Gjest husflyttern Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Vi har hatt litt problemer med å selge leiligheten vår, og har kjøpt oss ny større leilighet og har i grunnen store planer om å sette i gang flyttingen. Vi har kjørt et par visninger, men uten hell. Da har møblene vært slik som de er på bildene i annonsen om leiligheten og prospektet så klart. Men ingen hell på den måten. Ettersom vi flytter vil vi ta med oss en del møbler, det vil bli stående noe igjen, som vi ikke har bruk for, men mesteparten blir med og det vil bli litt tomt. Frykter at dt er et dumt trekk å kjøre visninger uten møbler, men på en annen måte vi fikk ikke noe gjennomslag med møbler heller, og man får jo bildene med møblene. Samtidig som eventuelle kjøper ser at her er det ledig til å flytte inn.. Hva tenker dere?
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Jeg setter pris på at det er litt møbler på en visning. Det er mye lettere å se for seg hvor god plass det er når det står en sofa i stuen. Mye møbler er negativt, men en sofa gjør det lettere å se for seg hvor mye plass det er til andre møbler. At det er møbler på bildene hjeper ikke så mye. Bildene er som regel tatt med vidvinkel, og fikset på en slik måte at rommene skal se mye større ut enn de egentlig er... Jeg skjønner at dere vil ha med dere møblene når dere flytter. Men kan dere ikke låne en sofa eller noe å sette inn i stuen, bare for visningen?
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Eg er i akkurat same situasjon. Og har valt å flytte ut møblane, sakte men sikkert. Har hatt fleire visningar no, utan hell. Meglaren sa i starten at eg burde la møblane stå, slik at ikkje folk byr lågt berre for at dei skjøner at her er det nokon som har flytta ut, og er avhengige av å selje kjapt! Men no er ikkje problemet å evt få eit lågt bud, men å få eit bud i det heile tatt. Eg har flytta ut alt, utanom nokre bokhyller, eit fint spisestovebord med stolar (som gjer seg veldig godt der det står, og viser korleis ein kan utnytte plassen i stova), og nokre få skap etc. Eit par bilete heng òg enno på veggen, slik at det ikkje ser heilt tomt ut. Den er så fæl denne prosessen med å selje i dagens marknad, eg går stadig rundt med ein ekkel halv-angst i kroppen for at det ikkje skal gå, og for å gjere det så behageleg som mogleg for meg sjølv har eg tillete meg å flytte over dei fleste møblane i nyleiligheita, for at eg skal ha det så bra som mogleg i denne tida.
Gjest Gjest_rar_* Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Jeg er nok litt rar, men jeg synes faktisk det er best å gå på visning i tomme leiligheter! Jo, det er greit å ha bilder av leiligheta møblert. Eller at det står noen enkle møbler igjen som viser hva det er plass til. Kan f.eks. være greit med dobbelseng (trenger ikke være oppredd og slikt, holder med en enkel rammemadrass) plassert på det største soverommet, for å vise at det er plass til det. Men det vil jo sees på eventuelle bilder. Grunnen til at jeg foretrekker tomme leiligheter er at jeg da lettere klarer å se for meg mine møbler og ting der. Dersom noen andres stil og smak preger hele leiligheta sliter fantasien min med å se for seg leiligheta som min egen. I tillegg er det en fordel som du sier at ei tom leilighet er klar til innflytting. Huskjøper kan lettere se for seg å få nøkkelen i hånda og flytte inn nesten på dagen. Dessuten føler jeg at det er lettere å vurdere leilighetas stand når den ikke har møbler. Det er lettere å se om hele gulvet er pent når det ikke skjules av møbler og tepper. Jeg trenger ikke å lure på om møblene skjuler hull i veggen og ødelagte gulv. Hilsen rare meg
Trikkern Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Ulempen ved å vise frem en "tom" leilighet er at den/de som er på visning da gjerne tenker "oioi, ingen møbler, gitt.. Tipper selgeren har hastverk med å selge leiligheten, så da kan jeg like gjerne slenge inn et skambud". Gjesten ovenfor har også et poeng i det at leiligheten er "innflyttingsklar" teller positivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå