Gå til innhold

Når hunden ikke får ligge i sofaen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan vi få hunden vår til å slutte å legge seg i sofaen? Hun venter til vi har sovnet, og hopper ut av den igjen før vi står opp. Hun legger seg aldri der på dagen.. Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har vi også slitt med. Ante fred og ingen fare, hunden er fullt klart over at den ikke har lov å ligge i sofaen. Den prøver seg aldri på dagen når vi er hjemme så vi trodde den ikke gikk opp i der. Men en dag da jeg kommer fra jobb så lå alle putene på golvet og det var en del pels i sofaen. Hehe. Da hadde skurken vært oppi der. Dette fortsette den å gjøre mens vi var vekke.

Det vi gjorde...vi har en del kurver stående i stuen og vi tok de rett og slett oppi sofaen før vi la oss om kvelden.. så det ikke ble noe ledig plass å ligge liksom...

Dette fortsatte vi med lenge. Nå har vi kunnet slutte med det og hunden går ikke oppi sofaen mer...

Verdt et forsøk kanskje?

Skrevet

Ja, skal teste det :) Takk for tipset, det enkle er ofte det beste! ;)

Skrevet

Lurt tips!

Vi har lukket vår hund inne i gangen om dagen, sånn at han ikke har tilgang til sofaen.

Gjest Gjest_Lusi_*
Skrevet

Hei!

Legg ting i sofaen, eks aviser eller lignende. Hvis den ikke bryr seg om dette, så legg ei spent musefelle i sofaen. Bare det at den smeller av akkurat når hunden hopper opp, gjør at den forhåpentligvis ikke tør prøve seg flere ganger. Her er det selvfølgelig smellet som vil virke som en negativ forsterker akkurat i gjerningsøyeblikket.

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

En venninne av meg la alltid kjøkkenstoler i sofaene om nettene.

Gjest Gjest
Skrevet
...så legg ei spent musefelle i sofaen.

Nei - huff - det ville jeg ikke anbefalt! Hva om den ikke får høre smellet, men bare kjenne det? Au. (hadde sikkert lært da, men ikke prøv)

Skrevet
så legg ei spent musefelle i sofaen.
Hadde jeg aldri gjort! Hunden kan sette fella fast i kroppen, og ha den klemt et sted så lenge du er borte. :fy_fy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...