Nausicaä Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Vi har en dobbeltseng som av praktiske årsaker har to madrasser, problemet med dette er at det selvsagt blir en stor kløft mellom dem/det går nedober på midten. Damen på IKEA, der vi kjøpte madrassene sa selvsagt at dette ikke kom til å bli noe problem. Men det er det jo. Vi har en stor overmadrass som dekker over begge madrassene, men denne er ganske tynn og hjelper ikke i det hele tatt. Noen som har noen tips om hvordan vi kan hindre "kløfta"?
Gjest Gjest1 Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Vi har en dobbeltseng som av praktiske årsaker har to madrasser, problemet med dette er at det selvsagt blir en stor kløft mellom dem/det går nedober på midten. Damen på IKEA, der vi kjøpte madrassene sa selvsagt at dette ikke kom til å bli noe problem. Men det er det jo. Vi har en stor overmadrass som dekker over begge madrassene, men denne er ganske tynn og hjelper ikke i det hele tatt. Noen som har noen tips om hvordan vi kan hindre "kløfta"? Tror bare det eneste å gjøre er å gå til innkjøp av en god overmadrass
Lovebird Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Vi har også to madrasser, men har en litt tykk overmadrass og merker ikke noe til at det blir kløft mellom. Så kanskje en tykkere overmadrass kan hjelpe?
Supramundane Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Jeg sier meg enig i de to ovenfor. Vi har også to madrasser, men en tykk overmadreass, merker ingenting da.
Nausicaä Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2008 (endret) Hmf. Vil egentlig ikke ha tykkere overmadrass, synes sengen vår er mer enn myk nok som den er. Ingen som har andre tips? Edit: Var innom ikea.no og kikket. Tykkere overmadrass vil koste oss ca 2000 kr, noe vi ikke kan avse nå. :/ Noen som har billigere tips? Endret 26. juni 2008 av frøken:)
AuroraStar Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 Hva med å stappe et gammelt laken eller noe ned mellom madrassene, under overmadrassen? Jeg kan også huske at jeg har sett reklame for en slags skumgummibro eller noe som man kunne legge over sprekken. Men det er så lenge siden at jeg ikke husker hva det het eller hvor man fikk tak i det...
Fantomina Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 Jeg kan også huske at jeg har sett reklame for en slags skumgummibro eller noe som man kunne legge over sprekken. Men det er så lenge siden at jeg ikke husker hva det het eller hvor man fikk tak i det... Har også sett det, og tenkte umiddelbart på det. Tror det var i Norgeskatalogen eller noe sånt, sånn som man får hjem i posten nå og da. De har sånn skumgummissak på Ikea også, tror den koster kr 69,-.
Gjest Casey Skrevet 26. juni 2008 #9 Skrevet 26. juni 2008 Jeg vil anbefale en tykk og bra overmadrass.
Reveal Skrevet 26. juni 2008 #10 Skrevet 26. juni 2008 Jeg har skjært til en tynn remse med skumgummi som jeg har i spenn mellom de to madrassene. Over dette har jeg en heldekkende tynn overmadrass. Jeg liker ganske harde senger- og dette fungerer perfekt for meg
thumbalina Skrevet 27. juni 2008 #11 Skrevet 27. juni 2008 har samme problemet... hjelper ikke med sånn skumgummibru.. fordi da får du motsatt problem.. nemlig en svak forhøyning. og det er ikke noe bedre å ligge på enn ei dump..... jeg løste dette med å sku madrassene helt inntil hverandre, også legge skumgummi i sprekka som kommer mellom ytterste madrass og sengekanten...... du kan enten skjære opp en skumgummi madrass, type billig.. eller bruke puter, stoff du ikke bruker mellom.. foreløpig har jeg bare noen puter som vi ikke bruker som jeg har stappet nedi, da jeg ikke har somlet meg til å kjøpe skumgummi enda... billog løsning i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå