Gå til innhold

Trenger litt hjelp til bygg av kjøkken

Anbefalte innlegg

Gjest totalgrønn
Skrevet

Heisann!

Jeg holder på å pusse opp kjøkkenet mitt, jeg har flyttet for meg selv og ALLE er på ferie! Dermed har jeg (dum som jeg er) bestemt meg for å klare dette selv. Det kan da ikke være så vanskelig, var min første tanke, men jammen meg tror jeg det er det gitt.....Derfor håper jeg dere kan hjelpe meg litt....

Jeg er grønn, så beklager de dumme dumme spm mine.. *flau*

jeg har bestemt meg for hvilket kjøkken jeg skal ha. Eller, jeg vil gjøre det rimeligst mulig, derfor velger jeg å bare bytte ut kjøkkenfrontene, ikke innmaten.

Jeg har målt opp de ulike skapene, men målene mine stemmer ikke helt overens med målet på kjøkkenfrntene jeg har funnet. Se her.... :

et skap er 71.3 i høyde og 59.5 i bredde...... På frontene mine er det 60*70...... Det er snakk om milimeter og en cm forskjell.hva utgjør deti virkeligheten. Kræsjer det helt?

samme med der hvor det er glasskap idag, der er målet på en front 49.5 * 72, på frontene i butikken som jeg vil ha er det: 30*70, 40*70 , 40*92

hjeeeelp.

Gjest ex-kjøkkentegner
Skrevet

for det første. Dersom du har vært på feks Ikea å sett så passer ikke disse med vanlige kjøkkenskap.

Hvor gammelt er ditt nåværende kjøkken?! før i tiden 15-20år siden hadde ikke bransjen de samme standardene som idag.

Om du vil ha et billig og funksjonellt kjøkken, så ville jeg nok gått på ikea. Der vil du jo få både fronter og hyller for omtrent samme pris som kun fronter fra en vanlig kjøkkenbutikk.

Dersom du vil ha det litt mer eksklusivt, men samtidig billig og funksjonellt råder jeg deg til å ta en tur å se på KVIKK kjøkken.

Her må du også bygge selv (om du ikke leier inn en "expert").

Et annet tips er å ta med målebånd i butikken.

et skap på 50cm er 48,8, men for å forenkle dette kaller bransjen det 50-skap.

Så dersom du er usikker, ikke glem målebåndet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...