Gjest Kvinne24 Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Jeg holdt på et par timer i et hønse-rom med å børste ut møkk og sand paga at rommet skal gjøres om til stallrom. Det ble veldig mye støv når jeg børstet, og jeg nøs og hostet mye, også i mange timer etterpå. Jeg passet på å gå ut og ta mye pauser, men ble likvel dårlig etterpå. I dag renner nesa mye og snørret er orangsje! Jeg føler meg helt tett. Er det noe å bekymre seg over? Vet jeg burde hatt maske på, men hadde ikke.
Gjest Nina Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Ja, det kan være veldig farlig og kan faktisk føre til kreft!
Sugerøret Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Ja, det kan være veldig farlig og kan faktisk føre til kreft! Snakk om å ta i !! Støv som pustes inn kan gi div.symptomer,bla hoste og gørr som du hoster opp. Det finnes en diagnose som heter Støvlunge men det skal vel en del til før en får slik diagnose Du burde skaffe deg masker ja og ikke puste inn slik støv med avføring uansett.Da slipper du hoste,slim osv.
Mann_30 Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Selvfølgelig er det farlig. Kan ende opp med silikose, emfysem, osv. Så den som postet at du kan ende opp med kreft hadde helt rett. Du bør bruke såkalt filtermaske når du jobber i støvete miljøer.
Sugerøret Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 etter en gang tviler jeg på at ts får kreft.Men vedvarendes innånding er jeg nok enig ang kreft. men at en får kreft etter en gang høres hysterisk ut
Cata Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Man får da verken kreft eller støvlunge om man befinner seg i støvete forhold en gang, men støveksponering gjentatte ganger over tid er selvsagt ikke bra for lunger og luftveier for øvrig. Klart det blir ubehagelig en stund for det er jo mye støv og gørr som skal renses ut av systemet, men det går nok over. (Og så sørger du for å ha støvmaske på neste gang du skal utføre en støvete jobb, ikke sant? )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå