Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Er det mulig å gå til en bank man ikke har konto hos, med 4000 kr i kontanter, og sette dem over til en konto i en annen bank? Jeg har fått kontanter etter salg av tv, men har ikke konto i noen bank i byen her og skulle hatt de på kontoen i banken min.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Nei..Hver bank har sitt eget system, så det gåt nok ikke. Hvorfor ikke bare opprette en konto hos en bank i nærheten, sett inn pengene på den nye kontoen for så å overføre disse til din vanlige konto via nettbanken?
Gjest Gjest_Gerd_* Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Er det mulig å gå til en bank man ikke har konto hos, med 4000 kr i kontanter, og sette dem over til en konto i en annen bank? Jeg har fått kontanter etter salg av tv, men har ikke konto i noen bank i byen her og skulle hatt de på kontoen i banken min. opprett reservekonto i postbanken så vil du aldri finne et sted der banken din ikke har en filial. Post i butikk o.a. deseentraliserte løsninger gjør systemet genialt, men kun som reserveløsning. Innskuddsrentene er like elendige som i alle andre større banker.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 En så liten sum ville jeg ikke styret så mye med. Bruk den når du handler dagligvarer og fyller bensin osv, så er nok pengene borte på et blunk uansett..
Leeloo Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 Du kan vel fylle ut en giro og betale som en kontantbetalt regning til din egen konto, men det koster en del, 40-60 kr kanskje, særlig hvis du ikke er kunde i banken. Det er hvertfall løsningen hvis du skal ha dem inn på konto, men ville nok heller bare brukt dem opp, som noen sa.
Gjest Me Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 Er det mulig å gå til en bank man ikke har konto hos, med 4000 kr i kontanter, og sette dem over til en konto i en annen bank? Jeg har fått kontanter etter salg av tv, men har ikke konto i noen bank i byen her og skulle hatt de på kontoen i banken min. Et slikt beløp, kan man vel trygt gjemme under madrassen :D
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 opprett reservekonto i postbanken så vil du aldri finne et sted der banken din ikke har en filial. Post i butikk o.a. deseentraliserte løsninger gjør systemet genialt, men kun som reserveløsning. Innskuddsrentene er like elendige som i alle andre større banker. Å åpne konto i Postbanken er en god ide, men jeg er overhodet ikke enig i at innskuddsrentente er elendige. Brukskontoen Leve har en rente på 3,25 % (denne blir også gebyrfri ved bruk at kort og betaling av regninger i nettbanken fra 1. august. Du må kun betale 20,83,- i mnd, noe som tilsvarer 250,- i året. Dette inkluderer også et Mastercard). Leve ung og Leve Student koster ingen ting. Leve-ung kontoen ble nettopp kåret til Norges beste ungdomskonto. Innskuddsrentene kan du få opp til 6,6 %. Jeg sparer i rentespar der renten nå er 6,33 %. I tillegg har de div. langsiktig fondssparing. Postbanken har også helt topp tilgjengelighet med Postkontor, Postbanken Kundesentre, Post i butikk, Bank i butikk + Kundeservice/rådgivning som er åpent 7 dager i uka. Skal du f. eks. på visning og ønsker et finansieringsbevis så kan du få ordnet det selv om det er på kveldstid eller i helga.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #8 Skrevet 21. desember 2009 Du kan vel fylle ut en giro og betale som en kontantbetalt regning til din egen konto, men det koster en del, 40-60 kr kanskje, særlig hvis du ikke er kunde i banken. Det er hvertfall løsningen hvis du skal ha dem inn på konto, men ville nok heller bare brukt dem opp, som noen sa. hva slags giro? underskrift etc?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. desember 2009 #9 Skrevet 22. desember 2009 det skal ikke være problem å sette inn penger på konto i annen bank, det blir som å betale en regning kontant. i banken min koster det 75 kr å sette inn kontanter til annen bank
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå