Gå til innhold

Hudpleie og foundation som ikke gir kviser?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Fortvilet_*
Skrevet

Har fått et kviseproblem på haken som har vart i flere uker, store ømme kviser som etterlater seg mørekrøde arr. Ser ikke ut! Lurer på om jeg fikk det av ID Bare Minerals-foundation som jeg brukte en stund. Det må være det, eller Dermalogica ansiktskrem.

Jo mer kviser det blir, jo mer må jeg dekker, men jo mer man dekker, jo flere kviser...

Finnes det en god foundation som IKKE gir mer kviser?

Finnes det produkter som får arrene til å blekne? Har aldri vært noen storbruker av foundation, jeg brukte det kun en kort periode i vinter - og dette er takken Jeg må vel enten begynne med foundation fast nå, dersom det ikke finnes noe som hjelper.

Tips? Hvordan sminke seg best mulig og pleie slik hud? Huden er normal/sensitiv for øvrig, med sorte prikker på nesen.

Videoannonse
Annonse
Gjest dumére
Skrevet

for circa 3 måneder siden byttet jeg fra vanlig foundation til den fra vichy som skal være veldig bra for uren hud. syns huden min er blitt mye klarer nå. får fortsatt et par kviser i blandt men huden ser generelt mye finere ut :) og jeg har brukt den hver dag siden mars og har fortsatt en del igjen så den er drøy må jeg si! skal så absolutt kjøpe en ny en når denne er tom. fåes på apotek men er ikke alle som har den... norma teint fra vichy heter den.

Gjest Gjest
Skrevet

Det som hjalp meg var å begynne med md formulations rens, den med syre i. skrubben deres er også bra. jeg får nesten aldri kviser lenger, og arrene har også blitt borte :)

Synes selv at det nesten er finere uten sminke på kviser, for de blir så mye større da, eller kakete som det heter. I så fall er det nok å ta på concealer da foundation kan legge seg tykt oppå kvisen.

Gjest Tnita
Skrevet

Noen reagerer på stoffene som er i mineralmakeup selv om det er helt "rent". Jeg gjorde også det og har aldri hatt så mye acne som da. Jeg bruker som regel foundation fra Chanel og får alltid skryt av hvor fin huden min er. Altså, den gir meg ingen problemer. Men dette er veldig individuelt da. Og så er jeg flink til å rense huden to ganger daglig og peeler en gang i uka.

Skrevet

MDs produkter er jo geniale på uren hud...

IDs foundation kan gi deg urenheter fordi den inneholder bismuth, sats på mineralsminke UTEN dette stoffet så er det nok meget mulig det blir bedre :)

Gjest *lucky*
Skrevet

Md sine produkter er langt fra geniale når det gjelder å bli kvitt uren hud. Jeg fikk ingen bedring selv etter lang tids bruk med veiledning fra hudpleier.

Nå bruker jeg produkter fra Jan Marini som er en serie med medisinsk hudpleie.

Det er virkelig noe å prøve visst huden er kvisete. Les her: http://www.ellipseklinikken.no/index.php?s...566/595/567/599

Jeg kjøper produktene på Ebay slik at de ikke blir så dyrt.

Glo sin mineralfoundation fungerer bra for meg, den dekker bra og gir ikke kviser.

Skrevet

Jøss, det er vel den første negative reaksjonen jeg har hørt om MD :-S

Har selv sett utrolig resultater både på min egen hud og på min venninnes hud som sleit utrolig med cysteakne. Etter MDs hjemmeprodukter og pensling har hun helt normal hud.

Men alt kan selvfølgelig ikke fungere på alle :)

Gjest Tanita
Skrevet

Jeg har brukt både MD og Jan Marini og må bare si at Jan Marini-produktene var forderdelig...

Gjest Trådstarter, gikk til hudpleier
Skrevet

Gikk innom en hudpleiesalong, tenkte det vill hjelpe om jeg fikk tilbake den kremen jeg brukte tidligere, Décleor.

KOm i snakke med hudpleieren, satt igjen med et litt blandet inntrykk. Forklarte min erfaring. Nevnte det jeg har lest her på KG om mineralsminke - bismuth i ID sminke osv. Dette stilte hun seg HELT uforstående til, hun hadde bare gode tilbakemeldinger på ID sa hun, og ville heller foreslå at huden min hadde reagert på stress og/eller hormonforandringer.

Noe som selvfølgelig er vanskelig for meg å utelukke helt. Men endringen da jeg begynte med ID og da jeg begynte med Dermalogica var av typen over natten, nærmest, det er derfor jeg tenkte det var produktene og ikke huden min det var noe galt med.

I alle fall, hun anbefalte meg MD. Jeg fikk med rensen for sensitiv hud. Jeg fikk også med meg en del prøver fra Dermalogica, en booster til å roe og pleie betent hud, en mild rens (pulver som skal blandes med vann) og dagkrem, Skin Smoothing.

Har renset bare en morgen og en kveld, og hadde på Skin Smoothing kremen etterpå. Det ser faktisk ut som om huden har roet seg litt.

Jeg får se om det hjelper over tid. Ble også anbefalt fruktsyrebehandling på haken, og fikk time til det om et par uker.

Stiller meg dog litt undrende til hudpleierens kategoriske avvisning av at jeg kan ha reagert på mineralsminken og for den saks skyld kremen fra Dermalogica. Skjønner at hun selger det, men jeg var der for å kjøpe krem uansett... hun sa "tja, du kan kanskje være en av tusen som reagerer på det..." med et litt oppgitt smil...

Virket ikke som om hun var interessert i hva produktene inneholder, hun hadde bestemt seg for at ID funker.

I alle fall er huden min nå i hendene på MD rens en stund. Krysser fingre for at det hjelper.

Gjest Tanita
Skrevet

Er utdannet hudpleier selv. Man kan reagere helt individuelt på produktene. Har selv reagert på mineralmakeup og er ikke særlig glad i mineralmakeup... MD er bra produkter da. Det pulveret du skal blande med vann er nok ikke en rens men en peeling som kan brukes daglig.

Skrevet

Som du selv sier - jo mer foundation, jo mer kviser.

Hvis jeg var deg hadde jeg tatt en tur til hudpleier og hørt om det var noe jeg kunne gjøre. Syns ikke det virker særlig ideelt for deg å bruke foundation når du bare får kviser av det.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Stemmer, Tanita, det var en slags peeling.

Jeg har brukt skummende rensekrem fra Décleor, og Hydra Floral krem, og da har jeg renset morgen og kveld. Bruker Phytopeel og Clay and Herbal mask jevnlig, de er veldig gode synes jeg.

Dette gjorde jeg i høst, da jeg begynte med ID foundation, og altså fikk masse kviser.

En venninne sa at mye rens kunne gjøre vondt verre, så jeg prøvde å trappe ned til en gang daglig. Jeg byttet også til Dermalogica krem i mars, hvorpå det ble enda en sjau med kviser. Kremen for øvrig var nydelig, både i konsistens og fordi huden ble veldig fuktig og fin, så veldig "moist" og fresh ut av den.

Synes det er vanskelig å finne en foundation som ser naturlig og fin ut, da jeg har lys hud med kald undertone - det meste blir for oransj/gulbrunt for meg.

Har vurdert å ta litt solarium, både for kvisenes skyld og for å bli litt brunere, så det kanskje blir lettere å finne farger på foundation også.

Jeg skal bestille prøver fra andre merker, tror jeg.

Jan Marini, det har jeg ikke hørt om, er det et salongmerke?

Gjest Tanita
Skrevet

Jan Marini er et merke Ellipseklinikken fører. Vil ikke anbefale det. Har prøvd det og ga opp. Kasta bare produktene, jeg. De var ikke gode for huden i det hele tatt og altfor sterke. Mye bedre med MD, som også er litt mildere og snillere mot huden. Ser ut til at det er ID foundation som gir kvisene da du fikk de over natta slik og du har gode hudpleierutiner og bruker riktiger produkter til huden din. Vil ikke anbefale deg å ta solarium men kanskje å gå til et parfymeri hvor de er flinke til å veilede deg til å finne riktig farve på foundation. Esthetique bruker å være kjempeflinke på det.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Takk :) det skal jeg prøve. Kjedelig å se ut som en kjøttkake fra munnen og ned når man er forbi puberteten :sjenert:

Gjest Tanita
Skrevet

Ja. :) Har hatt samme problem selv. Kunsten er jo å finne årsaken eller årsakene til det. Kan være så mangt. Siden hakeområdet har connection med eggstokker og underliv kan det gi utslag om man har noe som ikke stemmer der. Også matallergi, stress og hormoner gir utslag på haken. Md-produkter er iallefall kjempefine til problemhud. Lykke til! :)

Skrevet (endret)
Gikk innom en hudpleiesalong, tenkte det vill hjelpe om jeg fikk tilbake den kremen jeg brukte tidligere, Décleor.

KOm i snakke med hudpleieren, satt igjen med et litt blandet inntrykk. Forklarte min erfaring. Nevnte det jeg har lest her på KG om mineralsminke - bismuth i ID sminke osv. Dette stilte hun seg HELT uforstående til, hun hadde bare gode tilbakemeldinger på ID sa hun, og ville heller foreslå at huden min hadde reagert på stress og/eller hormonforandringer.

Noe som selvfølgelig er vanskelig for meg å utelukke helt. Men endringen da jeg begynte med ID og da jeg begynte med Dermalogica var av typen over natten, nærmest, det er derfor jeg tenkte det var produktene og ikke huden min det var noe galt med.

I alle fall, hun anbefalte meg MD. Jeg fikk med rensen for sensitiv hud. Jeg fikk også med meg en del prøver fra Dermalogica, en booster til å roe og pleie betent hud, en mild rens (pulver som skal blandes med vann) og dagkrem, Skin Smoothing.

Har renset bare en morgen og en kveld, og hadde på Skin Smoothing kremen etterpå. Det ser faktisk ut som om huden har roet seg litt.

Jeg får se om det hjelper over tid. Ble også anbefalt fruktsyrebehandling på haken, og fikk time til det om et par uker.

Stiller meg dog litt undrende til hudpleierens kategoriske avvisning av at jeg kan ha reagert på mineralsminken og for den saks skyld kremen fra Dermalogica. Skjønner at hun selger det, men jeg var der for å kjøpe krem uansett... hun sa "tja, du kan kanskje være en av tusen som reagerer på det..." med et litt oppgitt smil...

Virket ikke som om hun var interessert i hva produktene inneholder, hun hadde bestemt seg for at ID funker.

I alle fall er huden min nå i hendene på MD rens en stund. Krysser fingre for at det hjelper.

Eh.. litt merkverdig hudpleier i mine øyne... Leser man litt utenfor Norges grenser ser man jo at det er MANGE som reagerer på IDs makeup og flere og flere oppdager at når de går vekk fra produkter med bismuth forsvinner også problemene.

Desverre er altfor mange hudpleiere stuck i det de lærte på skolen og selvfølgelig vil ikke dermanor undervise i ID og nevne at bismuth kan være en dårlig ingrediens ;)

Kjipt at mange ikke gidder å lese og lære mer når utdannelsen er ferdig..

Edit: Hvilken salong besøkte du?

Endret av Hilly
Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Jeg syns det er interessant å lese om ID og bismuth. Jeg har selv brukt ID foundation endel, og jeg følte etter noen uker med produktet hver dag at jeg fikk mer "tilstoppet" hud, hvis man kan si det sånn. I begynnelsen var jeg i ekstase fordi huden ble så fin av den, men nå bruker jeg den nesten ikke lenger, den ligger der i badeskuffen og ler av meg! Den var ikke billig heller..

Nå bruker jeg den hvis jeg skal ut på byen eller på fest, men aldri til daglig. Jeg bruker Guerlain Terracotta solpudder, mascara og gloss, fikser på brynene med øyenbrynsfarge fra bodyshop, og er egentlig fornøyd med det. Guerlain og min hud fungerer veldig bra sammen, vurderer å kjøpe vanlig pudder derfra også.

Har to fine pudder fra Estee Lauder, de gir jo den flotteste jevne huden der og da, men da jeg brukte den gjevnlig ble huden skikkelig kvisete, så jeg måtte slutte. Har gjort endel bomkjøp ser jeg, men det er jo ikke lett å finne produkter som passer for huden din.

Gjest *lucky*
Skrevet

Det er akkurat det som er mitt påeng at Jan Marini er power hudpleie. Sterke saker som fungerer!! Men ikke for sterke om man kan bruke dem riktig.

Det er akkurat sånn som du beskriver besøket hos hudpleier jeg opplevd det også. Dem tenker bare på salg og er lite opplyste når det gjelder hudpleie utover det lille de har lært om de produktene de selger.

Synd men kanskje du skulle forsøke å hendvende deg til ei jeg har god kontakt med og som har gitt meg løsningen på hvordan jeg får fin hud! Les her: http://skindeepbyjean.blogg.se/

Er du fornøyd med MD så er det sikkert en god løsning for deg. Og peelingene du kan ta i salongene er knallbra!

Men du kan kjøpe peelingen her for ca 200kr og få ca 20 behandlinger pr flaske http://www.skinlaboratory.com/glycolic-50-...l-c-2-pr-2.html

Hos hudpleier betaler du 500kr pr gang..

Uansett så skaff deg en god faktorkrem med min spf 30 visst du skal ta peelinger.

Gjest Tanita
Skrevet (endret)

Nå vil jeg bare si at jeg brukte Jan Marini produktene riktig. Men huden ble forferdelig stygg, tørr og rød av den. De produktene passer ikke alle typer hud. Og til deg som påstår at hudpleiere ikke kan annet enn salg; Hudpleiere og hudleger er de som kan mest om hud her i landet sånn at du vet det. Og vil for all del ikke anbefale å ta peelinger selv, da det er veldig viktig at dette gjøres på riktig måte da det er sterke saker for huden og kan gjøre skade om man ikke er utdannet innen faget og vet å behandle hud. Det er så individuelt hvordan huden reagerer og alt så jeg ville aldri gjort noe som man vanligvis gjør hos faglærte, alene.

Endret av Tanita
Skrevet

Tror hun mente at mange hudpleiere ikke lærer seg noe etter endt utdannelse og blir litt stuck i det de lærte på skolen :)

Det ser jeg jo selv, er mange av mine bekjente som er hudpleiere som fortsatt nekter for at ID kan være noe annet enn positivt.

Glykolsyre behandling er ikke av de behandlingene som er farlig å gjøre alene, så lenge du leser, lærer og snakker med noen som kan det først :)

Er helt enig i at man ikke skal klusse med ting man egentlig ikke kan, men pensling er jo ikke av de verste heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...