang utdanning og klare meg greit økonomisk, er flaks, men at jeg har kunnet ta den utdanningen jeg ønsker og gjennomføre den, er ikke flaks. At jeg (vi) eier egen leilighet og ikke har økonomiske bekymringer i hverdagen, er delvis flaks, siden jeg ikke har barn som sluker penger f.eks, samtidig som det ikke bare er flaks at jeg ikke har veldig høyt forbruk og liker å spare opp penger. Ja, jeg har hatt uflaks med et par ting i livet, som så mange andre, men det er sånt man må ta med på kjøpet. Å innse at livet ikke bare består av bekymringsløse kaféturer og diskusjoner om hvor man kan finne det fineste solpudderet, gir hvertfall meg en større og dypere glede over de mange fantastiske tingene i livet.
The Kitten Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Anser du deg selv som en heldig person? Hvorfor eller hvorfor ikke? Hva slags flaks har du hatt i det siste? Hva slags uflaks har du hatt i det siste? Jeg tror ikke på flaks, eller uflaks for den saks skyld. Hilsen The Kitten :banantroll:
Monica1968 Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Anser du deg selv som en heldig person? Hvorfor eller hvorfor ikke? Hva slags flaks har du hatt i det siste? Hva slags uflaks har du hatt i det siste? Jeg anser meg som at jeg har helt normalt med både flaks og uflaks. Har hatt flaks med kjærligheten, snille venner og klesbutikken jeg driver. Jeg har vært mindre heldig med foreldre, og familien min generelt.
Gjest *Mim* Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 Jeg synes jeg er heldig. Som Pupsilure nevner, det er jammen flaks å være født i Norge! Dessuten har jeg akkurat den mannen jeg ønsker meg, fine unger, en hyggelig familie. Jeg har fått oppfylt en del av drømmene mine, og opplevd mye fint.
effy Skrevet 27. juni 2008 #9 Skrevet 27. juni 2008 Jeg anser meg selv som heldig. Jeg er født og oppvokst i Norge, har familie som bryr seg om meg og jeg er frisk.
Amalie_85 Skrevet 27. juni 2008 #10 Skrevet 27. juni 2008 Jeg anser meg som veldig heldig Fin familie, sted å bo, og har det godt. Men om det er av flaks vil jeg ikke påstå, er jo litt hva man gjør det til selv og. Men jeg har vel ikke hatt noe uflaks i det siste som jeg kan huske
Gjest Madre Mia Skrevet 27. juni 2008 #11 Skrevet 27. juni 2008 Hvis jeg tenker overfladisk, har jeg aldri flaks. Der noe kan gå galt, går det galt hvis jeg er involvert. Ikke store ting, men småting. Bestiller jeg klær, får jeg alltid noe feilsendt eller det er hull i pakken. Kjøper jeg mat på restaurant, er de enten fri for det jeg skal ha, eller de glemmer meg, eller jeg finner hår i maten. Den dagen jeg skal ta bussen, har de skiftet avgangstid dagen før, osv osv. Men min mann derimot, han er en heldiggris! Først og fremst fordi han har meg, og deretter fordi han får alltid slik han ønsker uten å løfte en finger. Men så tåler ikke han noe særlig motgang heller. Det drypper jo litt på meg da, en dag kom han hjem med en reise for to som han vant på et tilfeldig lotteri :-)
Gjest *smak* Skrevet 27. juni 2008 #12 Skrevet 27. juni 2008 Jeg føler meg heldig fordi jeg stort sett har godt humør.
leandra Skrevet 27. juni 2008 #13 Skrevet 27. juni 2008 Jeg føler jeg har flaks med min positive grunnholdning til livet. Den har gjort at jeg har kommet meg gjennom mye vanskelig med helse og liv i behold.
Gjest vimselot Skrevet 28. juni 2008 #14 Skrevet 28. juni 2008 Anser du deg selv som en heldig person? Hvorfor eller hvorfor ikke? Hva slags flaks har du hatt i det siste? Hva slags uflaks har du hatt i det siste? Jeg vet ikke helt hva du mener, har ikke vunnet 20 millioner, men anser meg som heldig, dvs takknemlig. Jeg vet ikke ts, hva som er flaks og hva som er uflaks i det siste. Det vet jeg ikke før jeg ser et mer framtidig resultat av alt kaoset som har vært.
Gjest *Ulla* Skrevet 28. juni 2008 #15 Skrevet 28. juni 2008 Ja, jeg anser meg selv som en heldig person. Jeg er sammen med en fantastisk gutt, vi har akkurat kjøpt hus, vi har grei økonomi og gode venner, det går bra på skolen og jeg har mange ting å glede meg til (flytte inn i nye huset, konsert, ferietur, bursdag). Jeg har igrunn hatt mye flaks i livet, selv om jeg har vært ute mang en vinternatt. Det gikk bra til slutt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå