Gå til innhold

bryllupsreise langhelg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann...

Min kjære og jeg gifter oss til høsten og vil gjerne dra alene en liten tur etterpå. Men siden han begynner i ny jobb under en måned før, og jeg begynner på nye studier som sannsynligvis har masse obligatorisk oppmøte, kan vi ikke reise på tur en uke eller to. Vi ser for oss tur kanskje tors-søndag eller noe.. Noen som har noen forslag på hvor vi kan dra? Vi er begge glade i opplevelser, tar oss gjerne en tur i naturen, eller til en eller annen storby, men helst ikke for dyrt...

Noen som har forslag på hva vi kan finne på?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Når man ikke har så lang tid til rådighet, synes jeg det er viktig at man får fly tidlig bort og sent tilbake, så jeg ville ha sett etter flyruter til flere byer.

En annen mulighet er å kombinere det. Hva med å ta f.eks. Kielferja til Kiel (ikke minicruise) og dra derfra med toget til Hamburg? Da får dere både litt wellness-ferie og tid til å slappe av på båten etter noen sikkert hektiske dager og storby i ett. I Hamburg fins det en mengde muligheter for shopping, kultur (musical etc), uteliv, severdigeheter, en flott dyrepark osv. Reiser dere torsdag, kommer dere fram i rimelig tid fredag. Togturen er ikke så lang og det er lett å finne frem. Da har dere fredag ettermiddag og kveld i Hamburg. har dere mulighet til å begynne senere på jobben på mandag, kan dere i tillegg få hele lørdag der før dere drar fra Kiel fredag ettermiddag og kommer til Oslo mandag morgen.

Skrevet

Takk skal du ha... det var et godt tips!

Vi får tenke på det, heldigvis har vi litt tid igjen før bryllupet:-) Andre som har ideer?

Gjest *Ulla*
Skrevet

Storbyweekend i Praha. Ikke vært der selv, men blitt abefalt det så mange ganger at jeg anbefaler det videre :) Jeg ville gjerne reist dit på bryllupsreise.

Gjest Gjest_Moo_*
Skrevet

Tallinn er visstnok en perfekt by for en langweekend. Billig er det også, du kan bestille luksushotell til prisen av et vanlig ett her.

Gjest Gjest_Kari_*
Skrevet

Dra på gondoltur og dyrk kjærligheten i den romantiske italienske byen Venezia :D

Gjest Gjest
Skrevet

Vi reiste på "bryllupslanghelg" til Roma. Anbefales :)

Skrevet

tusen takk for alle forslag, det er mange gode alternativer her:-) Er det noen som har forslag for Norge også kanskje? Vi reiser gjerne til utlandet, men vet ikke helt enda hvor mye penger som er igjen når alt det andre er ferdig betalt...

Skrevet

Praha - ingen over, ingen ved siden!!

Ellers er det et kjempefint hotell i Strømstad, Strømstad spa og resort.. DER kan man slappe av og nyte hverandre!!

Anbefaler også Holmsbu spahotell i norge, fantastiske omgivelser og masse muligheter for romantikk.

Lykke til!!

Skrevet

Vilnius skal også være bra. :) Har lyst både der og til Praha selv. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...