Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Jeg og min samboer har 2 barn, en på 3år og en på 6 mndr. Hvor mye kan man "forlange" at pappan, som ja..jobber endel, skal gjøre med barna?? Jeg har leeenge unnskyldt han og beskyttet han i alt, For både mine foreldre og hans sier at han må begynne å ta seg av unga han å. Han byttet ikke bleie, han har dem så si aldri alene, han ordner ikke mat, bader dem ikke, tar ikke initiativ til å ta dem med ut alene,finne på noe alene,står ALDRI opp med dem... Jeg må legge alt opp for sånt, og tilfelle mase meg ihjel på at han kan bli med. Og unnskyldningen er at han jobber så mye...???!!! Han jobber skift,formid,ettermid, og natt..også helg. Og når han jobber natta sluttet han 7, og sover derfor hele dagen 1500, og jobber han ettermid..så må han bli vant med natta..så han sitter oppe HELE natta for så å sove hele dagen. Altså eneste gangene han er våken før 14-15 er de gangene han jobber formiddag, for da er han jo på jobb., Og ettermiddagene går til å være ute å jobbe, eller sitte på pcn, eller høre på musikk. Prøvd å si han må prioritere oss når han faktisk har mulighet..men han mener at den lille tiden han har må han prioritere p åseg selv...??? Hva skal jeg gjøre?????
nessi Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Jeg kan ikke gi noen gode tips for jeg hadde satt ned foten lenge før det hadde gått så lenge som du har latt det gjort. Begynn å lage avtaler med venninne på kvelder hvor han er hjemme. Gi beskjed rett før du skal bort, at her har du barna, jeg drar, barna er ditt ansvar. Hvis han skal ha tid for seg selv, skal du det også. Hvis ikke du får han til å skjønne at det faksisk er hans barn også, er kanskje en tur på familievernkontoret en ide. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Det høres nesten ut som du lever som en alenemor, med barnefaren som leieboer i huset. Du bør nok stille høyere krav ja. Hvor mye tid har DU til å prioritere deg selv? I en perfekt verden hadde dere to hatt like mye "fritid". Men uansett: Når man har valgt å få barn så har man også valgt bort seg selv som førsteprioritet. Klart det er viktig å få litt tid for seg selv, få litt pusterom. Men hvis det betyr at man ikke får tid til barna sine må man nok se på prioriteringene sine på nytt. Kan dere ikke ha en fast avtale om at barna skal ha "pappatid" minst x antall timer i uka? Denne tida settes av til at pappa gjør ting sammen med barna alene, uten mamma. For det er viktig for barna å være sammen med pappa uten mamma som mellommann iblant. På den måten bygger de et tettere forhold. Dersom jobben gjør at pappa ikke har tid til barna må han kanskje vurdere en annen jobb? Eller kutte ned på stillingsprosenten? Er dere helt avhengige av at han jobber sånn som han gjør?
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Det høres nesten ut som du lever som en alenemor, med barnefaren som leieboer i huset. Du bør nok stille høyere krav ja. Hvor mye tid har DU til å prioritere deg selv? I en perfekt verden hadde dere to hatt like mye "fritid". Men uansett: Når man har valgt å få barn så har man også valgt bort seg selv som førsteprioritet. Klart det er viktig å få litt tid for seg selv, få litt pusterom. Men hvis det betyr at man ikke får tid til barna sine må man nok se på prioriteringene sine på nytt. Kan dere ikke ha en fast avtale om at barna skal ha "pappatid" minst x antall timer i uka? Denne tida settes av til at pappa gjør ting sammen med barna alene, uten mamma. For det er viktig for barna å være sammen med pappa uten mamma som mellommann iblant. På den måten bygger de et tettere forhold. Dersom jobben gjør at pappa ikke har tid til barna må han kanskje vurdere en annen jobb? Eller kutte ned på stillingsprosenten? Er dere helt avhengige av at han jobber sånn som han gjør? Problemet er jo ikke at han jobber så mye...fordi det er jo bare faktisk bare 35 t i uka.Men er jo tidene da...og at han prioriterer å sove så lenge bestandig. Når han har fri så burde han vel kunne ta unga UTEN at jeg må spørre. Og han skjønner ikke hvorfor JEG er sliten..jeg som bare suser hjemme... ARG!!!! Ja, nå må ryggraden min på plass snart..uff!! Jeg elsker han jo å, og han er flink med barna når han først er der.. Så jeg kommer ikke til å gå med det første. Men var fine tips om å sette av x ant timer i uka. HVor jeg skal dra ut, eller de drar ut. Da MÅ han jo..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå