Gå til innhold

Bryllup i Hardanger - Eidfjord

Anbefalte innlegg

Gjest Hardanger brud
Skrevet

Hei, sender ut en liten sak her på forumet hvor det er så mange som vet så mangt om bryllup.

Vi har bestemt oss for å holde bryllupet vårt i Hardanger, nærmere bestemt Eidfjord på grunn av litt tilhørighet og litt at det er veldig fint der.

Men vi føler at det er veldig vanskelig å få ting til å stemme med tiden. Det er lange avstander så alt med fotografer/frisører/blomster/kaker osv. blir vanskelig. Tidsskjema på en slik dag ikke er alt for romslig.

For eksempel ser det nå ut som om vi må droppe studio fotografering (kjøre til 1,5 time til Voss/Odda hvor det finnes noen med studio tar for mye av dagen). Og det er noe som ikke jeg er så veldig fornøyd med, har hørt så mange som angrer på at de ikke har skikkelige bilder etter den dagen fordi de måtte velge det bort. Vi kan få fotograf dit osv. men jeg er fan av studio bilder, kan ikke noe for det, bare er sånn.

Noen som har erfaring, skal gifte seg i dette området, eller vet om noen som har giftet seg der? Er det kanskje noen lokale helter som gjør at man kan spare litt tid og kjøring den dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gifter oss på et avsidesliggende sted. Fotografbilder tar vi utendørs, eller på et annet egnet sted hvis det regner, men det blir ikke noe studiobilder. Fotografen blir også med inn i kirken. Og så er det folk vi kjenner som lager kaker etc.

Blomstene får vi fraktet hjem, slik at vi slipper å kjøre flere mil for å hente dem selv på dagen.

Jeg må kjøre et lite stykke for å komme til frisør, men det tror jeg skal gå greit. Vielsen er ikke før kl 16, så da rekker man jo en del.

På mange måter hadde det vært lettere å gifte seg i Oslo, men man klarer det meste. Hvis dere har tilknytning til stedet, så kjenner dere kanskje også folk der som kan hjelpe til med forskjellige praktiske ting.

Gjest jento frå hardanger
Skrevet

hei du:) eg kjem frå Hardanger, fint at du skal gifta deg her:)

Det finst ein fotograf på Lofthus, ca 45 min frå Eidfjord, mot Odda. Han har studio og fleire settingar meiner eg. Ellers så finst det vel blomebutikk i eidfjord trur eg, ellers så har dei det i Kinsarvik, ca 30-35 min frå Eidfjord. Kaker er ein enkel sak, spør venner og bekjente;)

Skrevet

og frisør har dei selfølgelig der;) men det finst og ein veldig bra frisørsalong i Kinsarvik, Elmero trur eg den heiter.

Gjest Hardangerbrud
Skrevet
og frisør har dei selfølgelig der;) men det finst og ein veldig bra frisørsalong i Kinsarvik, Elmero trur eg den heiter.

Hei og takk for tips. Det er min samboer som har røtter til den siden av Hardangerfjorden, men familien bor ikke der lenger så vi er litt grønne på hva som finnes av tilbud der.

Finnes det en fotograf på Lofthus altså, hmm.. Har søkt som et uvær på nett, men finner ingenting annet enn Voss og Odda. Får sjekke igjen. Skal også sjekke ut frisøren du nevnte, det er ikke så langt til Kinarvik så det skal vel gå bra.

Skrevet

Vegard Vik heiter fotografen på lofthus;)

Gjest Hardangerbrud
Skrevet
Vegard Vik heiter fotografen på lofthus;)

Hei igjen, jeg fant han på telefonkatalogen og snakket med han i dag. Virket grei og prisene virket bra. Vet du om folk er fornøyd med de bildene han tar? Mye penger å spare på å slippe å få fotograf fra Voss/Odda og i tillegg hadde han studio så da slipper vi å tenke på en plan B med lokaler til fotografering inne hvis det skulle plask regne den dagen.

Tusen takk for gode tips, nå slipper jeg å ta farvel med studiobildene mine :fnise:

Skrevet

Så bra at det ordna seg for deg:)

Han tok bilde av søstra mi og mannen når dei gifta seg, og det er kjempefint. Eigentleg det einaste eg kan referera til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...